Datorkampen del 2 – nu packar vi upp datorerna

Permalänk
Medlem

Bubbelplast runt alla sidor borde vara standard kan jag tycka och inte bara dubbla kartonger. Det borde dämpa mer rejäla stötar som skulle kunna hända om fraktbil kör hårt i diverse gupp eller bara vid ovarsam hantering av leveranspersonal.

Permalänk
Medlem

Apropå 'packskum', hur ESD-säkert är detta? När jag packade upp en Inet-byggd dator i vintras så var det första gången jag var i kontakt med denna typ av lastsäkring. Det kved rejält i mig när jag avlägsnat 'skummet' eftersom att jag kunde känna den statiska laddningen från denna mot min armbehåring efter att jag fått ut det ur chassit.

Permalänk
Medlem

Packning bra, men...

För ett tag sedan beställde jag en speldator från Komplett. Välpackad som alltid. Vid uppackning ser jag att moderkortet var felmonterat så att anslutningarna skymdes av plåten på baksidan. Det gick således inte att koppla upp den. Den skickades till Norge. Kom tillbaka efter flera veckor. Problemet var åtgärdat, men nu var datorn helt död. Det gick inte att starta den. De fick helt enkelt köpa tillbaka den. Vid telefonkontakt efter första felet fick jag en del underliga svar. Kanske flyttat på sig under transporten. Ett fastskruvat moderkort, tjohejsan. Det blev ingen ny dator från dem.