Permalänk
Medlem

Ditt favoritchassi?

Hej
söker inspiration till nytt bygge, berätta vad ni har för favoritchassi och kanske varför ni skulle välja det?

ATX/mATX, färg, form, storlek, m.m. spelar ingen roll.
Pris under 5000 kr.

Jag har sneglat lite på Fractal Design North, svart.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server? outdated
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Hedersmedlem

Min favorit genom alla tider är Cooler Master ATCS 840. Det var riktigt snyggt, hade riktigt stora/tysta fläktar, moderkortsplåt som gick att dra ut etc. Old school som tusan numera.

https://www.sweclockers.com/test/6202-cooler-master-atcs-840

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Avstängd

Fractal Design Define 7 Svart

https://www.inet.se/produkt/6903915/fractal-design-define-7-s...

• Silence-optimized construction with industrial sound-damped front, top, and side panels

Aningen dyrt dock, borde kosta 1500kr

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte haft ett Fractal Design North, men jag gillar designen och från min erfarenhet så är Fractal Design chassin bra att bygga i. Har ett Fractal Design Meshify 2 Compact (med plåtsida) som min senaste dator bor i. Är riktigt nöjd med det. Det har den typen av design som jag föredrar (nertonat, utan en massa glas och rgb) och det var riktigt bra att bygga i.

Permalänk
Medlem

Byggde precis i Asus AP201 och det var riktigt trevligt, kan varmt rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Mina två senaste har varit be quiet 802 och nu senast Fractal Torrent.

Kommer inte att skaffa ett chassi utan ett gäng fläktar i botten igen (Torrent).

Körde just lite heaven benchmark och märkte inga temperaturskillnader på 35% RPM mot 60% tex. så med många fläktar kan man köra dem väldigt sakta.

edit: glömde nämna att jag givetvis noterade RPM på GPU också och den var i princip exakt samma

Visa signatur

7800x3d, 7900xtx

Permalänk
Medlem

https://www.mcprue.com/store/mcprue-apollo-se

Pga. konstruktionen helt i CNC med ideal inverted layout och 18l storlek. Samt unikt utseende.

Permalänk
Medlem

Hade nog kört på ett North XL (pga 360 rad i toppen) om jag inte brytt mig om pengarna. För min del lyckades jag istället norpa ett NZXT H7 Flow till nästan fåniga 1100kr inkl frakt från Amazon, fånigt mycket chassi för pengarna och liknande egenskaper som Meshify C. Rutan är dessutom såpass tonad att jag inte tänker på att det faktiskt är glas vs plåt (som jag eg. hade önskat). Men som sagt, hade själv gått på North-serien om priset inte hade spelat någon roll, oerhört trevligt på alla sätt när jag hjälpte polaren bygga i det.

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen en NZXT H6 Flow RGB. Det visade sig vara ett riktigt bra chassi. Har tidigare kört Lian Li Dynamic vilka varit trevliga men H6an snyggare.
Men kika på båda, stora och bulkiga vilket ger gott om utrymme för fläktar och luft.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂