Följ Black Week på SweClockers

Nu lanseras Swish-utmanaren Vipps i Sverige

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig nåt behov av att skicka pengar till norskar, så varför ska jag ha "Vipps" här?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Nej, de går inte back! Det handlar om simpla utgifter för att generera inkomster. Precis som "alla" företag måste göra. Banker har dock lyxen att "skapa" pengar de inte har....

Ja, jag skrev ju det. Erbjuder man inte Swish väljer kunder andra banker. Men Swish i sig genererar inga inkomster via privatanvändare, det är en ren kostnad, och en väldigt dyr sådan. Bankerna börjar få in en del via företagsdelen, där man kan ta betalt för varje Swish eller liknande, men de pengarna täcker inte privatdelen. Inte än i alla fall.