Snabbkoll: Singleplayer eller multiplayer?

Permalänk
Medlem

Nu för tiden är det 100% single player som gäller.

Permalänk
Medlem

Bra artikel 👍
Svart på vitt. Inget mjölkand eller multisvar.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Ensam? Då blir det singleplayer men när frugan är på, då brukar det bli lite pang pang i multiplayer.

Permalänk

Multiplayer. Önskar jag kunde spela singelplayer utan att bli uttråkad för det finns en hel del kul spel.

Permalänk
Medlem

Alltid singleplayer. Har samma problem som de flesta andra som gått och blivit vuxna, tiden och orken räcker inte till för att engagera sig i spel med andra mänskliga spelare.
Med singleplayer kan man hoppa in och spela en kvart när man känner för det. Är man ringrostig kan man helt enkelt sänka svårighetsgraden ett snäpp. Man har inga krav på sig att nå en viss level eller prestera bättre. Sen tycker jag de flesta som spelar multiplayer är alldeles för hetsiga och skrikiga. Man hör dem ut på gatan när de vrålar i sina mikrofoner, det är ingen jag behöver utsätta mina öron för i mitt eget hem.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Givetvis finns det singleplayer spel som tilltalar mig och jag spelar, men för mig handlar spelande till största delen om att göra det tillsammans med polarna. Sitta och snacka skit och ha skoj tillsammans. Att bara sitta ner, helt själv i min ensamhet och spela ett spel tröttnar jag tyvärr ganska snabbt på.

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

Både och faktiskt så fick avstå röst den här gången.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Diablo 4, är det single eller multiplayer?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Skulle vilja spela SP-spel. Men får en känsla av "slöseri med tid" när jag gör det. Och de slutar alltid med att jag gör något produktivt istället.

Men spelar ja multiplayer, just nu cs2. Känns de som att man jobbar mot något (högre rank), och då försvinner känslan av slöseri med tid då man har ett mål att nå.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag kan inte riktigt välja? Gillar båda lika mycket.

Har spelat sönder Terraria, Civ 5/6, Hades, Subnautica, etc etc, samtidigt som jag spelar/spelat Valheim och OW2 m.m. med the boys.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Skulle vilja spela SP-spel. Men får en känsla av "slöseri med tid" när jag gör det. Och de slutar alltid med att jag gör något produktivt istället.

Men spelar ja multiplayer, just nu cs2. Känns de som att man jobbar mot något (högre rank), och då försvinner känslan av slöseri med tid då man har ett mål att nå.

För mig är det helt tvärt om, jag känner mig improduktiv när jag spelar MP för at jag nästan aldrig bidrar med något.
Men jag kanske borde testa CS eller DotA2 igen kanske...

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk

99% singlet om det inte är Roblox med ungarna. Därför tycker jag det är mycket pengar att köpa nya spel när man kör igenom dom på några timmar. Borde finnas en SP variant med kraftig rabatt, typ 25 dollar.

Ett bra spel om man gillar långa SP spel så är Max Payne 3 att rekommendera. Många timmar.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Spelar bara med vänner eller spel där jag kan spela med vänner, har aldrig förstått meningen med att spela singleplayer.

Meningen med singleplayer är att man slipper spela multiplayer.

Spelade förr nästan enbart multiplayer (MMORPG) ett par tusen timmar per år. Nu har jag dock inte tid med det längre så nu blir det singleplayer så jag kan lira någon timme när det passar och inte behöver få tider att synka med vännerna.
Multiplayer med randoms är jag inte så intresserad av - man blir bortskämd av att ha ett bra static i många år.

Edit: storymässigt är dock final fantasy 14 det bästa jag spelat senaste 35 åren. Andraplats: marathon.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem

"headshot" "Double headshot" "Multi shot" Denna tiden asså.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Lutar svagt åt singleplayer men önskar att fler singleplayer-spel hade åtminstone något begränsat co-op läge inbyggt.

Permalänk
Medlem

Single Player, självklart.

Multi har så förbannat många nackdelar att det aldrig landar på plus. Och då

Co-op kan däremot vara kul, i stil med "kliva in i någons Single Player-spel och hjälpas åt", 100% ad-hoc, som inte kräver att man alltid kör samtidigt utan den andra spelaren kan spela vidare på egen hand.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Körde lite omvänt. I barndomen o tonåren var det mycket singleplayer-spel. Sedan pandemin och framåt har det varit mer multiplayer.

Permalänk
Medlem

Petition, för att jag alltid läser fel, att döpa om det till;

Snigelplayerspel

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

30+

Multiplayer varje gång. Skulle inte ens äga en dator om det inte var för MP spel.

SP hamnar på listan när allt är gjort, alla vänner är borta, man har städat hela bostaden, avslutat alla projekt, varit till gymmet, lagat mer mat, varit med sambon så mycket att hon ber om egentid, tagit en promenad, läst alla böcker man har hemma. Då kanske man startar upp ett spel likt Witcher3.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Småbarnsförälder. Så spelar endast 0-2 dagar i veckan på kvällarna när barnen gått och lagt sig. Men i stort sett endast om jag kan spela med någon då det sociala är viktigt för mig.

1: Konsol med barnen
2: Coop med kompisar
3: RTS med kompisar mot botar, alla mot alla, eller lag men endast kompisar.
4: Något online multiplayer men som man kan springa runt med några kompisar och samarbeta
5: Single player (väldigt sällan och så blir det oftast äldre spel som jag spelar igenom

När man var liten hade man tid men knapert med pengar och nu har man pengar men knapert med tid 😄. Ska bli kul när barnen blir större så man kan spela mer med dem. Provat fortnite med 11åringen som första ”mer ordentliga spel” satan vad gammal man börjar bli hinner inte med längre.
Men viktigaste är att ha kul.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blandat. kampanj co-op är trevligt

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Multiplayer.
Spelar nästan enbart singleplayer (need for speed) medans jag väntar på spelare eller min tur för multiplayer (Jazz Jackrabbit 2+).

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Svårt att bara välja ett.

Beror helt på titlar och vilken typ av spel det är.
Men jag spelar nog mest gärna spel som har stöd för co-op. Då kan man köra själv men även köra tillsammans och ha kul med vänner!

Idag är många spel gjorda så man kan spela själv, eller man kan spela tillsammans och det är väl det bästa. Så tråkigt när man spelar något och tänker, detta hade vart sjukt kul med kompisar! Men samtidigt ibland vill man bara spela själv och då är det tråkigt o känna, nej jag vill inte spela med andra idag!

Sen finns det spel som är helt värdelösa med bottar, tex OW2, CS2 osv.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Har nog alltid föredragit singelplayer spel, men spelade en del multiplayer i yngre år. Och då främst när jag hade polare att spela med, att spela bara med "randoms" är ingen rolig upplevelse alls.

Idag är det singel player för hela slanten. Jag vill ha nån form av substans (oftast), att springa runt i cirklar och jaga nummer (PVP) är inget som lockar alls längre, inte ens med ett kompisgäng. Jag vill också kunna välja att spela hur och när jag själv vill. Det är svårt med dom flesta former av mutliplayer spel.

Permalänk
Medlem

Det var mycket multiplayer förr för mig (främst Counter-Strike 1.6 och Source). Men jag har funnit kärleken i att kunna avsluta när jag själv vill, så det blir singleplayer 9,8/10 gånger nu för tiden.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag röstade på single player för det är vad jag gillar mest men tror resultatet från omröstningen bara visar att det finns en minoritetsgrupp på Sweclockers.
Nästan alla yngre jag känner spelar för det mesta onlinespel förutom några jämngamla vänner som fortfarande gillar single player.

Permalänk
Medlem

Multiplayer kan va kul ibland men föredrar nog singleplayer.
Ligger nog 80-90% på singleplayer spel.

Permalänk
Medlem

Rätt dåliga valalternativ här. Multiplayer kan ju t ex delas upp i MED eller MOT andra spelare. Jag väljer Singleplayer framför Multiplayer, om man med det senare menar mot spelare (pallar inte längre). Favoriten dock (!) är co-op.

Permalänk
Medlem

Kör mäst singleplayer i multiplayer spel

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic