Alla fyndtips från mellandagsrean

Internet Archive tillbaka efter hackerattack

Permalänk
Melding Plague

Internet Archive tillbaka efter hackerattack

Efter förra veckans ransomwareattack mot anrika Internet Archive är sidan tillbaka, men endast i läsläge.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Man rör INTE internet archive!!

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Å alla (medlemmar) har brivit varse om att de behöver byta lösen på alla siter de signat med?

Skrivet av kotz:

Visste inte ens om dem förren Swec pratat om dem.. To me frank...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Fy fan för detta. Det är som att bränna ner lekplatser eller liknande dumheter!

Vad finns det att vinna på att hacka sådana ställen? Internets djupaste rövhål går oväntat inte till goatse utan dessa idioter

Permalänk
Medlem

Undrar fortfarande ifall viss information har raderats, eller om det enbart var en idiotattack.

Jag hoppas Internet Archive har robusta backuper på ALLT.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Undrar fortfarande ifall viss information har raderats, eller om det enbart var en idiotattack.

De anlitade nog Tieto för det jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Precis, det är som att bränna ner biblioteket i Alexandria.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Och är i samma syfte att få bort obekväma saker för olika politiska herrar... det har inte ändrat sig speciellt mycket på 2000 år i det avseendet

Permalänk
Medlem

Waybackmachine är fan heligt, så himla tragiskt target...

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

De anlitade nog Tieto för det jobbet.

HAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!

(flåt) så klart...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Bra att det även finns archive.is som jag använt under tiden archive.org varit nere.
Jag håller med om att dessa arkiveringstjänster bör vara fredade men världen är full av idioter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag tror det har bra säkerhetskopiering då de förlorade en del information för många år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Fy fan för detta. Det är som att bränna ner lekplatser eller liknande dumheter!

Vad finns det att vinna på att hacka sådana ställen? Internets djupaste rövhål går oväntat inte till goatse utan dessa idioter

Värre, det är som att försöka bränna ner ett museum eller riksarkivet.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Extreme | G.Skill Trident Z Royal, 4x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti OC Edition 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Seagate FireCuda 520 2TB, Seagate FireCuda 530 2TB, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair H1500i | XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Äntligen uppe. Livet var hårt i helgen nämligen då jag skulle ladda ner lite diskett-images och det fanns inte tillgängligt.
Försvinner internet archive kommer retrodator-communities att dö dödens död då FTPer som brukade ha sådant har kastat in handduken och laddat upp arkiven till archive.org

Permalänk
Skrivet av Sidde:

Äntligen uppe. Livet var hårt i helgen nämligen då jag skulle ladda ner lite diskett-images och det fanns inte tillgängligt.
Försvinner internet archive kommer retrodator-communities att dö dödens död då FTPer som brukade ha sådant har kastat in handduken och laddat upp arkiven till archive.org

Behöver du boot diskett för win 9x? isåfall har jag en image från internet archive sedan några månader tillbaka på datorn.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Behöver du boot diskett för win 9x? isåfall har jag en image från internet archive sedan några månader tillbaka på datorn.

Inte just nu. Men säkert en dag i framtiden.
Satt med PowerPC Amiga-grejer i helgen.

Permalänk
Medlem

Nu är jag sjukt konspiratorisk, men bl.a. Nintendo har ju ett stort incitament att få bort internet archive... 😆