Alla fyndtips från mellandagsrean

Disney Plus följer Netflix – höjer priserna igen

Permalänk
Melding Plague

Disney Plus följer Netflix – höjer priserna igen

Det blev precis mellan 10 och 20 kronor dyrare i månaden att strömma Ducktales och The Bear.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kanske skulle testa det med reklam för 59 kr, någon som testat?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Tråkigt! Ett tips är att försöka säga upp nuvarande abonnemang, så blir man erbjuden rabatt för att stanna kvar i 3månader

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av blue eyed devil:

Kanske skulle testa det med reklam för 59 kr, någon som testat?

Har testat och tycker det är en okej kompromiss då det ofta bara är någon enstaka serie jag velat följa, som kanske kommer ut med ett avsnitt i veckan. Ett avbrott innan och ett under avsnittet har jag inga större problem med. Kan dock tänka mig att det skulle vara störande i längden om jag kollade på många olika grejer på tjänsten.

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av joeldeluxe:

Tråkigt! Ett tips är att försöka säga upp nuvarande abonnemang, så blir man erbjuden rabatt för att stanna kvar i 3månader

Bra tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Ah, teleoperatörsklassikern. Körde med den flera år, "jag kommer byta till annan operatör som har lägre pris" så fick jag bättre pris i 12 månader. Fast till slut sa dom bara "okej" och förlorade mig som kund.

Permalänk
Medlem

Ja andra följer ju efter när de märker att det går bra såklart

Själv ser jag ingen mening med disney+. Mycket tecknat är omdubbat och är förjävla dåligt jämfört med originalrösterna.
Har redan all tecknat med original på plex servern, betydligt bättre än omdubbat skräp

Permalänk
Discokungen

Nej, nu börjar det bli dags att skala ner på tjänsterna man har. Det blir för mycket i månaden och man har inte direkt tid att titta på alla tjänster som det är, det blir verkligen för rörigt med flera olika.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ser inte så farligt ut ellerhur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av petter_mattsson:

Har testat och tycker det är en okej kompromiss då det ofta bara är någon enstaka serie jag velat följa, som kanske kommer ut med ett avsnitt i veckan. Ett avbrott innan och ett under avsnittet har jag inga större problem med. Kan dock tänka mig att det skulle vara störande i längden om jag kollade på många olika grejer på tjänsten.

Hur lång är en reklampaus?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av Clasito:

Hur lång är en reklampaus?

Typ 30 sekunder till en minut.

Permalänk
Medlem

Varför i hela fridens namn behöver jag kunna ladda ner innehåll på 10 olika enheter om jag inte får använda abonnemanget utanför hushållet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av petter_mattsson:

Typ 30 sekunder till en minut.

Det var ju inte alls farligt, trodde det var runt 5 minuter eller så, TV4 metoden alltså.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem

Here we go again. Ett tag sen jag kollade nåt på Disney + (Prem). Dom får för del göra/komma med nått bättre i film/serie (inte tecknat) väg.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Jag valde att säga upp för ett par månader sedan och fick ett formulär skickat till mig om varför jag sa upp det, förklarade för dom att problemet var kvalitén stories och skådespelare som gjorde att jag sagt upp, inte kostnaden. Självklart kan man vara subscriber för tillräckligt lågt pris. Har man något som är tillräckligt bra så skulle jag tänka mig betala dubbelt så mycket, det är extremt billigt nöje jämfört med de flesta andra saker, dvs om det är tillräckligt bra.

Permalänk
Medlem

På förekommen anledning har jag justerat antalet abonnemang. Finns ingen anledning att betala varje månad för att finansiera gigantiska bolags olika produktioner.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av ackwell:

Ah, teleoperatörsklassikern. Körde med den flera år, "jag kommer byta till annan operatör som har lägre pris" så fick jag bättre pris i 12 månader. Fast till slut sa dom bara "okej" och förlorade mig som kund.

Gjort så med Halebop i jag vet inte hur många år, alltid haft Hallon som bollplank där.
De har gjort en någorlunda ok matchning, höjt min datamängd och gett rabatt på månadskostnaden. Man binder sig i 12mån och sedan är det tillbaka till listpriserna igen...

Men nu bara för några dagar sedan så orkade jag inte ta upp pinnen på nytt och försöka jiddra, speciellt inte när Hallon hade dubbel surf livet ut och lägre månadskostnad till att börja med ändå... de hade aldrig kunnat komma i närheten.

Så tack och adjö Halebop 👋 Det var fint så länge det varade!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Då inväntar vi nästa kvartalsrapport om ökad fulstreaming och ful-IPTV.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Det här är ett tecken på company death, man försöker blåsa upp omsättningen inför en försäljning. Bettar på att Disney är uppköpt om 1-2 år.

Förövrigt så är det rent komiskt att man höjer priserna efter allt skräp man släppt senaste åren 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Varför i hela fridens namn behöver jag kunna ladda ner innehåll på 10 olika enheter om jag inte får använda abonnemanget utanför hushållet?

Det är väl bra med en gräns som inte stör de flesta?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag är ett fan av långsam sci-fi och rättegångsdraman. Nyss ville jag se Coherence, the Man from Earth, A Few Good Men och the Rainmaker. Inte en enda streamingtjänst har filmerna. Jag har Netflix, Disney, Max, ATV+ och Prime - men dessa filmer går inte att streama överhuvudtaget. Det är fan inte rimligt.

Dags att säga upp mina abonnemang.

§ 7 - MOD
Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ser inte så farligt ut ellerhur?

Inte om man endast har Disney, nej.

Men här har vi även haft Netflix, Prime, Max och Sky showtime.

Och då finns ändå inte allt utbud hos dem i Sverige…

Med tanke på hur många olika tjänster man behöver för att kunna se de enstaka saker hushållet är intresserade av, så är det absolut för mycket.

Nu var mitt brytdatum före första höjningen, då jag klarar mig ett år till för 890kr.
Men jag sade upp abonnemanget samma dag som de annonserade höjningen.

Har även sagt upp övriga tjänster och tecknar endast för en månad om något intressant dyker upp.

Permalänk
Medlem

Berör mig inte dugg då jag inte strömmar ett sk!t.

Visa signatur

Honk

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av GoldenGoose:

Det här är ett tecken på company death, man försöker blåsa upp omsättningen inför en försäljning. Bettar på att Disney är uppköpt om 1-2 år.

Disney kan höja sina priser eftersom folk ändå köper av dem. Så mycket prestige och inflytande som finns i det bolaget kommer du aldrig ifrån. Precis samma sak när Apple höjer priserna på sina iPhones och Maccar.

Att Disney skulle bli uppköpta är helt osannolikt med tanke på hur deras affärsstrategier har sett ut de sista cirka 20 åren. Vi lär tvärtom se fler stora bolag bli uppköpta av Disney inom de kommande åren.

Vi pratar inte om ett "stort filmbolag" likt Columbia eller Paramount. Vi pratar om ett rent imperium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

På förekommen anledning har jag justerat antalet abonnemang. Finns ingen anledning att betala varje månad för att finansiera gigantiska bolags olika produktioner.

Vill ha nytt innehåll, vil inte betala för det.

Permalänk
Medlem

Köpte ett år i somras innan höjningen. Det blir nog det sista

Permalänk
Medlem

Snart får det nog bli att säga upp alla förbannade streamingtjänster och endast kolla på svt.

Permalänk
Medlem

Pröjsade precis 1190:- för ett år

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jaha, var det så många som sade upp sitt abonnemang sist de höjde att de blev "tvungna" att höja direkt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deeziel:

Jaha, var det så många som sade upp sitt abonnemang sist de höjde att de blev "tvungna" att höja direkt igen.

Vi slutade sist de höjde. Blir knappast mer sugna när de höjer igen.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.