Schibsted säljer Prisjakt – detta hoppas medlemmarna på

Permalänk
Melding Plague

Schibsted säljer Prisjakt – detta hoppas medlemmarna på

I forumet är det många som hoppas att gamla funktioner kan komma tillbaka.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmm jag fick en notifikation igår att de precis lanserat en ny app med nya funktioner, och nu ska de säljas.

Aja det kan ju inte bli värre.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| MSI RTX 4090 Suprim X| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Det tråkigaste utfallet vore om bjässen Klarna (som äger Pricerunner) köper upp Prisjakt för att vifta bort denna ur konkurransen.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det kan bli som förr igen då det var mer användbart!

Hatar när massa tondöva "girig bukar" köper upp saker de inte förstår sig på eller lyssnar på användarna och sabbar allt!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk

Hoppas verkligen den som köper Prisjakt lyssnar på vad användarna vill ha denna gången...

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Snusfri

För sent, Prisjakt är totalt förstört och har numera helt gått över till Pricerunner.
Så oerhört mycket bättre, men det är vissa saker där som jag inte gillar heller.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Att det fortfarande inte finns "sortera efter senaste tillagda produkt" är löjligt.
Det är nog det jag hatar mest med "nya" prisjakt jämfört med gamla.
Detta går inte heller göra på pricerunner vilket gör den lika värdelös.

Saknar gamla prisjakt :/

Förvånar mig inte om klarna köper upp det och tar bort all konkurrens dock.

Permalänk
Medlem

SweClockers har sökt Tradera och tidigare Prisjakt-medarbetare efter en kommentar.

Känner mig korkad, vad för koppling har Tradera till detta?

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem

Så man tvingar användarna in i sitt katastrofalt dåliga schibsted-multiverse där ett konto används på alla sajter, sen säljer man skiten ändå. Kanon! Det var en sån jäkla huvudvärk att sortera ut det där förra året när mitt blocket-, tori-, prisjakt- och hintaopas-konto helt plötsligt skulle slås ihop.

Visa signatur

~ AMD - För att du älskar det goda ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Det tråkigaste utfallet vore om bjässen Klarna (som äger Pricerunner) köper upp Prisjakt för att vifta bort denna ur konkurransen.

Ja, men kanske kanske kanske ser då någon ny aktör chansen att bygga nytt från grunden om det är ut att finnas utrymme på marknaden.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Moderator
Moderator

Är det måhända dags för Geeks att diversifiera lite?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan inte Sweclockers (de som äger Sweclockers) taöver Prisjakt? Hade ju säkert typ varit det bästa

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Jumpcut:

Ja, men kanske kanske kanske ser då någon ny aktör chansen att bygga nytt från grunden om det är ut att finnas utrymme på marknaden.

Hur tror du de skulle gå plus på det? Ser inte att något skulle göra ett nytt prisjämförelsesajt för just oss datornördar.

Permalänk

En prisjämförelsesite som bara kan jämföra fyra (4) varor i taget är i praktiken nästan helt oanvändbar.

Hoppas de nya ägarna åter gör det möjligt att jämföra fler varor igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Är det måhända dags för Geeks att diversifiera lite?

Skrivet av Mega-Dark:

Kan inte Sweclockers (de som äger Sweclockers) taöver Prisjakt? Hade ju säkert typ varit det bästa

Har de står stor plånbok?

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Är det måhända dags för Geeks att diversifiera lite?

Why not? Frågan är vad det kan tänkas bli för köpeskilling? Orkar inte rota reda vad Prisjakt gör för resultat, men kanske blir en del miljoner Schibsted vill ha och frågan är om dom pengarna finns inom Geeks. Tänker också att det kanske är rimligare att Geeks börjar snida på någon egen variant från grunden än att köpa.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

I stort sett enda funktionen jag använder är prishistoriken. I övrigt är Prisjakt krångligare än förr, brukar få googla fram rätt sida på prisjakt typ.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hur tror du de skulle gå plus på det? Ser inte att något skulle göra ett nytt prisjämförelsesajt för just oss datornördar.

Inte upp till mig att avgöra. Men det finns ett antal sätt att ta sig in på en marknad. En variant, som varit vanlig i IT-världen har ju varit att lansera en bättre produkt.

PS. Jag har inte skrivit något om just darornördar, vad fick du det ifrån?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Man vet att livet är lite skevt när man får goda nostalgiska minnen när man påminns om det gamla prisjakt xD
Good old times, eh boys?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomerino:

Så man tvingar användarna in i sitt katastrofalt dåliga schibsted-multiverse där ett konto används på alla sajter, sen säljer man skiten ändå. Kanon! Det var en sån jäkla huvudvärk att sortera ut det där förra året när mitt blocket-, tori-, prisjakt- och hintaopas-konto helt plötsligt skulle slås ihop.

Eller hur. Med konspirationshatten på så skulle man kunna tro att de använder den förädlade användarinformationen, som de fick med de ihopslagna kontona, till att trissa upp priset för spekulanterna.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att man använde Prisjakt veckovis förr. Sedan nya sidan togs i bruk har det knappt blivit ett besök i kvartalet.

Permalänk

Prisjakt är ju iaf fortfarande bättre än Pricerunner...

Även om jag också saknar gamla sidan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Använder främst prisjakt för att kolla specifikationer och vart varan (oftast datorhårdvara) finns att köpa.
Hoppas inte de försämrar möjligheten att kunna se specarna.

Permalänk
Medlem

Glömmer aldrig när Prisjakt var bra, alltså innan Skitsted köpte det. Utvecklade själv en butik på den tiden och var i daglig kontakt med Jonas (fantastisk människa förövrigt). Han gjorde custom förändringar on the fly nästan. Utgjorde otroligt mycket för de som drev butiker.

Tänk om han köpte det tillbaka.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Why not? Frågan är vad det kan tänkas bli för köpeskilling? Orkar inte rota reda vad Prisjakt gör för resultat, men kanske blir en del miljoner Schibsted vill ha och frågan är om dom pengarna finns inom Geeks. Tänker också att det kanske är rimligare att Geeks börjar snida på någon egen variant från grunden än att köpa.

Googlade lite snabbt, och det är inte vackert. Minskad omsättning och resultat, vilket kanske inte är så förvånande. Resultatet i sig halverades för 2023.

Permalänk
Medlem

Har inte använt Prisjakt på flera år.
Vaknade en dag och plötsligt var sidan mycket sämre på alla sätt och vis, och då var det tack och hej.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Googlade lite snabbt, och det är inte vackert. Minskad omsättning och resultat, vilket kanske inte är så förvånande. Resultatet i sig halverades för 2023.

Ja, kunde jag tänka mig. Spännande hur Schibsted hela tiden omdefinierar vad som är deras kärnaffär. Jag arbetade själv på ett Schibsted bolag och var med i DD:n vid dess försäljning till ett annat bolag (fick göra tekniska dragningar om IT-miljön). Där tog man in en ny VD för att "putsa bruden" innan försäljningen och VD:n hade procent på affären.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk

tillbaka med:

1 - filtrera på inkommen på prisjakt utifrån x antal dagar.

2 - redigera och komplettera produkter.

3 - kunna söka med minustecken för att exkludera sökord.

återaktivera classic prisjakt med klassiska filtret så kan användarna välja vilket man vill använda. 5 minuters arbete.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad prisjakt kostar?
Jag antar att det mest är namnet man köper med tanke hur kasst det "nya" har varit, men kanske om någon aktör som Komponentkoll går in och köper det så skulle det t.o.m kunna bli bättre än "gamla" prisjakt.

Annars vore det kanske en mumsbit för Amazon, ett sätt att dominera lokala konkurrenter.

Visa signatur

*5600|B550M|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB.
AMD Ryzen 5 @4891|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2750MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Why not? Frågan är vad det kan tänkas bli för köpeskilling? Orkar inte rota reda vad Prisjakt gör för resultat, men kanske blir en del miljoner Schibsted vill ha och frågan är om dom pengarna finns inom Geeks. Tänker också att det kanske är rimligare att Geeks börjar snida på någon egen variant från grunden än att köpa.

Pricerunner såldes för 9,2 miljarder