Call of Duty black ops 6

Permalänk
Medlem

Call of Duty black ops 6

Hej

Kanske dummaste frågan som ni läst på länge MEN....

Jag har inte spelat dataspel på ett bra tag och nu när spelet ska släppas så vill jag köpa den på steam men så finns det 28 olika varianter av den...
Förut så köpte man ett spel och då kunde man lira story och multiplayer / zombies. Nu så förstår jag inte ens vad jag ska köpa för att spela som förut - multiplayer, zombie och story.

Heter det ?

Buy Call of Duty: Black Ops III - Multiplayer Starter Pack ???

eller

Call of Duty®: Black Ops III - Zombies Chronicles Edition (RoW) ???

Jag är inte sugen på att köpa någon MEGABUNDLE för 200 dollar där det ingår massa skit jag inte behöver

Snälla hjälp en gammal gubbe på 37 år...

Permalänk
Skrivet av Nigris:

Hej

Jag har inte spelat dataspel på ett bra tag och nu när spelet ska släppas så vill jag köpa den på steam men så finns det 28 olika varianter av den...
Förut så köpte man ett spel och då kunde man lira story och multiplayer / zombies. Nu så förstår jag inte ens vad jag ska köpa för att spela som förut - multiplayer, zombie och story.

Heter det ?

eller

Jag är inte sugen på att köpa någon MEGABUNDLE för 200 dollar där det ingår massa skit jag inte behöver

Vad är det du vill spela?
zombies
mp
Warzone?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk

Den översta skall du köpa för basspelet med zombie och MP.

Vill du enbart köra warzone så är det gratis

Vault ger battle pass och krimskrams

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nigris:

Hej

Heter det ?

eller

Kan även skaffa xbox game pass för PC och spela den vägen. Kräver subscription dock.

Permalänk
Medlem

Är Warzone singelplayer?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av h.kan:

Är Warzone singelplayer?

Warzone är battle royal-delen om jag minns rätt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nigris:

Har inget som går på 79.99 .....<Uppladdad bildlänk>

Du kollar på fel spel. Det där är Black Ops 3.
Det är Black Ops 6 du vill köpa, antar jag.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Du kollar på fel spel. Det där är Black Ops 3.
Det är Black Ops 6 du vill köpa, antar jag.

Men herregud...tack

Permalänk
Medlem

Folk undrar varför man spelar på konsol.
1) Försökte starta spelet, fick nått oklart fel. Drog in alla windows updates jag kunde, då gick det igång.
2) Spelet kraschar. Får uppdatera till senaste Nvidia-drivers, då rullar det vidare
3) Blev tvungen att skapa nått jävla activision-konto för att öht komma vidare. Använder en password-manager som genererar ett lösenord med "specialtecken" i, då funkade det inte att logga in i spelet sen. Fick köra reset password till ett 15 tecken långt med bara bokstäver och siffror för att få det att funka.
4) Det visar sig att det "CoD" man startar verkar vara nån launcher? Mellan flera olika spel? Jag klickar sedan på Black ops 6, vilket gör att spelet stängs ner (man tror det har kraschat / blivit fel), men sen startas det upp igen, och tillslut kom jag in i Campaign.
5) Väljker att starta kampanjen, det kommer upp en loading-stapel som står och tuggar i runt 15 minuter, efter dess möts jag av:

45 min senare. Nu går inte ens spelet att starta längre. #PCMASTERRACE!

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Folk undrar varför man spelar på konsol.
1) Försökte starta spelet, fick nått oklart fel. Drog in alla windows updates jag kunde, då gick det igång.
2) Spelet kraschar. Får uppdatera till senaste Nvidia-drivers, då rullar det vidare
3) Blev tvungen att skapa nått jävla activision-konto för att öht komma vidare. Använder en password-manager som genererar ett lösenord med "specialtecken" i, då funkade det inte att logga in i spelet sen. Fick köra reset password till ett 15 tecken långt med bara bokstäver och siffror för att få det att funka.
4) Det visar sig att det "CoD" man startar verkar vara nån launcher? Mellan flera olika spel? Jag klickar sedan på Black ops 6, vilket gör att spelet stängs ner (man tror det har kraschat / blivit fel), men sen startas det upp igen, och tillslut kom jag in i Campaign.
5) Väljker att starta kampanjen, det kommer upp en loading-stapel som står och tuggar i runt 15 minuter, efter dess möts jag av:
<Uppladdad bildlänk>

45 min senare. Nu går inte ens spelet att starta längre. #PCMASTERRACE!

Fungerar alltid via battle net iaf

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

https://www.g2a.com/best-deals/call-of-duty?banner=sliderC1

Glöm inte att skilja på steam-account och Steam-key

warzone = gratis
https://store.steampowered.com/app/1962663/Call_of_Duty_Warzo...

för att få warzone så måste man klicka i det under DLC

Den du vill ha kostar på steam 79,99€ ny och heter Call of Duty®: Black Ops 6.

Vault edition är utgåvan med massa trams och skit man inte behöver

Permalänk
Medlem

Enda sättet jag fick det att funka var att starta i safe-mode. Men sedan fungerade inte autosave. Spelade 4 missions och sen hamnade jag tillbaka på det första igen.
Det här är nog den värsta spelreleasen jag varit med om, fullständigt trasigt. Körde refund på Xbox Game Pass.

Permalänk
Medlem

Spelet funkar väl sådär....
Spelet crasha när jag dog o skulle ladda in checkpoint antar jag. Startar om spelet och det crashar igen när man väljer "resume mission". Testar 3 gånger, samma sak.

Testar uppdaterna drivrutiner. Crashar ändå på samma ställe. Testar att "restart mission", det funkar.

Börjar nästa bana och pausar spelet (esc in till menyn) då jag såg någon intressant på andra skärmen jag har i bakgrunden på en annan dator... när man kollar tillbaka på spelskärmen möts man av detta:

Nä nu får det va bra med CoD för idag....orkar inte mer. Blir till att sitta o klia naveln lite medans man slösurfar en stund

Permalänk
Medlem

Dom har ju gjort något helt klart, jag sitter med campaign mode och spelat igenom stora dela av campaign men helt plötsligt så kraschar det heeeeela tiden. Jävligt störigt då jag inte alls haft några problem med spelet tidigare förutom nu

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Multiplayern fungerar relativt felfritt här iallafall, blir nog till att vänta med campaign ett tag då

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz