Permalänk
Medlem

Youtube fönster så stora?

Häromdagen när jag kom in på youtube via datorn så var alla förhands rutor till tubeklippen filmer så stora, typ det är 3 stora i vågrät så man får scrolla mera än förut. Förut var det typ 5 bildrutor vågrätt nu bara 3 stora. har letat efter nån inställning var man kan göra dom mindre så flera får plats på rad men hittar ingenstans?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Häromdagen när jag kom in på youtube via datorn så var alla förhands rutor till tubeklippen filmer så stora, typ det är 3 stora i vågrät så man får scrolla mera än förut. Förut var det typ 5 bildrutor vågrätt nu bara 3 stora. har letat efter nån inställning var man kan göra dom mindre så flera får plats på rad men hittar ingenstans?

Testa zooma ut på sidan. Jag har 5 i bredd på YouTube och om jag zoomar ut till 90 % så får det plats 6 videos. Annars har jag inte koll på hur man löser det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Du har nog råkat zooma in kanske?
Det kan hända om du råkar hålla inne Ctrl+Scroll wheel (upp/ner)
Kolla vad för zoom du har på YT.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Jag vet vad ni menar med zoomen men nejdå det är normalt som jag alltid haft det för zomar jag neråt mindre då blir texten kanonliten nu är min text normalt som alltid haft. Det konstigaste är att presis när jag slår igång youtuben så ser jag fönstren på tubeklippen flera o mindre i rad men sen när sidan öppnat sig riktigt så blir dom stora 3 i bredd får plats hmm irriterande som fan!! Lägger upp en dump här

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Jag vet vad ni menar med zoomen men nejdå det är normalt som jag alltid haft det för zomar jag neråt mindre då blir texten kanonliten nu är min text normalt som alltid haft. Det konstigaste är att presis när jag slår igång youtuben så ser jag fönstren på tubeklippen flera o mindre i rad men sen när sidan öppnat sig riktigt så blir dom stora 3 i bredd får plats hmm irriterande som fan!! Lägger upp en dump här<Uppladdad bildlänk>

Vad för upplösning använder du? På min 1080p skärm med 100% skala (Scale på engelska) så har jag 5 videor per rad. Och jösses, du kör Windows 7

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Youtube tycker om att ändra på saker och ting, experimenterar alltid, kanske de ändrat för ett par konton (inklusive ditt). För mig och de flesta verkar det normalt. Är det så med alla webbläsare? Ifall du surfar privat, eller loggar in i ett annat konto?

Men är du helt säker på att varken upplösning eller zoom inte har ändrats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Jag vet vad ni menar med zoomen men nejdå det är normalt som jag alltid haft det för zomar jag neråt mindre då blir texten kanonliten nu är min text normalt som alltid haft. Det konstigaste är att presis när jag slår igång youtuben så ser jag fönstren på tubeklippen flera o mindre i rad men sen när sidan öppnat sig riktigt så blir dom stora 3 i bredd får plats hmm irriterande som fan!! Lägger upp en dump här<Uppladdad bildlänk>

Gör en gissning på att du sitter med en laptop? För ser ut som att allt är gigantiskt vilket det brukar vara när man sitter på en liten skärm med 1080p.

Om du högerklickar på skrivbordet och väljer skärminställningar > scrollar ner till skalning, vad står den på?

Jag fattar att det kan vara optimalt ibland att inte ha skalning så om du är bekväm med den skalningen du har på datorn så kan du ändra enbart för webbläsaren. Men då påverkar det andra hemsidor också. Men kolla det jag skrev först.

Permalänk
Medlem

Du lär ju vara fast på gamla versioner av webbläsare oavsett om du Chrome eller Firefox när du har så gammalt Windows.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Har upplevt precis samma sak på min HTPC (Windows 10 2160p). Hade inte gjort någon som helst förändring själv innan, bara en fullständig omstart av allt. Var så under en tid och sedan gick det tillbaka till det gamla vanliga.

Inloggad men med ett annat konto än min huvuddator.

Misstänker också att det var något de testade.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Gör en gissning på att du sitter med en laptop? För ser ut som att allt är gigantiskt vilket det brukar vara när man sitter på en liten skärm med 1080p.

Om du högerklickar på skrivbordet och väljer skärminställningar > scrollar ner till skalning, vad står den på?

Jag fattar att det kan vara optimalt ibland att inte ha skalning så om du är bekväm med den skalningen du har på datorn så kan du ändra enbart för webbläsaren. Men då påverkar det andra hemsidor också. Men kolla det jag skrev först.

Finns ens skalning som inställning på Windows 7?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Finns ens skalning som inställning på Windows 7?

Enligt denna så ja: https://www.techrepublic.com/article/get-a-better-view-in-win...
Artikeln är dock så gammal att bilderna inte finns längre.

Permalänk
Medlem

Jag noterade också häromdagen att något har ändrats för mig, större rutor och färre per rad.
Installerade ett tillägg för att lösa det och sen dess funkar det fint igen.

Permalänk
Medlem

Har också haft det här sen någon dag tillbaka. Blir sjukt stora thumbnails på en 27" 1440p skärm, och sämre överblick dessutom. Kör Win 11 och Firefox. Tror inte att jag har kommit åt nån form av zoom, men jag ska kolla runt lite.

Permalänk
Medlem

Jag kör en PC med 24 tums skärm och upplösning 1920x1080. Och jag har inte ändrat någonting. Texten är normal och allt runt om på alla webbsidir utom just dom där big thumbs. Ja jag kör Win7 fortfarande och det fungerar och Firefox uppdateras fortfarande på Win7. Detta blev bara plöttsligt!
Mieriola: Vilket tillägg löste du det med?

Visa signatur

Fear

Permalänk

Jag har det också tippar att dethandlar om någon ändring på youtube som gör detta inte i din ände.

De rullar ju ut testvarianter av sidan till random användare lite stup i kvarten så troligen är vi några här som hamnat i denna testbatch.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Samtidigt som jag såg denna tillfälliga förändring med tre större så var också själva video-sidan förändrad. Större yta för videon och videoförslagen var flyttade till under istället för på sidan. Den förändringen kom och försvann samtidigt som den andra.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Laddade precis youtube på min laptop, som har en 1920x1200-skärm (16") och upptäckte att den också endast har 3st stora thumbnails horisontellt. Rymmer totalt 6st thumbnails i hela fönstret.
På min primära desktop, som har 2 skärmar, så ryms det 6st thumbnails horisontellt på den primära (2560x1440, 27") och 5st på den sekundära (1920x1080, 27").

Båda datorerna är inloggad på samma konto, och använder Firefox som webbläsare.
Desktop = Windows 10
Laptop = Windows 11

100% zoom (alltså default, och inte gjort någon manuell in/ut-zoomning)

Permalänk
Medlem

Hmm mysko detta och jävligt irriterande, på nåt konstigt sätt så idag när jag testade logga in på YT så helt plöttsligt hade jag 5 mindre som jag haft tidigare jämt. härligt tänkte jag sen loggade jag ut och in igen nej då var det 3 stora igen
Hur svårt skall det vara att lägga in nån ionställning där man själv kan välja utseendet som skall visas?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Jag har 5bred*3höjd videos på båda mina skärmar, den ena kör på 1920*1080 och den andra 2560*1440

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Rekordmedlem

Det är väl bara att använda zoom ? Jag kan få 1-6 förhandsrutor beroende på zoomnivå. Ctrl+mushjul gör er irritationslösa.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är väl bara att använda zoom ? Jag kan få 1-6 förhandsrutor beroende på zoomnivå. Ctrl+mushjul gör er irritationslösa.

Använder jag ctrl-mushjulet så blir all text och allting pyttelitet men jag får inga mer thumps i bredd för det. Uatn bara smått och det blir det på allt på webben då. Det stör mig

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Hmm mysko detta och jävligt irriterande, på nåt konstigt sätt så idag när jag testade logga in på YT så helt plöttsligt hade jag 5 mindre som jag haft tidigare jämt. härligt tänkte jag sen loggade jag ut och in igen nej då var det 3 stora igen
Hur svårt skall det vara att lägga in nån ionställning där man själv kan välja utseendet som skall visas?

Jag har gjort e upptäckt för ett par månader sedan på min primära dator, och testade precis på min laptop som har samma "problem" som dig, detta är lite som en "work-around" och jag vet inte hur länge det kommer fungera, men det kanske gör att du får det lite lättare att använda youtube utan att behöva använda zoom-funktionen:

- Öppna youtube
- Gå in på valfri kanal som du följer
- Klicka på "Video"-tabben för den valfria kanalen du gick in på
- Klicka nu på Home/Youtube-loggan längst upp till vänster för att gå tillbaka till startsidan.

Nu kommer du iallafall ha 4st thumbnails (blir 4st istället för 3st för mig iallafall) horisontellt fram tills du öppnar youtube i en ny flik eller gör en "reload" av sidan genom att klicka på en bookmark/genom att skriva in youtube igen i adressfältet.
För att refresha youtubes startsida så klickar du på home/youtube-loggan uppe i vänstra hörnet för att bibehålla 4st thumbnails horisontellt.

Vet inte varför detta påverkar youtubs startsida, men det blir ju iallafall lite bekvämare än att bara få plats med 6st thumbnails totalt horisontellt.

Detta funkar även på min primära dator/skärm (2460x1440) fast istället för 5st thumbnails horisontellt så blir det 6st.

Permalänk
Medlem

Jag får sex rutor per rad i 1440p:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.