Följ Black Week på SweClockers

SweClockers 25-årsfirande börjar nästa vecka!

Permalänk
Melding Plague

SweClockers 25-årsfirande börjar nästa vecka!

Nästa vecka är det dags att fira att SweClockers fyller 25 år och det blir ett fullspäckat schema med tävlingar, artiklar och annat skoj.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul! Grattis i förskott Sweclockers 🥳. Försöker läsa nyheter/forumet varje dag!

Visa signatur

-En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande
-Switch

Permalänk
Konsolgrävare

Grattis i förskott! 🥳🎁🎈🎂

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Grattis bästa SweC! Man har hängt här i många år nu. Finns många medlemmar från back in the day som man saknar (Ilja, MBY, Loaded, sprucetwig, s.c.s.i...) och fler som jag inte kommer på. Skål för 25 år till

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Grattis!
Jag är så tacksam att det fortfarande finns ett "forum" i en värld där konceptet är rätt så utgående.

Permalänk
Medlem

Häftigt, jag har kollegor som är yngre än Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Grattis Swec!

Lite sjukt att det kändes som typ ett år sedan som vi träffades på 20-årsjubileumet. Fasen vad tiden springer iväg!

Permalänk
Medlem

Oklart när jag först besökte Swec, var säkert närmare 25 år sen el åtminstone runt 23-24.

Men gällande tävlingar bör det ju vara lite olika sorter.
Ofta brukar tävlingarna på olika håll handla lite för mycket om att man behöver behärska olika kreativa digitala verktyg.

Vet inte riktigt hur det skulle göras, men gärna tävlingar och artiklar som på något sätt knyter an till Swecs grundkoncept som en sida för "clockers" och entusiaster.

Permalänk
Medlem

Grattis! Känns ganska konstigt när man ser hur länge man varit medlem här.

Permalänk

Grattis. Guldklocka nu då?

Permalänk
Medlem

Tycker väl ändå att jag har vart medlem ganska länge.
Kanske inte är så uppskattad av andra forum läsare, och bidrar säkert heller inte till något vettigt, men jag är här inne precis varje dag. Och helt ärligt, det är ganska många gånger per dag som jag surfar in här.
Jag verkligen älskar Sweclockers. ❤️
Stort grattis i förskott! Jag är så glad att ni finns. Keep up the good work 💪

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mackentorsk:

Grattis. Guldklocka nu då?

Då tar jag hellre en Goldfinger till AMD Athlon Slot A så kan kan överklocka lite stiligt och tidsenligt

https://youtu.be/LgUkHjfyaeY?si=08T9BKw8ZD-htWYU
För er som minns, inte minns eller inte ens var födda

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Grattis i förskott, ni får anordna en brakfest med tårta o champagne och sen en ett redigt fyrverkeri !

Visa signatur
Permalänk
Discokungen

Är det redan fem år sedan man var på 20-årsjubileet?! Helt vilt. Grattis, jag är glad att ni har hängt med länge och fortfarande är i gamet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Giveaway av RTX 5090 till alla swec medlemmar, tack

Permalänk
Medlem

Grattis i förskott! Ska bli kul att se vad ni hittat på för att fira detta

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | FiiO K11 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Keeper of the Bamse

Helt galet att det gått 25 år!

Jag tycker att alla med tresiffrigt medlemsnummer ska få en silverstjärna (ni vet, silverbröllop) för att visa hur hiiiimla viktiga vi dom är!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Och jag tycker jag varit med länge! (2013)... HEJJA OSS Och grattis Swec!!

Visa signatur

Dreamt i was king, woke up, still king.

Permalänk
Medlem

Det är kul ändå att ha varit en del av Swec så länge även om mitt intresse har gått väldigt mycket upp och ner.

För mig är Sweclockers blåa tid ändå det som väcker mest nostalgi, den gröna tiden var innan jag blev aktiv!

Skrivet av Printscreen:

Helt galet att det gått 25 år!

Konstigt känsla att börja bli så gammal!

Skrivet av Printscreen:

Jag tycker att alla med tresiffrigt medlemsnummer ska få en silverstjärna (ni vet, silverbröllop) för att visa hur hiiiimla viktiga vi dom är!

Haha, jag insåg nu att jag har tvåsiffrigt!
Tresiffernoobs

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer osökt att tänka på Anders och att han inte är kvar bland oss. Det tog mig riktigt hårt. Skänker en tanke till alla dem vi tappat längs vägen.

Permalänk
Medlem

Hade på mig Swec. 20 år tröjan här om dagen, känns som att det inte var så längdedan. Däremot känns som att det var ett tag sedan starten, minns trasslet 2001 övergången till nya användarna, min gamla profil kom på villovägar, så blev en ny 2002. Har hänt mycket sedan dess, inte minst senaste åren när fokus på nyheter, kvantitet tagit över nischen Jonas / Emil och senare Jacob var inne på
Oavsett är jag inne och läser flera gånger om dagen som vanligt, men kan sakna de mer 'fine dining' spetsade artiklarna och tester som nämnda skrev.

Permalänk
Medlem

Grattis! Hoppas ni får en ny desktop hemsida i födelsedagspresent!

Edit: Såg precis: #20639750

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Skypad 4.0 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

En plats där man känner sig hemma.
Tack för det och stort grattis till 25år.

Permalänk
Hedersmedlem

Ser fram emot nostalgin!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: Grandstream GWN7660 :: GWN7630LR :: GWN7662 :: GWN7660LR

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Jagers:

Giveaway av RTX 5090 till alla swec medlemmar, tack

Borde det inte vara tvärtom, att du köper RTX 5090 som present till redaktionen?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Good 'ol Sweclockers!

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Skrivet av Minzert:

Häftigt, jag har kollegor som är yngre än Sweclockers.

När ni snackar minnen 486:a och Pentium, eller Athlon och Pentium 4 så är deras tidigaste minnen AMD Zen 1 och Intels 7700K? Eller att mikrotransaktioner är något naturligt som alltid funnits i spel?

Alltid intressant det där tycker jag att dela minnen med yngre personer.

Jag minns den blåa tiden på Swec men hängde då mest på de stora amerikanska datorsidorna slutet av 90-tal, tidigt 00-tal men tyvärr inte delaktig i swec forumet förrän många år senare.

Hoppas det blir en reunion med gammelgänget också! Cobben har vi inte sätt på åratal nu saknar honom!

Grattis Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

När ni snackar minnen 486:a och Pentium, eller Athlon och Pentium 4 så är deras tidigaste minnen AMD Zen 1 och Intels 7700K? Eller att mikrotransaktioner är något naturligt som alltid funnits i spel?

Alltid intressant det där tycker jag att dela minnen med yngre personer.

Jag minns den blåa tiden på Swec men hängde då mest på de stora amerikanska datorsidorna slutet av 90-tal, tidigt 00-tal men tyvärr inte delaktig i swec forumet förrän många år senare.

Hoppas det blir en reunion med gammelgänget också! Cobben har vi inte sätt på åratal nu saknar honom!

Grattis Swec!

Min äldsta som precis börjat skolan har aldrig sett MTX, bättre med gamla spel som fokuserar på en bra upplevelse istället för pengar

Dessutom är det mycket billigare och möjligt med helt offline

Jag tror inte alls alla växer upp med en ipad och pappas kort kopplat

Permalänk
Medlem

Grattis Sweclockers, en av få siter som besöka dagligen och då flera gånger under samma dag (Fyndtipstråden utan diskussioner + Första sidan med nyheter)

Visa signatur

ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac Mini ITX / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS GeForce GTX 1660 SUPER DUAL EVO OC 6gb / Asus VG248

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Haha, jag insåg nu att jag har tvåsiffrigt!
Tresiffernoobs

Måste varit en skaplig tillströmning till Swec ändå på den tiden. Det skiljer 7 dagar mellan oss och då blev det 4 siffror i medlemsnumret

Keep up the good work säger jag, är inte aktiv på forumet men nyheterna läser man ju nästan varje dag!

Visa signatur

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones. //Albert Einstein (1879 - 1955)