Konsult och blir tvingad att ha en Windows laptop från HP, vilken?

Permalänk
Medlem

Konsult och blir tvingad att ha en Windows laptop från HP, vilken?

Jag är konsult åt olika företag sitter och jobbar med lite olika system mest enklare kodning vi pratar typ pythonprogram på några hundra rader , batch filer sen är det några webbbaserade system men sen har jag i och för sig Adobe cc men det handlar mest om att öppna och konvertera en fil , kanske göra en enklare ändringar men inget långt avancerat. Med det sagt nu börjar jag hos ett företag och jag behöver välja dator från deras HP-sortitment. Jag har aldrig ägt en och använt någon lite då och då men. Hade jag fått välja Mac så hade jag valt en MacBook Pro 14 med 16gb ram och 1 tb SSD

14 tum
Bra skärm
USB c laddning
Bra touchpad - har sett så många skräp
Minst 3 USB

Budget däromkring

HP är svår att förstå på sidan vilka serier som är bra och dåliga.

Några tips?

Permalänk
Medlem

Kikat på Elitebook? Kör överlag Probook till företagen jag ansvarar för men för vissa nyckelroller har vi kört Elitebook.

Exempel: dock utan tre USB-portar.
https://www.dustin.se/product/5020018985/elitebook-ultra-g1q-...

Permalänk
Medlem

Elitebook 800-serien med 16:10 skärm och hitta en utan sureview så går det nog bra. 840 kanske är 14" De kanske inte är snabbast eller med bäst batteritid men har nog ofta prioriterat ljudnivå och att inte ha fastlött minne.

Jag har en 1030/ x360 och den är lite för långsam och usel i batteri plus fastlött minne, suck. Men var lite besviken på att de valde 600 serien i övrigt med sämre skärm fast ethernet

Man får nog inte vad man betalar för men jobbet har ju inte riktigt amd modeller eller diskret grafik ( studio z verkade tunga) Windows går an när man fått igång wsl2

Permalänk
Medlem

Elitebook 840 är ett säkert kort. Senaste generationen (G10) ser helt ok ut.

Du får gilla läget helt enkelt

.
Permalänk
Medlem

Jag har haft Elitebook på jobbet och varit mycket nöjd!