Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Trap (2024)

Pappa går på konsert med sin dotter. Saker är off. Saker händer.

"Åh, den verkar bättre en vad folk säger."
"Okej, nu närmar vi oss slutet!"
"Nähe, nu börjar det bli orimligt."
"Är det en annan film nu?"
"Kan den börja ta slut nu för handlingen och allt annat har helt tappats."
"Nu är det som en ny handling och film igen."
"Alla är inkompetenta och folk måste bokstavligen kunna teleportera sig."
"Hur kan den inte vara slut än? De senaste 30min har känts som 2h minst."
"Okej, kan vi sluta med meningslösa plottwists?"
"Femtioelva twistar senare, som bara blev sämre och orimligare, har vi äntligen nått ett kasst slut. Måste vara fel på klockan för det kändes som minst 4h."

2/10

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av VisualDarkness:

Trap (2024)

Pappa går på konsert med sin dotter. Saker är off. Saker händer.

"Åh, den verkar bättre en vad folk säger."
"Okej, nu närmar vi oss slutet!"
"Nähe, nu börjar det bli orimligt."
"Är det en annan film nu?"
"Kan den börja ta slut nu för handlingen och allt annat har helt tappats."
"Nu är det som en ny handling och film igen."
"Alla är inkompetenta och folk måste bokstavligen kunna teleportera sig."
"Hur kan den inte vara slut än? De senaste 30min har känts som 2h minst."
"Okej, kan vi sluta med meningslösa plottwists?"
"Femtioelva twistar senare, som bara blev sämre och orimligare, har vi äntligen nått ett kasst slut. Måste vara fel på klockan för det kändes som minst 4h."

2/10

Upplysande:)
Nämen ärligt, va ju en helt ok rulle ändå ju..håller inte med alls i dina tankar...

Visa signatur
Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

The Substance
2024 fortsätter leverera obehaglig och högkvalitativ skräck.
En av de bättre jag sett på länge.
Har ni möjlighet att se den, så gör det. Gå in blind bara.

Permalänk
Medlem

Dr Sleep på Max. Nästan 8 termosar av 10.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

North by Northwest (1959)

Är detta Hitchcocks bästa film? Mycket möjligt!

Såg filmen på nysläppt 4K Ultra HD-kopia och en 77" OLED-TV. Otroligt hur en 65år gammal film kan se såhär bra ut, man får nästan nypa sig i armen!

Mycket fin restaurering och bilden är absolut knivskarp med gott om fint grain. Den skiner lite extra i utomhusmiljöerna, tänk flygplansscenen.

Dolby Atmos-spåret låter finfint även om höjdkanalerna inte används överdrivet mycket då filmen primärt är dialogdriven.

Finns inte så mycket annat att säga, en Cary Grant i högform och övriga biroller inkl. Eva Marie Saint som Eve är toppen! (Kuriosa - Hon lever än idag och har i år fyllt 100år!)

Har du inte sett den, se omedelbums!
Betyg 9/10!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

The Substance

Vart streamas den?

Visa signatur
Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Jull3Haxor:

Vart streamas den?

Bio!

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Enviro:

The Substance

Jag ser allt med Margaret Qualley.

Permalänk
Medlem

The revenant 4k - Jag såg att denna gick på teve så då vart jag bara tvungen att kolla 4k versionen och jag blev inte besviken. Det är ärligt talat inte så stor skillnad mot 1080p men det är ju ändå en så grymt välgjord film så man nästan bara gapar ibland. Så snygga miljöer, scenografi, skådespeleri och en brutal handling som man bara knappt kan tro är baserad på en verklig händelse men visst är det så. Otroligt bra. 10/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Land of Bad
4/10
(Amazon Prime)

Russel Crow och Hemsworth x2 stoltseras som dragplåster, tyvärr får man nöja sig med att det är Liam och Luke

Det snällaste man kan säga om denna är: "Varför"?

Den tycks ha relativt hög budget sett till action och explosioner... men absolut inget annat och ingen som verkar bry sig om saker som: Vem är THE bad guy? Eller VILKA är de the bad guys? Varför är två faktioner blandade helt plötsligt när de sköt på varandra från början? Vart fasiken kommer alla levande måltavlor ifrån?

Ja, börjar man tänka eller vill ha någon form av logik... eller att det åtminstone borde kunna följa NÅGOT mer än... things go boom! USA! USA! USA!... Kan man med gott samvete hoppa över denna. Enda skälet till att den faktiskt inte hamnar lägre är för att Russel Crowe har en sjukt hög lägsta-nivå och Liam Hemsworth gjorde ett helt ok jobb... i kombination med hög budget för saker som går KABOOM.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

The revenant 4k - Jag såg att denna gick på teve så då vart jag bara tvungen att kolla 4k versionen och jag blev inte besviken. Det är ärligt talat inte så stor skillnad mot 1080p men det är ju ändå en så grymt välgjord film så man nästan bara gapar ibland. Så snygga miljöer, scenografi, skådespeleri och en brutal handling som man bara knappt kan tro är baserad på en verklig händelse men visst är det så. Otroligt bra. 10/10

Otrolig film och 4K-versionen är verkligen bra! Skillnaden tycker jag främst blir påtaglig på detaljnivån och färgerna (HDR) då en stor del av filmen utspelas utomhus.

Även imponerad av ljudspåret. Även om det inte är Atmos så tyckte jag att DTS-HD Master Audio 7.1-spåret använde surround-effekt och naturen på ett effektivt och fängslande sätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Otrolig film och 4K-versionen är verkligen bra! Skillnaden tycker jag främst blir påtaglig på detaljnivån och färgerna (HDR) då en stor del av filmen utspelas utomhus.

Även imponerad av ljudspåret. Även om det inte är Atmos så tyckte jag att DTS-HD Master Audio 7.1-spåret använde surround-effekt och naturen på ett effektivt och fängslande sätt!

Började kolla igår..orkade väl knappt en timme...ska försöka ta tag i resten, nån dag

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

The bourne identity - Jag försökte hitta en 4k av denna men det var dåligt med den varan men jag hittade en 1080p med förbättrat ljud & bild. Det är ju en rätt gritty film så det spelar nog inte så stor roll. Hur som väldigt bra agent-drama och Matt damon gör en bra roll som Jason Bourne. 8/10

Last voyage of the Demeter - Skräckis om Draculas resa från Rumänien till England. Han åker båt i sina lådor och käkar lite snacks på vägen. Rätt välgjord och trevlig film. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.