Köpråd gällande Tank-skrivare
I somras så lade äntligen mitt hatobjekt av. En Canon bläckstråleskrivare. Som jag har svurit åt, spottat på och hotat denna vedervärdiga lilla best. 90% av sitt liv stod den och tuggade och snurrade och rengjorde och drack färg som nån halvalkis. När den äntligen var klar så kunde jag på min höjd skriva ut ett par sidor fulla av ränder innan den började tugga och snurra igen. Helst då med ett glatt pip efter 10 min att nu var det minsann dags att byta färgpatroner igen. Hade den inte självdött i somras så hade den nog fått smaka på slagträt.
Ok sorry. Det jag vill ha sagt med ovanstående är att jag inte är på jakt efter en ny Canon bläckstråleskrivare. Men däremot verkar det ju ha kommit något smutt senaste åren som kallas typ Tank-skrivare? Där man inte köper patroner utan snarare en påfyllnadstub med färg. Det låter ju helt fantastisk. Speciellt om inte färgen torkar på samma sätt och att man inte behöver byta patroner 4 dagar i veckan.
Men vad ska jag köpa? Tänker nu när det är Black Friday/Weekend/Week/Month så kanske man kan hitta något till lite vettigare pris?
Vad är jag då ute efter? Enda önskemålen jag har är väl egentligen att den ska ha kopiator/scanner, invändigt fack för pappersmatning (vill inte ha någon bakmatad där man ska öppna en lucka varje gång och fippla med papper), inte för stor (inget monster alltså), samt helst en prislapp på ~3000:- (lite billigare gör så klart inget men kan även lägga på nån hunka om det är ett väldigt bra köp för pengarna). Kom på att morsan också skulle vilja ha en ny skrivare.. Så om ni har något bra tips där också runt 2000:- kanske så vore det otroligt uppskattat.
Som sagt, alla tips mottages tacksamt!