Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Köpråd gällande Tank-skrivare

I somras så lade äntligen mitt hatobjekt av. En Canon bläckstråleskrivare. Som jag har svurit åt, spottat på och hotat denna vedervärdiga lilla best. 90% av sitt liv stod den och tuggade och snurrade och rengjorde och drack färg som nån halvalkis. När den äntligen var klar så kunde jag på min höjd skriva ut ett par sidor fulla av ränder innan den började tugga och snurra igen. Helst då med ett glatt pip efter 10 min att nu var det minsann dags att byta färgpatroner igen. Hade den inte självdött i somras så hade den nog fått smaka på slagträt.

Ok sorry. Det jag vill ha sagt med ovanstående är att jag inte är på jakt efter en ny Canon bläckstråleskrivare. Men däremot verkar det ju ha kommit något smutt senaste åren som kallas typ Tank-skrivare? Där man inte köper patroner utan snarare en påfyllnadstub med färg. Det låter ju helt fantastisk. Speciellt om inte färgen torkar på samma sätt och att man inte behöver byta patroner 4 dagar i veckan.

Men vad ska jag köpa? Tänker nu när det är Black Friday/Weekend/Week/Month så kanske man kan hitta något till lite vettigare pris?

Vad är jag då ute efter? Enda önskemålen jag har är väl egentligen att den ska ha kopiator/scanner, invändigt fack för pappersmatning (vill inte ha någon bakmatad där man ska öppna en lucka varje gång och fippla med papper), inte för stor (inget monster alltså), samt helst en prislapp på ~3000:- (lite billigare gör så klart inget men kan även lägga på nån hunka om det är ett väldigt bra köp för pengarna). Kom på att morsan också skulle vilja ha en ny skrivare.. Så om ni har något bra tips där också runt 2000:- kanske så vore det otroligt uppskattat.

Som sagt, alla tips mottages tacksamt!

Permalänk
Medlem

Vad är det för typ av innehåll du brukar skriva ut? 9 av 10 gånger säger jag att det enda som är något att ha är laserskrivare, men det finns undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Vad är det för typ av innehåll du brukar skriva ut? 9 av 10 gånger säger jag att det enda som är något att ha är laserskrivare, men det finns undantag.

Ah det hade jag ju kunnat skrivit... Det är väl mest text, men då man har barn så är ju tanken att även kunna printa lite fotografier. Var tidigare inne på en laserskrivare men om jag förstod det korrekt så är väl dessa mest lämpade för renodlad text? Och därför föll dessa bort då jag inte vill bli av med möjligheten att kunna printa bilder.

Permalänk
Skrivet av pemani:

Ah det hade jag ju kunnat skrivit... Det är väl mest text, men då man har barn så är ju tanken att även kunna printa lite fotografier. Var tidigare inne på en laserskrivare men om jag förstod det korrekt så är väl dessa mest lämpade för renodlad text? Och därför föll dessa bort då jag inte vill bli av med möjligheten att kunna printa bilder.

altså bläck blir bättre för fotografier men laser funkar helt ok även för det tycker jag.

skriver man bara ut nån bild då och då så kanske det är billigare att bara att få dem utskrivna av en firma de gångerna du vill få ut ett par bilder.

tankskrivare i all ära men har för mig att många av dessa har typ svamp i sig för att suga upp färgrester som inte alltid är bytbar och när den är full kommer skrivaren sluta fungera och du får köpa ny skrivare.

aka konstruerade för att kompensera för att du inte behöver betala premium+++ för bläckpatroner.

så ska du gå på refillskrivare så kolla då upp att denna svampen verkligen går att byta och att den faktiskt går att få tag i och inte kostar som hela skrivaren.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

altså bläck blir bättre för fotografier men laser funkar helt ok även för det tycker jag.

skriver man bara ut nån bild då och då så kanske det är billigare att bara att få dem utskrivna av en firma de gångerna du vill få ut ett par bilder.

tankskrivare i all ära men har för mig att många av dessa har typ svamp i sig för att suga upp färgrester som inte alltid är bytbar och när den är full kommer skrivaren sluta fungera och du får köpa ny skrivare.

aka konstruerade för att kompensera för att du inte behöver betala premium+++ för bläckpatroner.

så ska du gå på refillskrivare så kolla då upp att denna svampen verkligen går att byta och att den faktiskt går att få tag i och inte kostar som hela skrivaren.

Tack för input! Visste inte detta om svampen.