Microsoft stoppar uppdatering för användare med Ubisoft-spel

Permalänk
Melding Plague

Microsoft stoppar uppdatering för användare med Ubisoft-spel

Flera Assassin's Creed-titlar och andra Ubisoft-spel kraschar för ofta på Windows 11 24H2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De borde stoppa den för alla tills den är färdigtestad.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Hade extrema fps problem i PUBG efter 24H2. Försvann efter att jag gick tillbaka till 23H2.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Bra, ska genast installera Assassin's creed då!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte får höstuppdateringen här och heller ingen förklaring till varför i alla fall som tydligen ska finnas där?, inte på några av mina windows datorer, aja snart får man väl börja manuellt installera det men orka.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Åh ännu en bugg. Vilken överraskning.

Permalänk

W11...Är, eller kommer bli, en fin studie på företagsekonomiska utbildningar i hur man driver bort köpare av ens mjukvara till andra plattformar via "mindre" men kritiska köpare/slutkonsumenters erfarenheter och kroniskt dåliga upplevelser. Det är inte lätt att vara MS med den legacyn och företagsmarknaden men ändå..

Jag övervägde w11 för sönernas och familjens befintliga och nya maskiner men med Linux, Valve, Proton, Wine och en uppsjö av webbaserade applikationer som ersätter det mesta blev det Debianbaserade distros för alla, stegvisa utbyten var smart :). Efter små inkörningsproblem och nån enstaka hårdvara utan drivrutin så är vi nu en linuxfamilj 🤘🏼 (endast jobbens laptops med windows och teamsskräpet)

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | i7 6700K@4,5GHz | Gigabyte GTX 1060 6GB | 16GB@2800MHz | Dell U2719DE | Logitech MX Master/K750 | FD Node 304

Permalänk
Medlem

Sitt inte och vänta på att "Windows 12" kommer lösa något, det sista som var ok var Windows 10, det sista som jag skulle säga var bra är Windows 7.

Jag är tyvärr en person som kommer tvingas in i Linux någon dag.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Fortfarande inte får höstuppdateringen här och heller ingen förklaring till varför i alla fall som tydligen ska finnas där?, inte på några av mina windows datorer, aja snart får man väl börja manuellt installera det men orka.

Det är väldigt enkelt att installera manuellt. Bara att köra Windows 11 upgrade assistent.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

AS:V kraschade kanske tre gånger för mig i helgen, men jag har fortfarande 23H2 på min GameSloth , så det är kanske mycket värre med 24H2 ?

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

Påminner mig om den här

"The original version of Sim City was written for windows 3.x and included a bug that read memory that had been freed to the system. It worked in windows 3.x, even though it shouldn't, because that particular range of memory wasn't being used for anything else until the program was terminated.

In beta versions of windows 95 Sim City didn't work because the operating system allocated memory differently, and Sim City would crash as expected because of the bug in the program. Amazingly, in the final version of Win95 the original Sim City worked. Microsoft engineers had actually tested backwards compatibility with Sim city, located the bug, and worked around it in their sourcecode.

Now that's serious dedication to backwards compatibility."

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ubisoft-wareblocked... (Sorry, kunde inte motstå chansen till en usel vits)

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem

Jag tackar er alla som betatestar Windows 24h2 åt mig innan jag hoppar på tåget. Har själv inte fått möjligheten genom automatiska uppdateringar.

Permalänk
Medlem

Ett väntat drag.
Har man monopol är den enklaste lösningen att se till att det inte krashar där det krashar.
Att faktiskt lösa problemet är sekundärt.
Vi behöver en Windows-kompatibel konkurent

Permalänk
Medlem

...så om jag inte vill ha uppdateringar då skall jag....

Permalänk
Medlem

Finns många goda anledningar att inte installera Ubisoftspel.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag här som tycker det mest läskiga med denna artikel är att Microsoft loggar vilka program vi använder i Windows?

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Är det bara jag här som tycker det mest läskiga med denna artikel är att Microsoft loggar vilka program vi använder i Windows?

Ingen borde vid det här laget vara det minsta förvånad om det är fallet.

Men, borde det inte rimligen också vara så att uppdateringstjänsten helt enkelt har en blocklista på installerade program? Det är ju så det funkar på många andra saker.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Jag tror de bara kollar kompatibiliteten med programmen som är installerade, inte vilka som används. Jag tycker inte det är läskigt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Att det ska vara så förba....

Att det ska vara så förbannat svårt. Windows 10 skulle ha funnits kvar, ett OS som fungerade i ur och skur ju. Helt otroligt bra tycker jag iallafall.

Visa signatur

Hellbound73

Permalänk
Medlem

Hur var det nu... varannan version av Windows är skräp. 😁
Stämmer ju ganska bra med tanke på vilket skämt W11 är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

Hur var det nu... varannan version av Windows är skräp. 😁
Stämmer ju ganska bra med tanke på vilket skämt W11 är.

Håller inte med. För mig fungerar Windows 11 ännu bättre än 10:an

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har noll problem med W11. Förutom att jag hakar upp mig på forcerade uppdatering - "Ge fan..." Men det har väl varit en grej i flera år så det är inte W11's fel.

Som nån påpekade ovan. Läste rubriken och det första jag tänkte på va: Hur fan vet dom vad folk har på sina datorer?

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3