Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

Jag är klar med de första questsen och har frozen tundra som nästa steg i det stora och den leder väl till några röda portaler för att sen mynna ut i gruvan som ger ancients

Men just nu är det början av templet. En av Harrogaths närmast anförtrodda har förråt stan och kidnappat en kvinna vid namn Anya. Det visade sig att han givit Baal ett särskilt föremål som var heligt för byn men vi fann henne i en frusen grotta och hon är i tryggt förvar. Byäldste vill att jag hittar honom och gör processen kort. Som tack för att jag räddade gav byns vita häxa ett pergament vilket när jag läste det plötsligt ökade min motståndskraft för elementens attacker. Anya hade även tagit hjälp av byns smed för att ordna en väldigt fin sköld. Den gjorde tat jag kunde lämna den gamla på skräphögen där den hörde hemma. Just nu känner jag att 3 4edelar av all elementarmagi och gift inte kan komma åt mig

SDå fortsätter vår väg mot förrädaren och banditen Nilathak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

haha underbart! vet hur det känns men bli inte girig nu. Huvudmålet är baals död och cow king hell men visst man vill ha sitt goa

har du cant be frozen? den kan vara avgörande många ggr upplever jag

Jag har nån unique armor från normal med cannot be frozen som ligger i stashen. Har sparat den för just det syftet...
Men jag föredrar än så länge den med 96% magic find.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Medans man talar om armor så kommer det stora droppet man väntat på!
Dags att pensionera den fina rustningen med fyra topazer i som burit mig så här långt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Medans man talar om armor så kommer det stora droppet man väntat på!
Dags att pensionera den fina rustningen med fyra topazer i som burit mig så här långt...
<Uppladdad bildlänk>

Ooh la la!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Jag har nån unique armor från normal med cannot be frozen som ligger i stashen. Har sparat den för just det syftet...
Men jag föredrar än så länge den med 96% magic find.

Det är nog hawkmail. Den har jag med, uppgraderad och den är bad ass. Ett måste på hell nästan

Permalänk
Medlem

Då är jag klar också!

Baal var väldigt enkel för oss men cow level WOW! kola gärna streamen sen. jag fick fly mkt och försöka hitta sätt att ta dem. Aldrig påverkats så mkt av att det blev natt. Shit vad svårt det blev

Hittade dock en fin unik yari på act 5 i slutet innan baal med 3 sockets. Nu gör han bra skada och jag hittade natalayas grim helmet så med den och bootsen får jag magic reduction med 15 också

ändrade om till smite utan att respecca och det funkade otroligt bra i sista 5e 6edelen. Det gick inte med might på hell ocws dock så jag tog waypoint till lut gholein och bytte till holy freeze.

Hittat ett par grand crowns och rustningar som jag fixat till med runor och annat

smygstartar på hell före läggdags

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Börjar närma mig slutet på act 1 själv. Varit nära att lämna in några gånger, men hänger med än.
Bytt till act 2 cold merc. Hjälmar är det som hittas nu, Aldurs, IK samt vampire gaze. Mercen fick vampire och tog IK själv.
Gjort en insight till mercen, ingen perfekt polearm jag gjorde den i, men får duga, har runorna att förbättra den om något skulle dyka upp.
Saknar cant be frozen som fan.

Permalänk
Medlem

Insight e grymt men tror inte det funkar för mig på offline d2 classic

Permalänk
Medlem

jag har alla fram till lum med undantag av shael vill jag minnas

mercen behöver få en bra battle armor. jag har en med ca 400 defense och bra resist från enskilda runor men inga booster annars. får kika på vad som skulle funka för hono. han har bra skydd mot cold o lightning nu men bara 25 i fire och jag har bara en ral kvar. hade två klara för hell, en helm och en armor men de försvann under cow level pga tid. störigt men så är det.

jag har satt två jewels med ca 40+ ED i hans spjut och en amn för life steal

Hone Sundan
Yari

Two-Hand Damage: (95-107) To (193-217) (144-162 Avg)
Required Level: 37
Required Strength: 101
Base Weapon Speed: [0]
Durability: 28
+160-200% Enhanced Damage (varies)
Adds 20-40 Damage
45% Chance of Crushing Blow
Repairs 1 Durability In 10 Seconds
Socketed (3)
(Only Spawns In Patch 1.09 or later)

PS min smygstart på hell igår höll på att sluta direkt när den började med just det pack jag varnade r för. Thorne beast pack med en boss som hade cursed extra strong och jag tror spectral hit. fy fan v ad snabbt healthen flög. mercen dog o jag drog tillbaka till stan

Permalänk
Medlem

Uppgraderade Woestave till mercen för att ge honom en fighting chance I alla tal rashas tombs på hell. Mer damage=mer life steal.
Spoiler alert: Han dör som en fluga ändå.
Har traglat mig igenom tre av dem nu, helt brutalt. De där förbannade mumierna som är magic immune är ett gissel för stackars Rudolf. Går bra med corpse explosion, men man måste se till att döda lite mobs precis bredvid dem för det.

Med det sagt så var maggot Lair det roligaste jag haft tror jag. Med summonancer var det ett härke, men med bone spear i de där smala, långa tunnlarna? Underbart. Fienderna trängdes på rad, det var så otroligt tillfredsställande.

Tillägg: efter en respec och optimering, samt lite ny gear så gör bone spear ~2500dmg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Uppgraderade Woestave till mercen för att ge honom en fighting chance I alla tal rashas tombs på hell. Mer damage=mer life steal.
Spoiler alert: Han dör som en fluga ändå.
Har traglat mig igenom tre av dem nu, helt brutalt. De där förbannade mumierna som är magic immune är ett gissel för stackars Rudolf. Går bra med corpse explosion, men man måste se till att döda lite mobs precis bredvid dem för det.

Med det sagt så var maggot Lair det roligaste jag haft tror jag. Med summonancer var det ett härke, men med bone spear i de där smala, långa tunnlarna? Underbart. Fienderna trängdes på rad, det var så otroligt tillfredsställande.

Tillägg: efter en respec och optimering, samt lite ny gear så gör bone spear ~2500dmg.

Wow 2500! Hur fan får du det? det är ju över 10 ggr max skadan bone spear kan ge

Permalänk
Medlem

Bone spear är level 34, och synergierna är runt 30... 😇
Kan fortfarande dumpa 19 poäng till i teeth också innan alla synergier är på max.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har traglat mig igenom alla Tal Rasha's fake tombs nu. Tidsödande med alla magic immune mummies.
På väg mot Duriel i den sanna Tal Rashas tomb, minst lika segt. Mercen dör om och om mot mumier och gorebellies, trots mina tappra försök att hålla honom vid liv. Blir snabbt dyrt...
Till sist har jag utforskat varenda skrymsle och är på väg tillbaka mot den enda vägen jag inte utforskat ännu... "Uppåt" /norrut på kartan. Där är Duriel, och där skall hans grav ligga!
Jag springer genom högar av loot som ligger kvar sen jag passerade igenom söderut tidigare, och tänker att jag kan ju fylla på med lite mana pots på vägen!
Så jag håller in alt för att se allt och dammsuga upp lite potions och lullull som ligger och skräpar, och försöker samtidigt byta curse. Den curse jag har bundit på.... F4.
Fyfan vad trött jag blir på mig själv.
Så de dåliga nyheterna är att nästa session blir det till att försöka ta sig igenom alla horder av mumier i ett stycke utan att döda dem och ta sig fram till Duriel utan att dö en våldsam död själv.
På den positiva sidan finns det bara en korridor det kan vara åt typ, så jag vet vilken riktning jag ska åt. 🤷

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Surt.
Har själv en förmåga att råka tabba ut mig då o då. Blir min död en vacker dag.

Denna godbit dök precis upp i sewers.

Vore ju fin på mercen. Men d är ju sådan livskvalitet m insight o slippa tänka på mana.

Rättelse
Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Jag har traglat mig igenom alla Tal Rasha's fake tombs nu. Tidsödande med alla magic immune mummies.
På väg mot Duriel i den sanna Tal Rashas tomb, minst lika segt. Mercen dör om och om mot mumier och gorebellies, trots mina tappra försök att hålla honom vid liv. Blir snabbt dyrt...
Till sist har jag utforskat varenda skrymsle och är på väg tillbaka mot den enda vägen jag inte utforskat ännu... "Uppåt" /norrut på kartan. Där är Duriel, och där skall hans grav ligga!
Jag springer genom högar av loot som ligger kvar sen jag passerade igenom söderut tidigare, och tänker att jag kan ju fylla på med lite mana pots på vägen!
Så jag håller in alt för att se allt och dammsuga upp lite potions och lullull som ligger och skräpar, och försöker samtidigt byta curse. Den curse jag har bundit på.... F4.
Fyfan vad trött jag blir på mig själv.
Så de dåliga nyheterna är att nästa session blir det till att försöka ta sig igenom alla horder av mumier i ett stycke utan att döda dem och ta sig fram till Duriel utan att dö en våldsam död själv.
På den positiva sidan finns det bara en korridor det kan vara åt typ, så jag vet vilken riktning jag ska åt. 🤷

Dude! Det var trist att höra men kötts dem. Skippa bara loot om nåt droppar så kan du typ skippa en enklare region i act 3 eller nåt

Inte värt det om du dör.

Alternativt kör terror eller teleport kanske

Galet med 35!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Surt.
Har själv en förmåga att råka tabba ut mig då o då. Blir min död en vacker dag.

Denna godbit dök precis upp i sewers.

<Uppladdad bildlänk>

Vore ju fin på mercen. Men d är ju sådan livskvalitet m insight o slippa tänka på mana.

Whoa! Den suktade jag efter på classic arreat innan idag. Galet bra

Permalänk
Medlem

Duriel är dräpt!
Att ta sig fram till honom gick förvånansvärt smidigt i slutändan trots mitt missöde med alt+F4 häromkvällen. Med hjälp av attract och dim vision kunde alla mobs hållas upptagna medans Rudolf smet förbi. När vi kommit till platsen jag inte utforskat från längre så övergick vi till fullt mördarläge igen och kunde snabbt hitta den dolda entrén till Duriels gömställe...

Mercens Woestave gör verkligen underverk mot bossar. Inte så mycket dps, trots att jag uppgraderade den i kuben, men all debuff är brutal.
Lät mercen applicera alla debuffs, telade ut honom, sen upp med bone prison på Duriel och spamma bone spear. Han hade inte en suck!
Drops? Ett par unique boots med bonus till barbar, och en ganska schysst rare amulett med +1 necromancer skills och lite resist all. Bytte ut nuvarande +2 bonerskils till den, kunde inte motstå resist all... Lite oväntat så fick jag en ok drop för insight också i form av en Colossal Voulge med fyra sockets. Kräver dock 210 styrka, vilket mercen inte har...

Rudolf har nu anlänt till den uråldriga kuststaden Kurast på jakt efter The Dark Wanderer...

Tillägg: Woestave.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Duriel är dräpt!
Att ta sig fram till honom gick förvånansvärt smidigt i slutändan trots mitt missöde med alt+F4 häromkvällen. Med hjälp av attract och dim vision kunde alla mobs hållas upptagna medans Rudolf smet förbi. När vi kommit till platsen jag inte utforskat från längre så övergick vi till fullt mördarläge igen och kunde snabbt hitta den dolda entrén till Duriels gömställe...

Mercens Woestave gör verkligen underverk mot bossar. Inte så mycket dps, trots att jag uppgraderade den i kuben, men all debuff är brutal.
Lät mercen applicera alla debuffs, telade ut honom, sen upp med bone prison på Duriel och spamma bone spear. Han hade inte en suck!
Drops? Ett par unique boots med bonus till barbar, och en ganska schysst rare amulett med +1 necromancer skills och lite resist all. Bytte ut nuvarande +2 bonerskils till den, kunde inte motstå resist all... Lite oväntat så fick jag en ok drop för insight också i form av en Colossal Voulge med fyra sockets. Kräver dock 210 styrka, vilket mercen inte har...

Rudolf har nu anlänt till den uråldriga kuststaden Kurast på jakt efter The Dark Wanderer...

Tillägg: Woestave.
<Uppladdad bildlänk>

Tjusigt! Det är massivt med slow. Kör flail med 50% slow med smite. Den har räddat mig o mercen många ggr men skadan e lite sådär

Vi är klara med förräderskan blodkorpen och hennes levande döda. Full fart i kryptan

Permalänk
Medlem

Kryper själv frammåt långsammare än någonsin. Brukar annars ha en tendens att rusa fram för fort.
Tog d riktigt lugnt i farliga halls of the dead, och det gick fint.
Valkyrian är fortfarande guld värd. Blir ordentligt buffad av warcries, och dör sällan. Gör ju inte mycket skada men drar till sig uppmärksamhet.
Nu blir d maggotjakt.

Permalänk
Medlem

Harvat mig igenom typ halva akt III nu ikväll.
Har rensat allt upp till och inklusive Kurast Bazaar.
Kändes bra, tänkte jag kan nog unna mig lite mer magic find i den här takten. Bytte ut min Lore till hjälmen med tre perfekta topazer i och det första som händer är att jag möter Gloams som nästan oneshottade mig.
Med svansen mellan benen flydde jag tillbaka till stashen och tog på mig Lore igen med dess 30% lightning resist. Gud vad läskiga de är när de är ett helt gäng som skjuter i salva.
I Flayer Dungeon svärmade det av undead flayers och Gloams. Det var hög pucker-factor att smyga sig fram där... Dim Vision är återigen ett bra verktyg mot de där förbannade gastarna.
Hade ett väldigt close call i ett av templen i kurast bazaar. Jag tycker de är lite läskiga, för det kan stå ett pack med riktigt elaka mobs precis innanför entrén, och det gjorde det också. Jag var mentalt förberedd på det, så kunde slänga en attract och distrahera dem.
Härnäst väntar den absolut värsta banan jag vet i hela Diablo II, sewers...

Stavning
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fint att höra om Babben och Neckens framsteg. Själv har jag det rätt körigt pga den mediokra skölen. Mestadels medioker i mån av smite damage. Jag har svårt med spöken som var tuffa nog för den förra gubben och han hade megasköld. Varje bosspack ställer till det rejält. Nu nere i tower level 2 eller 3 var det ett pack som dödade mercen 7-8 ggr minst. Kostade mig 200 k säkert men nu är vi klara med dem och det är dags för level 5. Inte hittat nåt riktigt användbart på ett bra tag. Några normal och uniques men så droppade det slutligen en gudig ring! Det var ännu en nagelring..

Min resist är rätt skaplig och mf är väl ca 100 när jag kör lite mitt emellan. jag tar det rätt försiktigt med slow flailen på stora pack för crow control och sen uppgraderade yxan med mix av vengenace då det kommer phys immune

mercen har holy freeze som saktar ner dem en del och hans vapen gör ganska bra skada men de där phys immunes kommer med jä
mna mellanrum med cold immune och då är han inte så vass. Klart han skyddar ändå så man ska inte klaga. Har ett par 3 socket fiona rustningar som jag kommer göra nåt med om rätt ruor kommer. Just nu hwar mercen en templar coat med ca 400 och en del fin resist. Jag har mf rustning och byter då och då till Hawkmail för cannot be frozen o max resist cold men når inte 90% nu eftersom jag fokuserar på lite damagae reduction och annat

Hoppas på en zakarum eller sacred targe med etc så jag kan få upp smite och resist

Permalänk
Medlem

Upplevt flera nära-dödenupplevelser ikväll!
Först i bägge två templerna i kurast causeway, där det lurpassade elaka mobs direkt innanför entren i bägge.... Nära ögat! Mercen dog omgående, attract lurade bort dem, bone spear för att döda ett par av dem, sen amplify damage och corpse explosion för att rensa lite.
Sen drog Mephisto en luring och sprang rakt ut i högra förmaket där hans minions hänger... Blev lite skitnödigt när han kommer inglidandes utan förvarning medans jag försöker mörda hans mobs.
Bone Prison gjorde honom helt harmlös nästan... Han satt fast hårt där, och försökte fruktlöst att bryta sig ut under anstormningen av bone spear. Med alla synergier och maxad bone prison så har den typ hur mycket hp som helst.
Han droppade Thrang Oul's handskar! 20% faster cast rate och 30% cold resist, ja tack! Blev ett omedelbart byte där, och det är en märkbar skillnad i damage output.

Akt IV började också ganska nära döden med burning spirits som var en hårsmån från att oneshotta Rudolf upprepade gånger. De är sjukt läskiga när de är ett par stycken som skjuter från utanför skärmen 🙄
Gick åt många full rejuvenation pots där, mer I panik än kalkylerat.
Den fallna ängeln Izual var en push over. Mercens Woestave, bone prison, och Decrepify gjorde honom till ett kolli som kunde spammas ihjäl med bone spear.

Fick en bra fyrsocket pole arm, så mercen har en insight nu vilket löst min mana tills vidare. Markant ökning av hans dps mot Woestave, men jag sparar den för att använda mot bossar.
Snart dags för Hellforge på hell. Väntar med stor spänning på droppet och håller tummarna för en fin runa... Har några jag suktar efter för olika runord...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Klar med tower efter flera dyra resurrects för bossarna var svåra. Fick en snål eth runa. sååå deppigt

de där brutes sen i the hole. pgys och cold immune. en cured en extra strong. Sinens måste jag säga..otroligt svårt

körde en mix av vengeance och smite och off hand varvade för dessa två bossar dödade min merc otroligt lätt

tufft nu, gött att höra att det går så bra för er! Jag försöker bida min tid men stashen med guld o juvve börjar sina rejält

Permalänk
Medlem

Sliter själv som ett djur med templen på act 2. Klar med tre av dem. tredje var helt galet, fullkomligt vimlade av mumier, skelett och ghosts och x antal unika/elit direkt vid ingången. blev också cursed så fort jag visade mig.
Bränt de flesta av mina full rej portions.
Battle orders är ju själva grejen med en barb känns d som med den fantastiska life-boosten
Blev ett kaotiskt hoppandes fram och tillbaka, kastandes taunt för o splitta upp packen. Battlecry på de som attackeras, och att långsamt slå ut alla mumier först. Jävligt tacksam för CE på min unika polearm också.
Grim ward funkar dåligt i tombsen tyvärr, då den ej funkar o skapa på liken efter de flesta odöda.

inga nya spännande fynd tyvärr. är ändå ganska nöjd med det jag har, men hade gärna bytt ut mina ringar, amulett o sköld framför allt.

Permalänk
Medlem

Diablo föll som en fura mot Rudolf och hans glada kumpan!
Har också traglat mig igenom halva akt V på hell nu, så det börjar dra ihop sig!
Diablo droppade faktiskt Trang Ouls rustning, så nu har jag två i det setet. End game gear för necro, så det var sjukt tacksamma drops faktiskt! Har börjat fasa ut min magic find till förmån för fullt ut överlevnad och damage output nu när man börjar närma sig slutet.
Mercen har fått en Insight som jag nämnde, men även en Duress i en helt ärligt halvtaskig rustning. Det var den jag hade, så den fick det bli. Typ en kvart efter att runorna var brända där så droppade en ethereal tre-socket elite armor som hade typ dubbelt så bra stats. Men men. Spilld mjölk etc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är det Nihlataks tempel och kossorna kvar, sen har jag officiellt klarat av en vända Guffa-rules!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Nu är det Nihlataks tempel och kossorna kvar, sen har jag officiellt klarat av en vända Guffa-rules!
<Uppladdad bildlänk>

Grattis! Snyggt! Men vilken jäkla ordning Nilathak ska ju tas innan Baal!

Permalänk
Medlem

Stort Grattis! 🥳. Lycka till med helveteskossorna nu. De är jävliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Grattis! Snyggt! Men vilken jäkla ordning Nilathak ska ju tas innan Baal!

Ja, det blev bara så. Alla waypoints var så in i helvete långt borta, så jag tänkte "äh, kan ta mig till nästa också" så var man plötsligt i Baals tronrum! Hade feeling helt enkelt 😅

@insane88 Ja, jag känner... Försiktigt positiv till kossorna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Ja, det blev bara så. Alla waypoints var så in i helvete långt borta, så jag tänkte "äh, kan ta mig till nästa också" så var man plötsligt i Baals tronrum! Hade feeling helt enkelt 😅

@insane88 Ja, jag känner... Försiktigt positiv till kossorna.

Tror din build e sinnes mot kossorna. Kan bli slasKOs. Bone spear, och curses

däremot vipers om du får de där med kill cloud..