Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Tror din build e sinnes mot kossorna. Kan bli slasKOs. Bone spear, och curses

däremot vipers om du får de där med kill cloud..

Ja fy fan säger jag bara. Det känns som en bugg när man stöter på dem. Särskilt att man plötsligt droppar till 0 HP fast molnet är borta 🙄
Men det gick vägen trots crypt vipers eller vad de heter.
Nonstop hot Necromancer on necromancer action nere i Nihlataks tempel. Han dog till typ fem bone spear.

En bild på Rudolfs stats med full mördargear på. Respektabel damage, men lite av en glaskanon av sig. Väldigt låg max HP, necro är ju sämst där. Skölden med 64% block har varit helt nödvändig för att överleva i hell!
Även kossorna är avklarade nu, så jag tror officiellt jag har klarat av en hel run nu!

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Två coola fynd nere i jailen. Mötte 4-5 champion ghosts och hittade dessa. En armor med plus max resist o 10 resist all. det blir en upgrade på den. Se nedersta TVÅ

men de är ju phys immunes tänker ni och han hade ju trubbel med dem. Exakt men jag hittade denna godbiten strax förinnan!

Baezil's Vortex
Knout

One-Hand Damage: (33-39) To (91-105) (62-72 Avg)
Required Level: 45
Required Strength: 82
Required Dexterity: 73
Durability: 30
Base Weapon Speed: [-10]
+160-200% Enhanced Damage (varies)
+50% Damage To Undead
Adds 1-150 Lightning Damage
20% Increased Attack Speed
5% Chance To Cast Level 8 Nova On Striking
Level 15 Nova (80 Charges)
Lightning Resist +25%
+100 To Mana

Razortail
Sharkskin Belt

Defense: 96-107 (varies)(Base Defense: 31-36)
Required Level: 32
Required Strength: 20
Durability: 14
16 Boxes
+120-150% Enhanced Defense (varies)
+15 Defense
+10 To Maximum Damage
Piercing Attack (33)
+15 To Dexterity
Attacker Takes Damage of (1 Per Character Level) 1-99 (Based On Character Level)
(Only Spawns In Patch 1.09 or later)

Darkglow
Ring Mail

Defense: 83-98 (varies)(Base Defense: 45-48)
Required Level: 14
Required Strength: 36
Durability: 26
+70-100% Enhanced Defense (varies)
5% To Max Poison Resist
5% To Max Cold Resist
5% To Max Lightning Resist
5% To Max Fire Resist
+50 Defense vs. Melee
+20 To Attack Rating
All Resistances +10
+3 To Light Radius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Ja fy fan säger jag bara. Det känns som en bugg när man stöter på dem. Särskilt att man plötsligt droppar till 0 HP fast molnet är borta 🙄
Men det gick vägen trots crypt vipers eller vad de heter.
Nonstop hot Necromancer on necromancer action nere i Nihlataks tempel. Han dog till typ fem bone spear.

En bild på Rudolfs stats med full mördargear på. Respektabel damage, men lite av en glaskanon av sig. Väldigt låg max HP, necro är ju sämst där. Skölden med 64% block har varit helt nödvändig för att överleva i hell!
Även kossorna är avklarade nu, så jag tror officiellt jag har klarat av en hel run nu!
<Uppladdad bildlänk>

Snyggt Champ! Fantastiskt att du körde hela vägen : )

Var det nån bit på Nilathaks tempel eller kossorna som blev farlig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Snyggt Champ! Fantastiskt att du körde hela vägen : )

Var det nån bit på Nilathaks tempel eller kossorna som blev farlig?

Vid ett tillfälle nere i templet då jag kom ihåg varför jag avskyr de där vipers.
Hade rensat ur alla mobs och skulle fortsätta längre in i ett rum och helt plötsligt noll HP. Då var det ett sånt där giftmoln som despawnat på min skärm och inte ens syntes längre. Sjukt orättvist.
Bestämde mig för att testa det, och ja, mycket riktigt så ger de sin effekt även när de rent visuellt inte finns på skärmen längre. Riktigt... giftigt.
Att träffas av projektilen direkt gör inte så mycket skada, men molnet den lämnar efter sig däremot? Farligt. Särskilt när molnet inte syns ens.
Nihlataks corpse explosion motverkades genom att förebyggande spränga upp alla kroppar själv.

Kossorna var aldrig särskilt farligt.
Väldigt tillfredsställande att locka ihop ett stort pack, slänga amplify damage, och bränna av corpse explosion. Slafsigt värre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Vid ett tillfälle nere i templet då jag kom ihåg varför jag avskyr de där vipers.
Hade rensat ur alla mobs och skulle fortsätta längre in i ett rum och helt plötsligt noll HP. Då var det ett sånt där giftmoln som despawnat på min skärm och inte ens syntes längre. Sjukt orättvist.
Bestämde mig för att testa det, och ja, mycket riktigt så ger de sin effekt även när de rent visuellt inte finns på skärmen längre. Riktigt... giftigt.
Att träffas av projektilen direkt gör inte så mycket skada, men molnet den lämnar efter sig däremot? Farligt. Särskilt när molnet inte syns ens.
Nihlataks corpse explosion motverkades genom att förebyggande spränga upp alla kroppar själv.

Kossorna var aldrig särskilt farligt.
Väldigt tillfredsställande att locka ihop ett stort pack, slänga amplify damage, och bränna av corpse explosion. Slafsigt värre.

de molnen e sinnes. Haft massa bry med dem

vad menade du med 0 hp och att testa?

Permalänk
Medlem

Jag e på g i jailen fortfarande. Känns bättre efter ligtning flailen men det är fortfarande hårda bud med phys immunes, särskilt eftersom de jäklarna har mana burn typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

de molnen e sinnes. Haft massa bry med dem

vad menade du med 0 hp och att testa?

Alltså, kanske inte det mest empiriskt säkra proffsigt utförda undersökningen någonsin. HP droppar ju till noll nästan omedelbart man går in i ett sånt moln. Jag råkade ju ut för det även när molnet despawnat, och blev nyfiken.
Mercen dog till det också. Liksom bara spontant avled till synes utan anledning.

Så jag sparade en sån pit viper vid liv och lät den först skjuta mig. Projektilen gjorde knappt skada, lite giftskada bara.
Så provade jag att promenera in i fismolnet som lämnas, och den röda bubblan dränerande omedelbart till 1 HP, till ljudeffekter som att man träffats flera gånger av något.
Full rejuv, backa undan runt hörnet med andan i halsen.
Molnet despawnar ju ganska snabbt visuellt, och då provade jag att gå in i samma område som molnet nyss var synligt i och samma sak hände igen. Ljudeffekt som att man tagit flera träffar i snabb följd, och 1 HP. Så det är en effekt som kvarstannar även lite efter att den visuella effekten är borta.
Backade undan igen, full rejuv. Gick fram igen in i det despawnade molnet, och... Ingenting. Nu hade även effekten försvunnit och inte bara det visuella.
Skitläskigt.
Känns faktiskt som en bugg att man kan träffas av giftmolnet multipla gånger. Misstänker att det har att göra med ett det ju faktiskt skapar flera individuella giftmoln längs med projektilens bana och det blir nån konstig stack.
Men det är ju en högst subjektiv killgissning efter att jag lekt med döden vid ett tillfälle under semi-säkra former.

Så här i efterhand kanske inte den bästa idén någonsin precis i sluttampen av en en Guffa-runda. 🤔

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Alltså, kanske inte det mest empiriskt säkra proffsigt utförda undersökningen någonsin. HP droppar ju till noll nästan omedelbart man går in i ett sånt moln. Jag råkade ju ut för det även när molnet despawnat, och blev nyfiken.
Mercen dog till det också. Liksom bara spontant avled till synes utan anledning.

Så jag sparade en sån pit viper vid liv och lät den först skjuta mig. Projektilen gjorde knappt skada, lite giftskada bara.
Så provade jag att promenera in i fismolnet som lämnas, och den röda bubblan dränerande omedelbart till 1 HP, till ljudeffekter som att man träffats flera gånger av något.
Full rejuv, backa undan runt hörnet med andan i halsen.
Molnet despawnar ju ganska snabbt visuellt, och då provade jag att gå in i samma område som molnet nyss var synligt i och samma sak hände igen. Ljudeffekt som att man tagit flera träffar i snabb följd, och 1 HP. Så det är en effekt som kvarstannar även lite efter att den visuella effekten är borta.
Backade undan igen, full rejuv. Gick fram igen in i det despawnade molnet, och... Ingenting. Nu hade även effekten försvunnit och inte bara det visuella.
Skitläskigt.
Känns faktiskt som en bugg att man kan träffas av giftmolnet multipla gånger. Misstänker att det har att göra med ett det ju faktiskt skapar flera individuella giftmoln längs med projektilens bana och det blir nån konstig stack.
Men det är ju en högst subjektiv killgissning efter att jag lekt med döden vid ett tillfälle under semi-säkra former.

Så här i efterhand kanske inte den bästa idén någonsin precis i sluttampen av en en Guffa-runda. 🤔

Ja men de där molnen känns som en equalizer

Trodde nästan först att du menade att du dött och typ kört en auto save eller sånt

Jag har mött så många sköna get outta jail kort i samband med Guffa rules runs så få saker förvånar mig nu hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Ja men de där molnen känns som en equalizer

Trodde nästan först att du menade att du dött och typ kört en auto save eller sånt

Jag har mött så många sköna get outta jail kort i samband med Guffa rules runs så få saker förvånar mig nu hehe

Nejdå, inget sånt fusk!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kvar i jailen. Varit mkt fix med värmepumpen och elavbrott som saaaabbat min stash. Fan Baal kör på flera fronter nu för att stoppa mina försök att stoppa honom och ondskans framfart. Han är i flera universom. Baalex stoppade sin i sitt universum men nu är vi några kvar!

Permalänk
Medlem

Ligger lågt själv också o samlar kraft. Blev en kort runda igår, började på act 3 och hittade ett öga i en grotta full av larver o spindlar.
Blir kanske en sväng i morgon kväll, annars lär det dröja till mitt i veckan någon gång.

Permalänk
Medlem

Mötte på flera riktigt tuffa pack i jailen och katakomberna. Den kanske absolut värsta var cold encanted lightning enchanted, fire enchanted och med conviction aura (kan ha varit att de bara hade cold damage som frös ner oss). Fy fan vad det hoppade ner med helathen från bollarna eftersom det var hounds

waaaa. Under millen guld kvar nu så det e hårda bud och dyra kostnader för att anlita mercen efter han gått bet

Klarqade tits mcgee inatt så nu väntar den långa dammiga öknen. Tits mcgee bjöd på tre blå saker. Fy fan vad smnålt med drops det varit sista fjärdedelen act 1

har runor upp till lum men ingen särskild plan än

Permalänk
Medlem

strömavbrott häromdagen men Baals plan gick bet för jag hade fått nys om det och förberett stashen
: )

Permalänk
Medlem

första tombtemplet stony tomb kom det en hord direkt. Extra snabba måste de vara och jag såg might auran. instängd så det rök om det. Rusade up gearade om och sen rakt in i stormen. Flera champions, flera bossar. Skelett beetles och jag tror en uppväckare på avstånd

Permalänk
Medlem

Jag följer tråden med stort intresse för att se hur det går med era korståg mot ondskans makter.
Funderar på att pusha Rudolf vidare och se hur långt man kan trycka upp honom. Hela Trang Ouls kanske, homunculus-sköld, bättre ringar och amuletter, CtA i off hand... Eller så ska han få njuta av sin pension. Får se.
Eller kanske börja på ny kula framgent. Har aldrig spelat trapzin tidigare... Eller elemental druid för den delen... Eller barbar...

Men först blir det att tackla Red Dead Redemption 2! Lär bli några timmar där innan suget efter Diablo blir för stort igen.
Men kämpa på ni som bär facklan vidare! Ni har mitt stöd!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har pausat nu ett tag, mycket annat kommit ivägen, blir o ta tag i det hela igen efter nyår.
Kvar i början på act 3

Permalänk
Medlem

vi nitade nyss en tuff beetle boss och när vi kom till nästa vattenhål i dena eländiga äken så kom svärmar av insekter tätt följda av bettle champio9ns. Det var fiender överallt o mercen föll efter 10-15 sekunder

retirerade och hämta tillbaks honom

Nu är det hämnddags

Permalänk
Medlem

Försökt återta kampen nu ett tag, men det bara jävlas för mig med krascher, där hela datorn ballar ur. Provat både installera om spelet och även win11. Testat en jäkla massa fixar man hittat på nätet
Bara d2 som jävlas, inga andra spel.
Baal segrade väl till sist, med ett riktigt ful-spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Försökt återta kampen nu ett tag, men det bara jävlas för mig med krascher, där hela datorn ballar ur. Provat både installera om spelet och även win11. Testat en jäkla massa fixar man hittat på nätet
Bara d2 som jävlas, inga andra spel.
Baal segrade väl till sist, med ett riktigt ful-spel.

Fan va störigt:( jag e kvar på samma plats med

Har en heroes 3 period men ska se om jag kan återgå snart

Permalänk
Medlem

Hade svårt att minnas hur långt jag kommit. tänkte nästan att jag kanske var på act 3½!

det var lagom kul att springa igenom halls of the dead level 2 på hell

bara för att se att JA..jag hade betat av denna

fick för mig jag gjort tunnels också men vi får se

tror jag sparade allt jag behövde före Jul. det innebär att mycket side items e borta men så måste det vara

Permalänk
Medlem

up up up the stairs we goooo

until we get to.....the TUNNEL!

alltid kul med melee mot maggot queen NOT

Permalänk
Medlem

Framme

Lugnet före stormen då hela rummet fylls

Permalänk
Medlem

Deed don! Hon e nere. Hittade denna i ett rum senare

Det är tredje natalyas jag har nu

Permalänk
Medlem

Shit jag hittade just immortal kings scared armor. det e nog första gången

Permalänk
Medlem

Jesus. Snyggt. Är väl en av grejerna med lägst drop rate. Har nog aldrig heller hittat

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Jesus. Snyggt. Är väl en av grejerna med lägst drop rate. Har nog aldrig heller hittat

Tack det verkar otroligt sällsynt

nu är det dags för det svåra. Tänkte köra manly approach o ta dem head on. Ingen teleport eller terror taktik

Annars brukar jag teleporta till inre sektorn och slå från trappan

Permalänk
Medlem

Hittade unika boots med lite goa stats. demon boots

fann även en divi9ne sceptre unik. den gjorde att jag satte lite på fist of heavebns och holy bolt så jag kan skjuta lite på spökena sen i arcane

här e det fullt av ondingar

Permalänk
Medlem

oväntat fel har inträffat..

där rök markstashen. jaja..immortal king är tillbaka i cyberspace. Baals doing!

störigt dock att jag hade lagt staven där också, trodde den var trygg i och med extra lång tid på unikt föremå¨l så nu behövde beetle queen göras om. på väg till viper level 2 nu. inte kul alls

Permalänk
Medlem

Okej : ) det gick INTE att springa förbi vipers på hell haha..

Permalänk
Medlem

hade lagt min unika scourge på marken också för denna är bättre. Dock surt för jag hade äntligen lucklats hitta ett +3 combat skills svärd och +2 sköld som jag hade vid nyaktivering av holy shield. får nöja mig med +2 på sceptern nu

Haqr ju rensat alla dessa så escape quit blir tillåtet när man ska springa förbi. försökte in i det sista men blev tvungen att hoppa ur och inser då att staven försvann (!)

nu e amuletten säkrad men jag har bara en ENDA vanlig juvve kvar. illa. riktigt illa och pengarna har flugit iväg pga merc nya gear och recharge av black macen för corpse explosion