Alltså, kanske inte det mest empiriskt säkra proffsigt utförda undersökningen någonsin. HP droppar ju till noll nästan omedelbart man går in i ett sånt moln. Jag råkade ju ut för det även när molnet despawnat, och blev nyfiken.
Mercen dog till det också. Liksom bara spontant avled till synes utan anledning.
Så jag sparade en sån pit viper vid liv och lät den först skjuta mig. Projektilen gjorde knappt skada, lite giftskada bara.
Så provade jag att promenera in i fismolnet som lämnas, och den röda bubblan dränerande omedelbart till 1 HP, till ljudeffekter som att man träffats flera gånger av något.
Full rejuv, backa undan runt hörnet med andan i halsen.
Molnet despawnar ju ganska snabbt visuellt, och då provade jag att gå in i samma område som molnet nyss var synligt i och samma sak hände igen. Ljudeffekt som att man tagit flera träffar i snabb följd, och 1 HP. Så det är en effekt som kvarstannar även lite efter att den visuella effekten är borta.
Backade undan igen, full rejuv. Gick fram igen in i det despawnade molnet, och... Ingenting. Nu hade även effekten försvunnit och inte bara det visuella.
Skitläskigt.
Känns faktiskt som en bugg att man kan träffas av giftmolnet multipla gånger. Misstänker att det har att göra med ett det ju faktiskt skapar flera individuella giftmoln längs med projektilens bana och det blir nån konstig stack.
Men det är ju en högst subjektiv killgissning efter att jag lekt med döden vid ett tillfälle under semi-säkra former.
Så här i efterhand kanske inte den bästa idén någonsin precis i sluttampen av en en Guffa-runda. 🤔