Asgard Odin 9800X3D, 4080 Super

Permalänk

Asgard Odin 9800X3D, 4080 Super

Nordic Gaming Asgard Odin V4
Processor: AMD CPU Ryzen 7 9800X3D - 4.7GHz
CPU: Nordic Gaming AC200
RAM: 32 GB DDR5 RAM
GPU: Nvidia GeForce RTX 4080 Super 16GB
Moderkort:B650 PG Lightning
Hårddisk:2TB SSD NVMe M.2
PSU: NORDIC GAMING 850W PSU 80+ Gold
Case: Nordic Gaming Nidhug - ATX RGB Case

https://cdon.se/produkt/nordic-gaming-asgard-odin-gaming-pc-r...
Ungefär som länken men med bättre processor och grafikkort.
Nyköpt men har ångrat mig och orkar ej skicka tillbaka, helt ouppackad.

Bud börjar på 26.000

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Varför inte bara göra en retur? Det är mer jobb att sälja och du kommer ta en stor förlust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Varför inte bara göra en retur? Det är mer jobb att sälja och du kommer ta en stor förlust.

Det är helt klart suspekt

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Byta 4080 super mot ett 4060 och pengar till dig? Kan hämta då jag bor nära lycksele.

Permalänk
Medlem

Inte samma komponenter på produktsidan du länkar.

Visa signatur

Mina bullar är kända från kust till kust

Permalänk
Medlem

Vilket jag ser att du skrev. My bad.

Visa signatur

Mina bullar är kända från kust till kust

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pecken:

Inte samma komponenter på produktsidan du länkar.

Mer denna skulle jag säga. BlackFriday-klipp som du vill göra en hacka på?
https://compu-mail.se/sv/p/1002747307

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av rewoX:

Mer denna skulle jag säga. BlackFriday-klipp som du vill göra en hacka på?
https://compu-mail.se/sv/p/1002747307

Ja exakt den är det!
Ingen behöver köpa men har köpt en via jobbet som jag inte behöver.
Fattar inte varför alla är misstänksamma?
Är det överpris på 26k ?

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem

Så det kommer det kvitto? Är det kanske ett moms kvitto? dvs att varan säljs mellan två företag?

Permalänk
Skrivet av ehskha:

Så det kommer det kvitto? Är det kanske ett moms kvitto? dvs att varan säljs mellan två företag?

Jag fixar absolut kvitto om du vill ha!
Men frågan är om du är intresserad av produkten eller bara är dryg? Aldrig gjort en annons här inne förut men igår gjorde jag på grabbarnas datorer och den här. Vad är det som är fel med min annons?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thewayout:

Men frågan är om du är intresserad av produkten eller bara är dryg? Aldrig gjort en annons här inne förut men igår gjorde jag på grabbarnas datorer och den här. Vad är det som är fel med min annons?

Jag skulle tro att de flesta tycker att det är märkligt p.g.a. dels

1. Ett köp på 30 lökar som man inte riktigt tänkt igenom och ångrat sig innan man ens packat upp varan

2. Att du inte orkar skicka tillbaka av någon anledning

3. Köpt via jobb för att sedan sälja privat direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av thewayout:

Kollar bara förutsättningarna innan jag lägger det bud. Kallar man en potentiell kund för dryg så blir det sannolikt ingen affär. Alla förlorar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thewayout:

Hahaha nej men dags för uppgradering!

• Du säljer samtidigt dina grabbars datorer med anledningen att uppgradera

Permalänk

men vad är det för människor här inne? finns det ingen moderator som kan städa upp?
Mina grabbar har redan delar på väg till sina datorer och ska jag splitta upp den där datorn jag köpt förlorar jag mer än att sälja den komplett.
Jag är bara intresserad av ett Rtx4090 kort egentligen på mitt bygge så ett sånt funkar som delbetalning
Om jag fått förmånen att köpa en dator FÖRMÅNLIGT via mitt jobb och sedan vill sälja den hur kan det vara konstigt?
Trodde någon ville fynda här inne som faktiskt vet vad det är för dator men stort misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thewayout:

men vad är det för människor här inne? finns det ingen moderator som kan städa upp?
Mina grabbar har redan delar på väg till sina datorer och ska jag splitta upp den där datorn jag köpt förlorar jag mer än att sälja den komplett.
Jag är bara intresserad av ett Rtx4090 kort egentligen på mitt bygge så ett sånt funkar som delbetalning
Om jag fått förmånen att köpa en dator FÖRMÅNLIGT via mitt jobb och sedan vill sälja den hur kan det vara konstigt?
Trodde någon ville fynda här inne som faktiskt vet vad det är för dator men stort misstag.

Folk reagerade troligen på din initiala förklaring av varför du sålde den, vilket än jag tyckte lät väldigt suspekt. Det faktum att du initialt utelämnade varför du inte kunde skicka tillbaka den enkelt (köpt via jobbet) skapade onödig förvirring helt enkelt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Det går oftast inte att betala räkningar med kreditkort, då får man sälja direkt efter "köp".

Visa signatur

NES.

Permalänk
Skrivet av blunden:

Folk reagerade troligen på din initiala förklaring av varför du sålde den, vilket än jag tyckte lät väldigt suspekt. Det faktum att du initialt utelämnade varför du inte kunde skicka tillbaka den enkelt (köpt via jobbet) skapade onödig förvirring helt enkelt.

hahaha jaja intressant.. idag måste man tydligen redovisa VARFÖR man ska sälja och hur man KÖPT datorn
Det är ju för fan bara en dator
Köper man en beggad bil för 600k då kanske man vill ha koll på all historik.
Man funderar ju på vad som är suspekt? är det att man misstänker att man stulit datorn och inte äger den själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thewayout:

hahaha jaja intressant.. idag måste man tydligen redovisa VARFÖR man ska sälja och hur man KÖPT datorn
Det är ju för fan bara en dator
Köper man en beggad bil för 600k då kanske man vill ha koll på all historik.
Man funderar ju på vad som är suspekt? är det att man misstänker att man stulit datorn och inte äger den själv?

Jag förstår hur det kan verka från din synvinkel.

Nedan argument gör det kanske tydligare hur det kan tolkas när man saknar det fulla sammanhanget.

Som ditt första inlägg beskrev det hade du följande alternativ:

1. Lämna tillbaka datorn för full återbetalning, snabbt och enkelt.
2. Sälj datorn med förlust, tidskrävande och mer ansträngande.

Folk hade svårt att förstå varför du inte bara hade valt alternativ 1, särskilt med motiveringen att du inte orkade med det lättaste alternativet.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Sluta tjata nu. Det är ju en fin burk med bra komponenter som kanske kommer att säljas för ett väldigt attraktivt pris. 26 000kr är ett kap utan dess like.

Permalänk
Medlem

Var i Lycksele i måndags , skulle kanske slagit till då!
Känns som du köpt via företaget för att slippa moms sen sälja vidare. Jag bryr mig inte men förstår frågorna här. Bra burk 🤜

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldGamer:

Sluta tjata nu. Det är ju en fin burk med bra komponenter som kanske kommer att säljas för ett väldigt attraktivt pris. 26 000kr är ett kap utan dess like.

Försökte bara förklara varför. Nu när vi vet mer tycker jag inte längre att det är något suspekt.

Har redan köpt diverse delar själv så är inte aktuellt för mig att köpa en helt ny burk, men hoppas att försäljningen går bra.

Har generellt också speciella krav som gör det svårt att köpa andras färdiga datorer utan att i så fall lägga tid på att sälja av en stor del av komponenterna sedan. För folk med mer normala krav känns det ju dock som ett vettigt bygge till ett bra pris.

Visa signatur