Musikhjälpen - Teknikhjälpen, söker random shmandom

Permalänk
Medlem

Tack vare @laxtrappa har vi nu sålt vår första dator som blivit skänkt här på sweclocker!

Hela 4500kr drog detta in så tusen tack alla som skänker!

Nu jäklar kör vi 🥳🥳🥳🥳

Permalänk
Medlem

Här är en liten uppdatering med vad som har hänt såhär långt utöver Dannes uppdatering ovan

Video:

Live med datorbygge: https://youtube.com/live/4Ju4gYbXFJ8?feature=share

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Ska nog kunna ordnas om jag hittar lämpligt emballage.

Låter kalas!

Skrivet av JEEB:

Jag har en Ryzen 5 3600 med standard kylare om det är intressant

Ja men absolut, då har vi typ till en hel till dator utöver att vi saknar ett moderkort, men om det står och faller med ett moderkort så köper jag ett om vi inte hittar ett AM4

Bor du i Göteborg? Då kan @GreenKeg säkert möta dig. Annars så går det också bra att skicka den till mig, skriv ett PM till mig i så fall

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarB98:

[Jag som kan hämta i Stockholm]

Jag tror att jag kontaktat alla er som hade prylar i Stockholm som kunde skänkas. Om jag missat någon så får ni gärna skicka ett PM till mig istället! 😄

Tack till alla er som redan har skänkt prylar! <3

Jag har nu formaterat en 3tb wdc hdd om det är av intresse. Finns i Bromma.
Finns crystskdisk info om du vill ha
125gb ssd hade för kass info så den vill jag inte skänka, sen är den också 10år eller något med 25k starter 🤣

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Låter kalas!

Ja men absolut, då har vi typ till en hel till dator utöver att vi saknar ett moderkort, men om det står och faller med ett moderkort så köper jag ett om vi inte hittar ett AM4

Bor du i Göteborg? Då kan @GreenKeg säkert möta dig. Annars så går det också bra att skicka den till mig, skriv ett PM till mig i så fall

Japp det gör jag. Jag kan skicka Pm till @GreenKeg

Permalänk
Medlem

Inget märkvärdigt men finns att hämta i Västerås.
Chassit är nytt och aldrig använt men har ganska många år på nacken.
Tyvärr finns någon repa på toppen som skett under förvaring.

Permalänk
Medlem

Bara skriva PM om det är något som är av intresse och ni ändå passerar via E18 så kan jag med enkelhet möta upp så ni knappt behöver åka av vägen.

Permalänk
Medlem

Om inte minnet sviker så tror jag att det finns ett Seasonic FOCUS Plus 650W i källaren om det behövs

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@JohanFlodqvist Jag har en 500GB Seagate disk (dock 2 dåliga sektorer enligt Hard Disk Sentinel),

1 TB WD Green (1 dålig sektor),

1 128GB Transcend SSD samt ett Sapphire HD7700 GHz Edition om ni behöver hårddiskar samt ett (gammalt) grafikkort

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Bara skriva PM om det är något som är av intresse och ni ändå passerar via E18 så kan jag med enkelhet möta upp så ni knappt behöver åka av vägen.

Shysst! Jag hojtar om jag ska upp till landet något mer i närtid. Vi lär hålla bössan öppen ett tag då vi knappast hunnit både fixa i ordning alla datorer och sälja dom inom en vecka

Skrivet av Zippeer:

Om inte minnet sviker så tror jag att det finns ett Seasonic FOCUS Plus 650W i källaren om det behövs

Det hade varit fantastiskt, nätaggregat har vi ständig brist på. Nu verkar det som att vi kommer få en del chassin och då är nätaggregat och lagring de största flaskhalsarna.

Jag vet att @oskarb98 har till typ en stationär dator i Stockholm om han får ett nätaggregat så det vore ju magiskt!

Skrivet av jnsson:

@JohanFlodqvist Jag har en 500GB Seagate disk (dock 2 dåliga sektorer enligt Hard Disk Sentinel),

1 TB WD Green (1 dålig sektor),

1 128GB Transcend SSD samt ett Sapphire HD7700 GHz Edition om ni behöver hårddiskar samt ett (gammalt) grafikkort

Som lagring till lite spel så funkar ju såna diskar så det tar vi tacksamt emot @OskarB98 kanske kan mötas/plocka dom om du fortsatt bor i Stockholm?

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem

Som lagring till lite spel så funkar ju såna diskar så det tar vi tacksamt emot @OskarB98 kanske kan mötas/plocka dom om du fortsatt bor i Stockholm?

Jo då. Finns i Stockholm. Grafikkortet antar jag är för gammalt? Är alla hårddiskar intressanta?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Det hade varit fantastiskt, nätaggregat har vi ständig brist på. Nu verkar det som att vi kommer få en del chassin och då är nätaggregat och lagring de största flaskhalsarna.

Jag vet att @oskarb98 har till typ en stationär dator i Stockholm om han får ett nätaggregat så det vore ju magiskt!

Går ner och tar en titt strax och återkommer.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Går ner och tar en titt strax och återkommer.

Det verkar tyvärr vara så att jag redan har gett bort det, Hittade inte heller något annat i källaren förutom tomma kartonger

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ett gaming tangentbord (Corsair strafe MX Silent) och en Logitech G502 lightspeed som jag skulle kunna skicka (eller hämta/lämna i sthlm)

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1727278-corsair-rgb-st...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det verkar tyvärr vara så att jag redan har gett bort det, Hittade inte heller något annat i källaren förutom tomma kartonger

Sicken osis, jättesnällt att du tog dig tiden att kolla i alla fall

Skrivet av Ariex:

Har ett gaming tangentbord (Corsair strafe MX Silent) och en Logitech G502 lightspeed som jag skulle kunna skicka (eller hämta/lämna i sthlm)

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1727278-corsair-rgb-st...

Ja men det låter ju kanon, @OskarB98 kanske kan lösa upphämtning om du bor i Stockholm(?).

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem

Halloj! Har byggt ihop en dator på delar jag hittade i förrådet innehållandes:
AMD Phenom II x4 945
8GB ram
Sapphire radeon HD7770 2GB

Bootar upp utan några konstigheter. Saknar dock hårddisk (kopplade in min egna för test).

Chassit har sett bättre dagar men donerar det mer än gärna mot upphämtning.

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av gulenay:

Halloj! Har byggt ihop en dator på delar jag hittade i förrådet innehållandes:
AMD Phenom II x4 945
8GB ram
Sapphire radeon HD7770 2GB

Bootar upp utan några konstigheter. Saknar dock hårddisk (kopplade in min egna för test).

Chassit har sett bättre dagar men donerar det mer än gärna mot upphämtning.

Kalas! @OskarB98 har ju fått mycket att göra med alla som hör av sig men kanske även skulle kunna plocka upp denna? Vi har fått löfte om lite chassin från en distrubutör samt även något/några chassin från @Inet så det borde gå att lösa ett nytt chassi till burken

Bössan har också lyckats fånga Musikhjälpens uppmärksamhet, så ikväll mellan 21-23 undra de om de kunde få ha en videolänk på i bakgrunden på när jag skruvar på några av datorerna och imorgon mellan 21-22 någon gång så ville dom ha en intervju om engagemanget. Så vi kör en extra Live både ikväll och imorgon kväll på YouTube med start 20:30-ish där vi skruvar och snackar om bössan mm för den som vill kika in lite

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem

Bara att höra av sig. Har helt vanliga tangentbord och möss om så önskas (har ca 10 par)

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

Skulle kunna erbjuda en halv dator om det finns intresse.

8700k, moderkort, 32g ram, chassi med fläktar, 2 mindre ssd:er. Finns i Jönköping.
Finns en billig omonterad CPU fläkt till den, inte helt 100% att alla skruvar finns men möjligt.

https://ibb.co/RcjL34L
https://ibb.co/BP1xpxv

Permalänk
Medlem

Kul att se er i rutan! Heja er 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeJij:

8700k, moderkort, 32g ram, chassi med fläktar, 2 mindre ssd:er. Finns i Jönköping.
Finns en billig omonterad CPU fläkt till den, inte helt 100% att alla skruvar finns men möjligt.

Bor du i jönköping?

Nåt för dig Johan?

Permalänk
Medlem

Senaste klippet från vår live å musikhjälpen intervjuar johan 🥳👍❤️

https://www.youtube.com/live/-kp0j_mXmvo?si=D1x4vCrlVhlG5HZf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woppa86:

Bor du i jönköping?

Nåt för dig Johan?

Yes, det stämmer. Jag skulle teoretiskt kunna åka till Tranås om det skulle vara så att Johan inte har vägarna förbi Jönköping.

Permalänk
Medlem

Vilket underbart initiativ!

Jag är på jakt efter en budget-PC till min bästa kompis som bor i Malmö, så vi kan spela Baldurs Gate 3 tillsammans. Det här låter ju som bästa ögonblicket att köpa den.

Jag bor i Stockholm, men kommer va i Jönköping över jul. Om det samlas ihop delar och snickras en billig maskin som kan köra BG3, hojta

Allra enklast om det kan hämtas i Malmö, men jkpg/sthlm funkar alltså också (så kan jag posta den till skåne).

Visa signatur

Ordered a thousand bottles of Tippex. Big mistake.

Permalänk
Medlem

@OskarB98

Skrivet av Jake S.:

Jag är på jakt efter en budget-PC till min bästa kompis som bor i Malmö, så vi kan spela Baldurs Gate 3 tillsammans. Det här låter ju som bästa ögonblicket att köpa den.

Jag bor i Stockholm, men kommer va i Jönköping över jul. Om det samlas ihop delar och snickras en billig maskin som kan köra BG3, hojta

Allra enklast om det kan hämtas i Malmö, men jkpg/sthlm funkar alltså också (så kan jag posta den till skåne).

Jag kan nog lovs att @ OskarB98 fixar en dator om du bara säger ett pris

Permalänk
Medlem

Har några gamla disk (2x 2.5" 500gb SSHD, 1 3.5" 1TB och 1 3.5" 3TB) samt 2 styck 120mm fläktar (ev några till 140mm, men måste kolla) i Göteborg om ni behöver. Även en ganska sliten och gammal Logitech G430 headset med tejpad mic om det behövs.

Kan även bjuda på hjälp att skruva ihop datorer om det behövs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Har några gamla disk (2x 2.5" 500gb SSHD, 1 3.5" 1TB och 1 3.5" 3TB) samt 2 styck 120mm fläktar (ev några till 140mm, men måste kolla) i Göteborg om ni behöver. Även en ganska sliten och gammal Logitech G430 headset med tejpad mic om det behövs.

Kan även bjuda på hjälp att skruva ihop datorer om det behövs!

Fan va grymt kontakta @GreenKeg han bor i göteborg

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeJij:

Skrivet av CeJij:

Yes, det stämmer. Jag skulle teoretiskt kunna åka till Tranås om det skulle vara så att Johan inte har vägarna förbi Jönköping.

Låter ju magiskt! @GreenKeg kommer köra till mig från Göteborg imorgon för att lämna av grejer, han skulle kanske kunna plocka den på vägen?

Skrivet av Jake S.:

Jag åker till landet i slutet på nästa vecka, så beroende på när du kommer så kan jag ordna en dator här i Tranås. Annars så kan nog Oskar snickra ihop en uppe i Stockholm. Vad tänker du för prisklass -ish?

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem

Tack för svar! <3

Prisklassen är väl egentligen "så billigt som möjligt som kan köra BG3 utan att explodera". Går det att komma undan under 3-4 000?

Här är prestandakrav från Steam

Jag är nog i jkpg typ mellandagarna -> nyår, tror jag. Är det riskabelt att posta en stationär PC?

Visa signatur

Ordered a thousand bottles of Tippex. Big mistake.