Rösta fram din favoritbakgrundsbild!

Inet - Stora nyheter i kundklubben

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Uppenbarligen har olika kunder olika "växelkurser" mellan orderbelopp och "IP".

Det står ju i blogginlägget vad som krävs för att få poäng. Det är inte bara mängden spenderade kronor som gäller.

https://www.inet.se/achievements

Där kan du se alla achievements och hur långt det är kvar för att låsa upp dom. Vissa saker har inget med pengar alls att göra.

Exempel:

• Bytt lag - Köpt både en AMD och Intel Processor

• Flitig som ett bi - Fått 1 hemleverans till dörren med Budbee

• Rådgivare - Skrivit 15 recensioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

En fråga till @Inet Jag är på nivå silver, men har inte långt till nästa nivå. Om jag tar mig till guldnivå och inte har utnyttjat värdechecken på 250kr som jag fick idag, kommer jag då att få ytterligare en värdecheck på 500kr då? Kan dessa användas vid samma köp? Eller tas den första värdechecken på 250kr bort och ersätts med en på 500kr?

@Inet detta är en ypperlig fråga.

Får man isåfall 750 kr totalt i värdecheckar, och kan dessa användas vid samma köptillfälle?

Hur långt tid tar det att få värdecheck efter att man har gått upp en nivå, samt den ökade rabatten på fyndvaror?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Får man isåfall 750 kr totalt i värdecheckar, och kan dessa användas vid samma köptillfälle?

Hur långt tid tar det att få värdecheck efter att man har gått upp en nivå, samt den ökade rabatten på fyndvaror?

Mvh

Med tanke på att att de är bara giltiga 14 dagar, så får du nog jobba på bra mycket för att få ihop alla nivåer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Med tanke på att att de är bara giltiga 14 dagar, så får du nog jobba på bra mycket för att få ihop alla nivåer..

Kan gå fort om man redan är silver.
Jag kikade runt lite igår, skrev några recensioner osv och fick in ett par tusen poäng för då uppfyllde jag bland annat 100 achievements som gav 1000p.
Har flera andra som ger mycket poäng och är nära att bli upplåsta men då får jag shoppa lite.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt , tack för 250 kr 🙂 och härligt fria hemleverans ligger kvar för Sweclockers medlemmar vart lite orolig att den skulle försvinna, för de är ofta den detaljen som gör valet faller på inet, även om ni skulle vara lite dyrare nån gång så får det och er kanon service skålen ändå väga till er

Permalänk
Inet
Skrivet av cyklonen:

Haha, jag har handlat på Inet för över 80 000 kr och är bara på bronsnivå. Rätt högt ställda nivåer ändå. Vad krävs för guldnivå? En halv miljon?

Skrivet av cyklonen:

Inte 78 000 kr i alla fall. Är det "IP" som man behöver 78 000 av? Med en "växelkurs" på ca 8.6 kr/IP verkar man behöva handla för ca 670 000 kr för att nå silvernivå då.

Skrivet av Swedishchef_90:

Jag är silver och kanske handlat för runt 10k

Skrivet av INCSlayer:

jag hamnade på guld nivå med en total order summa på 255 400kr

Skrivet av cyklonen:

Uppenbarligen har olika kunder olika "växelkurser" mellan orderbelopp och "IP".

IP är inte kopplat direkt till spenderade kronor utan man får IP av att låsa upp achievments. Vissa har ju med köp att göra så det finns ju en viss koppling till att om du köper väldigt mycket så kommer du få mer IP av det. Men det är inte riktigt så att 1 kr = X IP, om ni hänger med

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

IP är inte kopplat direkt till spenderade kronor utan man får IP av att låsa upp achievments. Vissa har ju med köp att göra så det finns ju en viss koppling till att om du köper väldigt mycket så kommer du få mer IP av det. Men det är inte riktigt så att 1 kr = X IP, om ni hänger med

Det förstår jag, tänkte mest påvisa att även vi som spenderat lite mindre även nått silver 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Inet
Skrivet av Kungjaevel:

Det står ju i blogginlägget vad som krävs för att få poäng. Det är inte bara mängden spenderade kronor som gäller.

https://www.inet.se/achievements

Där kan du se alla achievements och hur långt det är kvar för att låsa upp dom. Vissa saker har inget med pengar alls att göra.

Exempel:

• Bytt lag - Köpt både en AMD och Intel Processor

• Flitig som ett bi - Fått 1 hemleverans till dörren med Budbee

• Rådgivare - Skrivit 15 recensioner

Vi vill ju premiera vettigt innehåll och därför som vi t ex har upvote-funktionen på allt. Att skriva recensioner som typ "funkar" eller "gör vad den ska" hjälper ju inte riktigt andra kunder och är inte särskilt trovärdigt. Eller att skriva extremt långa helt AI-genererade recensioner för den delen.

Sällan man lanserar något som är perfekt från start så det kommer nog bli en del tweakande men målet med kundklubben är att uppmuntrar att kunder ska dela med sig av riktiga erfarenheter så det faktiskt hjälper andra i sina köpbeslut.

Typo
Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Mvh

@Inet Sedan igår kväll fick jag alltförmånga upvotes, så nu är jag ynka 50 IP från att uppnå guldnivå, så ett snabbt svar på våra frågor skulle verkligen uppskattas; ska jag använda den värdecheck på 250kr jag har för att inte riskera att förlora den?

Permalänk
Inet
Skrivet av DrSwizz:

@Inet Sedan igår kväll fick jag alltförmånga upvotes, så nu är jag ynka 50 IP från att uppnå guldnivå, så ett snabbt svar på våra frågor skulle verkligen uppskattas; ska jag använda den värdecheck på 250kr jag har för att inte riskera att förlora den?

Tjenare, sorry för det sena svaret!
Du kommer att ha båda värdecheckarna om du går upp i nivå nu

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Tjenare, sorry för det sena svaret!
Du kommer att ha båda värdecheckarna om du går upp i nivå nu

Tack, det är var bra.

Permalänk
Medlem

Lite småroliga achievements ..

"Jag säkerhetskopierar bara, lovar Har köpt DVD/Blu Ray-brännare "
"Bytt lag Köpt både en AMD och Intel Processor"

Permalänk
Medlem

Med risk för att låta väldigt girig, men om man kom direkt in på Guld-nivå och har fått en värdekupong på 500kr betyder det då att man "gått miste" om kupongen på 250kr från Silver-nivån?

Permalänk
Inet
Skrivet av Megacrash:

Lite småroliga achievements ..

"Jag säkerhetskopierar bara, lovar Har köpt DVD/Blu Ray-brännare "
"Bytt lag Köpt både en AMD och Intel Processor"

Hehe, finns en del godingar

Skrivet av Linus K:

Med risk för att låta väldigt girig, men om man kom direkt in på Guld-nivå och har fått en värdekupong på 500kr betyder det då att man "gått miste" om kupongen på 250kr från Silver-nivån?

Tyvärr har vi ingen möjlighet till det, hoppas att du hittar något gött för att nyttja dom 500 kr du fått iaf

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Tyvärr har vi ingen möjlighet till det, hoppas att du hittar något gött för att nyttja dom 500 kr du fått iaf

Absolut! Tack så mycket både för de 500kr och för svaret

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Inet:

Vi vill ju premiera vettigt innehåll och därför som vi t ex har upvote-funktionen på allt. Att skriva recensioner som typ "funkar" eller "gör vad den ska" hjälper ju inte riktigt andra kunder och är inte särskilt trovärdigt. Eller att skriva extremt långa helt AI-genererade recensioner för den delen. [..]

Det finns en hel del riktigt meningslösa recensioner som får era exempel "funkar" och "gör vad den ska" att se ut som relativt vettiga, ser ni något syfte med att låta dessa finnas kvar?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

@Inet Hur ser jag vilka produktkategorier jag har handlat ifrån tidigare utan att gå igenom hela orderhistoriken? Tänkte på denna:

Mångsidig - Köpt en produkt från varje kategori

Jag verkar vara i princip 1 kategori ifrån så det skulle vara kul att veta vilken som fattas

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Inet:

Mitt konto har både AMD och Intel CPU:er köpta men inget achievment!
Finns det någon spärrnivå eller klassning på komponenter som inte uppdateras bakåt?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Finns det någon spärrnivå eller klassning på komponenter som inte uppdateras bakåt?

Det är nog buggar; För mig var det så att jag hade lagt 100+ ordrar, men ändå dröjde det till 110+ ordrar till dess jag fick achievement for att ha lagt 100 ordrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Skrivet av DrSwizz:

Det är nog buggar; För mig var det så att jag hade lagt 100+ ordrar, men ändå dröjde det till 110+ ordrar till dess jag fick achievement for att ha lagt 100 ordrar.

Låter troligt, jag kikade precis innan de gick live och hade några som borde vara uppfyllda och nu är de det.

@inet vore toppen om man kunde se vad som saknas för vissa achievements.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inet
Skrivet av Daemon:

Det finns en hel del riktigt meningslösa recensioner som får era exempel "funkar" och "gör vad den ska" att se ut som relativt vettiga, ser ni något syfte med att låta dessa finnas kvar?

Vi går igenom manuellt just nu för att se till att inte släppa igenom allt för meningslösa recensioner. Dock hade vi auto-approval vid lansering så ett par hann dessvärre slinka igenom innan vi stoppade det.

Skrivet av Kungjaevel:

@Inet Hur ser jag vilka produktkategorier jag har handlat ifrån tidigare utan att gå igenom hela orderhistoriken? Tänkte på denna:

Mångsidig - Köpt en produkt från varje kategori

Jag verkar vara i princip 1 kategori ifrån så det skulle vara kul att veta vilken som fattas

Skrivet av Json_81:

Låter troligt, jag kikade precis innan de gick live och hade några som borde vara uppfyllda och nu är de det.

@inet vore toppen om man kunde se vad som saknas för vissa achievements.

Vi jobbar på en uppdatering där det ska vara mer tydligt, just nu kan man dessvärre inte se det.

Skrivet av DavidtheDoom:

Kan du DM:a din email så kan jag kika på det

Skrivet av DrSwizz:

Vi har ett problem där ordrar som är äldre att dom inte registreras i achievement-systemet. Vi ska kika på lösning!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:
  • Nytt notifikationssystem

• Nu får du det senaste om dina erhållna achievements, reaktioner på dina recensioner, upvotes på dina kommentarer och annat som rör kundklubben på ett ställe.

Synpunkt: När det är en notis som handlar om en produkt, länka gärna produktnamnet. Exempelvis "Det finns en fråga att besvara på <produkt>" borde ha produktnamnet länkat.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

@Inet Superkul initiativ med nya kundklubben och att man kan få lite fördelar om man har handlat och engagerat sig genom åren! Toppen!
En liten fråga bara, är det någon fördröjning på värdekoden samt fyndvarupriset att det uppdateras när man går ifrån silver till guld? För om jag förstod rätt tidigare uppe o tråden så skulle man även få 500;- ifall man inte redan hade utnyttjat den på 250;-?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

En liten fråga bara, är det någon fördröjning på värdekoden samt fyndvarupriset att det uppdateras när man går ifrån silver till guld?

Jag gick från silver till guld i helgen. Blev guld runt midnatt, fick värdekoden för guld på förmiddagen nästa dag.

Verkar vara lite fördröjning, men gick rätt snabbt ändå.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Jag gick från silver till guld i helgen. Blev guld runt midnatt, fick värdekoden för guld på förmiddagen nästa dag.

Verkar vara lite fördröjning, men gick rätt snabbt ändå.

Alright! Ja jag fick värdekoden nu nyss men fyndvarupriserna har ännu inte uppdaterats 😅

Permalänk
Inet
Skrivet av evil penguin:

Synpunkt: När det är en notis som handlar om en produkt, länka gärna produktnamnet. Exempelvis "Det finns en fråga att besvara på <produkt>" borde ha produktnamnet länkat.

Japp, den ligger på vår todo att göra

Skrivet av oflytbara:

Alright! Ja jag fick värdekoden nu nyss men fyndvarupriserna har ännu inte uppdaterats 😅

Testa logga ut och in så ska det förhoppningsvis vara uppdaterat.

Visa signatur

Instagram