Jonas slutar på SweClockers

Permalänk
Medlem

All lycka @JonasT. Det är positivt med förändringar och du ska se att det gör nytta för själen!
När det varit diskussion kring en recension eller ett test har du kunnat klargöra hur du tänkt kring din testmetodik och redogjort på ett bra sätt. När det funnits efterfrågan så har du ställt upp för oss, likt att kasta in 5800x3D i senaste jämförelsen. Alltid genomtänkt, alltid proffsig. Ibland kan man börja tveka lite på sig själv när man söker något nytt i livet och om du någonsin hamnar där så vill jag att du kommer ihåg hur jävla duktig du är. Hade det inte varit för dig hade många av oss hängt på en annan site för länge sedan.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för de här åren @JonasT! Du var, ihop med Emil, "Mr SweClockers".

Men där din resa nu tar slut så hoppas jag andra styr SweClockers vidare. Mycket har hänt i techvärlden och inom techjournalistiken sedan 2008 när du började. Jag hoppas så klart att SweClockers kommer finnas kvar i många år framöver. Jag har varit här i över 20 år och det finns ingen annan sida som behållit mitt engagemang så länge som SweClockers. En stor orsak till detta är så klart ni som jobbar med sidan.

Lycka till med vad du än tar dig an i framtiden!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Oj, ett Sweclockers utan Jonas kommer vara konstigt. Jag har läst och besökt Sweclockers sen från första början, även om jag registrerade mig mycket senare som medlem så har ni varit med hela min resa från ung vuxen tills nu. För mig har alltid du Jonas varit min favorit sen du började, Emil som en "very close second" och tillsammans så utgjorde ni 2 den "gyllene eran" på Sweclockers i min mening.

Givetvis så finns det så många andra som bidragit och bidrar till Sweclockers härliga stämning, men för mig så är det nu en era som går i graven. Jag önskar dig all lycka till i framtida projekt och hoppas på många nya fina minnen tillsammans med eventuella nya kollegor.

Från en Jonas till en annan, det har varit en ära.

Visa signatur

Ride more, Work less!

Permalänk
Medlem

Näääääjeee! 😢
Jag har förberett mig på den här dagen i säkert 5 år, men känns tungt att den tillslut är här.
I nästan halva mitt liv har Chassi-Jesus funnits här på Sweclockers.
Är lite obehagligt när jag tänker på hur många timmar jag stirrat på Jonas ansikte och leende genom åren, många timmar film har det blivit.
Svårt att peka ut någon specifik höjdpunkt bland många men fredagspanelerna inför och runt Skyrim releasen var trevliga då hypen var stor.
Men kanske främst alla gånger Jonas röst har brustit och han hamnat i falsett (då det även händer mig en del).
Lycka till i framtiden @JonasT. Kommer sakna din charm i rutan❤️

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Du och Emil har varit de jag förknippat SweC med. Minns med värme era videos tillsammans... kommer sakna dig.

Permalänk
Medlem

Oj vad synd att Jonas slutar. Svårt att tänka sig att det aldrig kommer någon mer chassirecension med Jonas igen Lite som när Arne Weise slutade som julvärd...

Permalänk
Medlem

Stort tack för allt Jonas, och lycka till med framtida bravader! Föralltid saknad, aldrig glömd!

Visa signatur

Fractal Design Torrent || AMD Ryzen 7 5800X || Noctua NH-D15 || Gigabyte B550 AORUS PRO || Corsair Vengeance LP 32GB 3600MHz || ASUS TUF RTX3080 || Kingston Fury Renegade M.2 2TB || Intel 660P 2TB

Permalänk
Medlem

Tack Jonas! lycka till i framtiden

Permalänk
Medlem

Alll lycka i framtiden, Jonas. Berätta gärna om din framtida karriär.
Glöm inte bort oss.
Tack för allt fint du har gjort.
Saknaden kan bli stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaarx:

Du och Emil har varit de jag förknippat SweC med. Minns med värme era videos tillsammans... kommer sakna dig.

Kanske blir några frilansande chassi recension framöver när han känner för det?

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Flaggning på halv stång.

Tack för allt!

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Då var det inte mycket kvar av sweclockers… riktigt tråkigt. Det är bara att inse, jag har också hängt här för länge.

Lycka till med allt Jonas!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lycka till i framtiden vad den än bär av, tack för allt.
Du kommer vara saknad av många

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Tack för allt Jonas och lycka till! Det var tacka vare din och Emil förtjänst och era bra PC byggen och instruktions videos som hjälpte mig bygga min första dator.

Permalänk
Medlem

Jättetråkigt att Jonas slutar, men man har kunnat se att glöden slocknat i hans ögon ett tag nu tycker jag.
Guldåren var när Jonas Emil Kenneth Jacob styrde Sweclockers i mitt tycke. Något liknande eller bättre tror jag aldrig att vi få se igen.
Detta är också slutet på en fin era av personlighet och blandningen av att kunna kombinera humor och teknik så dom flesta kunde förstå. Det bemästrade dessa herrar på ett strålande sätt.
Man kunde verkligen se att alla trivdes med varandra och det dom gjorde.
Dom 4 borde slå sig ihop och starta något eget.
Jonas Emil Kenneth och Jacob var Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Hatten av och stor respekt för vad du har åstakommit under alla åren på Swec @JonasT

Det har varit ett nöje att få följa dig under åren. Lycka till framåt, vart du än landar.

Visa signatur

Intel 9600k - 1080Ti - 32gb ram
AMD Threadripper 1920x - Asus GTX 1070 - 48gb ram
Intel 5820k - MSI GTX 1070 - 16gb ram

Permalänk
Medlem

Många tack för dina artiklar och kunskap. Tråkigt för oss besökare att du lämnar. Men förstår att det är nu eller aldrig om du ska läsa till något annat.

Permalänk
Medlem

En era går i graven. Tack för dessa tiden , du är sweclockers , du kommer vad saknad . hatten av och respekt lycka till med framtiden Jonas !

Visa signatur

ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIF| AMD Ryzen 7 7700X|MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC | Corsair Vengeance RGB DDR5 5600Mhz 32GB |Corsair RM850X V2 850W|2x Kingston FURY Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB Dual Chamber Black|Samsung 28" Odyssey G70B IPS 4K 144 Hz
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av Podmode:

Jättetråkigt att Jonas slutar, men man har kunnat se att glöden slocknat i hans ögon ett tag nu tycker jag.
Guldåren var när Jonas Emil Kenneth Jacob styrde Sweclockers i mitt tycke. Något liknande eller bättre tror jag aldrig att vi få se igen.
Detta är också slutet på en fin era av personlighet och blandningen av att kunna kombinera humor och teknik så dom flesta kunde förstå. Det bemästrade dessa herrar på ett strålande sätt.
Man kunde verkligen se att alla trivdes med varandra och det dom gjorde.
Dom 4 borde slå sig ihop och starta något eget.
Jonas Emil Kenneth och Jacob var Sweclockers.

Tror inte det är glöden som slocknat men känns att många missat att när man får ett familjeliv då får man andra prioriteringar tillsammans med ålder och ska man byta karriär måste man göra det nu innan det är försent. Men så fort Emil slutade så förstod jag att vi levde på lånad tid med Jonas. Det är givetvis tråkigt för oss alla men jag uppskattar att han stannade så länge som han gjorde och det suveräna jobb han gjorde till vad sweclockers är idag. Och givetvis en vink till Thomas Ytterberg också en vars artiklar jag saknar!

Och visar också hur nyckelpersoner med brinnande intresse kan göra för en mediasida som sweclockers och humor givetvis!

Permalänk

Stort tack för allt Jonas! Jag har aldrig varit särskilt aktiv på forumet, men jag följde Fredagspanelen med dig och Emil slaviskt under gulderan. Och gatorna kommer aldrig glömma "Hemma hos"!

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra. Varit kul att springa på dig och kollegorna på dreamhack genom åren samt många bra chassi-recensioner.

Lycka till!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Jag vill bara säga tack för allt du har bidragit med här. Du kommer verkligen att bli saknad.

Lycka till med allt du tar dig för framöver!

Permalänk
Hedersmedlem

Lycka till! Önskar dig all välgång i det du företar dig framöver. Likt alla andra här kan jag bara instämma i att du kommer bli saknad och vill samtidigt tacka dig för att du bjudit så mycket på dig själv och spridit så mycket glädje genom åren.

Permalänk
Medlem

@JonasT , oj , jag vet inte var jag ska börja. Sweclockers var på sina absoluta topp när du och Emil var ansiktet utåt. Sen kommer Hugo och Kenneth. Vill tacka för den här tiden, får avsluta med ett citat….” All good things must come to an end”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Supertråkigt för oss som besökare. Ingen av de gamla är längre kvar på redaktionen. Lycka till i framtiden i alla fall!

Ledningen på sweclockers verkar inte förstår att det är ansiktet utåt på redaktionen som fångar hela communityt.
Nu går jag över till nordichardware istället.

Nordichardware har med slutat för ett år sen 🤔

Permalänk
Medlem

Känns som en skilsmässa inom mig typ.
Vill gratulera till ett fantastiskt jobb du gjort under alla åren.
Du kommer vara saknad och jag önskar dig lycka till framåt!

Permalänk
Medlem

Lite ot, men jag tror nog inte att jag sett något inlägg med närmare 500 "tumme upp"

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Lycka till i framtiden, Jonas! Förändring är ofta jobbig, men i slutändan också nyttig.

Allt gott!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

@JonasT: tråkig läsning men alla har ju förstås rätten att få vidare. Ser fram emot att se dig som entusiast i forumet istället! ❤️

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: i5 12400F | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

GG WP! GL HF!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?