Permalänk
Medlem

Kan man lita på maxgaming?

Jag undrar om det är säkert att beställa hem en dator från Maxgaming. Jag undrar också om det är någon som har haft problem med Maxgaming såsom att varan var sönder osv.

Permalänk
Medlem

MaxGaming är bra tycker jag. Handlat därifrån flera gånger utan problem.

Permalänk

Jag har aldrig handlat något särskilt dyrt där men har handlat nån mus och nåt tangentbord. Musmatta. Har inte haft några problem. Hade nog inte i första hand köpt en dator där. Visste inte ens att de sålde datorer. Hade tagit en återförsäljare jag har högre förtroende för för ett så stort köp.

Permalänk
Medlem

MaxFps, eller ja. MaxGaming som det heter nuförtiden har alltid varit bra att ha att göra med!

Permalänk

Stor butik, finns i flera länder. Mest custom saker.
ligger i Upplands väsby om det spelar roll 😊
Har köpt saker där ifrån för ett par tusen, snabb support

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Köpte stol där 2016, har även köpt kontroll, möss och tangentbord sedan dess. Snabb leverans och inget strul de gångerna iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axwells:

Jag undrar om det är säkert att beställa hem en dator från Maxgaming. Jag undrar också om det är någon som har haft problem med Maxgaming såsom att varan var sönder osv.

Min erfarenhet är att dem inte är något vidare att ha att göra med om det blir något trassel eller garanti ärende osv. Dåligt bemötande och otrevlig kundtjänst. Känns inte direkt seriösa. Finns flera med liknande erfarenheter som mig på tex Trustpilot. Rekommenderar att du letar på annat håll. Jag handlar inte där längre iallafall...

Permalänk
Medlem

Har handlat där i 10 års tid, aldrig haft några problem.

Har ej köpt en dator därifrån dock.

Stavning
Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Aldrig handlat något "större" från dem. Men har köpt en massa möss och musmattor senaste typ 15 åren från dem. Tror aldrig jag haft problem med retur osv. Enda negativa är väl att de har 79 kr hemkörning medan Inet osv har gratis.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Skypad 4.0 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Hedersmedlem

Har handlat flera saker från dem genom åren. Det har aldrig varit något strul för min del.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Fint svenskt bolag, bara köra!

Permalänk
Medlem

Köpte lite tillbehör till en Laptop hos MaxGaming för något år sedan...produkten fungerade ej överhuvudtaget och företaget försökte först lägga skulden på mig...krånglig retur och garanti, dålig kundtjänst...så efter detta ärende så var det sista gången jag handlade där

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Tillbehör har man köpt till och från genom åren utan bekymmer.

Dator kan du nog hitta likvärdig eller bättre hos ex Inet och Komplett där du har bättre support om något skulle strula också.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk

Jag brukade gilla MaxGaming då de har en del saker inte andra svenska handlare har och ibland riktigt bra pris, men deras support var så obefintlig att jag slutade handla där. Om något krånglar, räkna med att du kommer att få ligga på.

Permalänk
Medlem

Ja Maxgaming är riktigt bra, beställt flera grejer därifrån Det är väl i princip Sveriges älsta renodlade ehandel för gamingutrustning, hette maxfps för flera flera flera år sedan

Permalänk
Medlem

Akta dig för demovaror och var förbered på att vid retur eller återköp så tar det sig lite tid och frakten står man själv för.

I övrigt har de unikt och bra utbud på möss, custom tangentbord, musmattor osv som ingen annan butik har i Sverige.
Finns många märken inet/webhallen/komplett borde haft i sitt lager som de ej har, det är där maxgaming kommer in i spelet.

Permalänk
Medlem

Dem är bra. Ingen scam eller så. Det jag kan klaga på är supporten och returärenden, iaf sist jag behövde använda det var det jag som var tvungen att betala för frakten tillbaka (och det var dyr frakt pga det är företag).

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ Ryzen 7500F, Asrock A620I, 32GB DDR5, EVGA RTX 3060 12GB, SF750, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur Max har varit tidigare, men jag har inte haft några problem med byten och returer. De har ofta udda saker (DIY keeb) på lager och levererar snabbt och för det belönar jag dem med en god del köp efter pandemin satte igång. Skulle säga att jag haft mer trubbel på Webbis. Men ingen klår Inet.

Permalänk
Medlem

Nej, av erfarenhet så håll dig borta.

Garsntiärenden och annat relaterat till kundtjänst är bland det sämsta jag varit med om. Otrevliga är dom också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av luigi89:

Min erfarenhet är att dem inte är något vidare att ha att göra med om det blir något trassel eller garanti ärende osv. Dåligt bemötande och otrevlig kundtjänst. Känns inte direkt seriösa. Finns flera med liknande erfarenheter som mig på tex Trustpilot. Rekommenderar att du letar på annat håll. Jag handlar inte där längre iallafall...

Kan också tillägga att dem är väldigt selektiva med vilka recensioner som godkänns och läggs upp på produktsidorna, är man kritisk så läggs inte recensionen upp. Litar inte på deras recensioner för fem öre.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Till de som köpt där men aldrig behövt prata med kundtjänst eller så bör inte säga något egentligen. Att få en bra fungerande vara kan man få precis vart som helst.

Att få bra support vid garanti är däremot inte något man får överallt. Något ts verkar vilja veta om.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det. precis förbokat en Pulsar X3 där.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Hoppas verkligen det. precis förbokat en Pulsar X3 där.

Älskar min Pulsar Xlite V3 Large. Köpte den som en fyndvara på just MaxGaming för 690 kr.