Alla fyndtips från mellandagsrean

Spotify visade porr bland sökresultat

Permalänk
Melding Plague

Spotify visade porr bland sökresultat

Den som ville höra brittiska rapparen M.I.A. fick mer än de efterfrågade.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De är så dåliga. Hur kan de vara så dåliga?

Spotify var nästan helt ok 2012. Allt de har gjort sen dess är negativt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Kanske dags att starta upp Spotify-kontot igen 😅

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Mia Khalifa... Hon har jag aldrig hört talas om.. 🤥

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jaså? Vad mer exakt är det som gör att de är så dåliga samt vad har dem gjort sedan 2012 som är negativt? Samt även hur är allt detta i jämförelse med andra plattformar, som Apple Music, Youtube Music osv?...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawelio:

Jaså? Vad mer exakt är det som gör att de är så dåliga samt vad har dem gjort sedan 2012 som är negativt? Samt även hur är allt detta i jämförelse med andra plattformar, som Apple Music, Youtube Music osv?...

En mycket bra funktion som länge fanns, som jag inte tror funnits på flera år nu. Det är att du kunde få upp en artists alla låtar genom tiderna i en översiktsvy.
Sedan hade de staplar ute i högerkanten från typ 1-7 staplar, som indikerade vilka låtar som var mest populära. Då kunde man filtrera så att de låtar med flest staplar kom överst.
Om jag t ex vill lyssna på alla Metallica låtar från alla album men skita i deras bottennapp så kunde jag filtrera så att skräplåtarna var så långt ned i listan att man hann sluta lyssna innan man kom dit.
Mig veterligen måste jag köa låtar nu eller göra en spellista om jag vill ha X antal låtar från varje album de släppt.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

En mycket bra funktion som länge fanns, som jag inte tror funnits på flera år nu. Det är att du kunde få upp en artists alla låtar genom tiderna i en översiktsvy.
Sedan hade de staplar ute i högerkanten från typ 1-7 staplar, som indikerade vilka låtar som var mest populära. Då kunde man filtrera så att de låtar med flest staplar kom överst.
Om jag t ex vill lyssna på alla Metallica låtar från alla album men skita i deras bottennapp så kunde jag filtrera så att skräplåtarna var så långt ned i listan att man hann sluta lyssna innan man kom dit.
Mig veterligen måste jag köa låtar nu eller göra en spellista om jag vill ha X antal låtar från varje album de släppt.

Tror inte riktigt jag förstår till hundra vad du menar, men trist att höra en funktion som du gillade inte längre finns...
Dock så vågar jag gissa på att ingen plattform idag är perfekt och/eller felfri.
Jag har personligen använt Spotify så länge jag kan minnas och har vid vissa tillfällen stött på enstaka buggar, dock återigen, vilket applikation har inte egentligen en bugg eller två vid enstaka tillfällen? Med det sagt så är jag personligen mycket nöjd överlag med plattformen som sådan och använder den dagligen i stor utsträckning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Hon som byggde det där tornet i Dubai va? 🙄

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Konstigt, hon har rejäla lungor.

Permalänk
Medlem

Själv blev jag mer förvånad över att få upp en brittisk rappare bland mina sökträffar.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Konstigt, hon har rejäla lungor.

Låter som något i min smak... 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

En välkänd terroristsympatisör.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12613279/Playboy-fir...

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

🤣

Admin kommer radera dessa off topic inläggen.

Permalänk
Medlem

Räknas "bdsm" som frontbild på ett album som "porr"? I så fall så har jag länge kunnat kolla på det upprörande uppgifter från artikeln när jag lyssnar på Alien Vampires. Men jag är mest intresserad av musiken än att stirra på en frontbild, men det finns väl säkert andra som ej kan se på andra sätt.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Har Spotify börjat med video? Eller är det ljudporr, vad nu det skulle vara?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Har Spotify börjat med video? Eller är det ljudporr, vad nu det skulle vara?

Blinda ska väl kunna få sitt också

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Hade jag inte hört om.
Men Sarah visar att det går att göra sämre val än att börja med porr...

Sarah? Hette hon inte Mia?
"Mia Khalifa" är "artistnamn".
Hennes riktiga namn står i dailymail artikeln som @Bozzeta länkade.

Permalänk

Moralens väktare har slagit till igen....

Permalänk
Medlem

Polaren började gräva lite i detta och hittade en "podcast" där de i princip har laddat upp animerad porr. Spotify har ju en musikvideo funktion, med hjälp av den så ja... ni förstår nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funlo:

Polaren började gräva lite i detta och hittade en "podcast" där de i princip har laddat upp animerad porr. Spotify har ju en musikvideo funktion, med hjälp av den så ja... ni förstår nog.

Polaren ja

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Låter som något i min smak... 😁

Japp, bra sångröst (lungorna), därför träffar på Spluttify.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig betalat för spotify och kommer aldrig att göra det. Men gratis musik är ju trevligt. Lite porr är väl inte helt fel.

Permalänk
Medlem

(...)Istället måste användare kopiera avsnittets URL och fylla i den på en särskild sida på företagets webbplats.(...).

Detta är nog få personer som orkar göra tror jag.

Jag gjorde det en gång för längesedan (nåt hot/skämt om vapen som inte verkade skämtsamt) d.v.s. rapporterade ett konstigt inlägg MEN rapporten via deras meddelandetjänst studsade tillbaka 🔙 som "Not delivered to recipient" så sedan dess rapporterar jag inget. När ingen tar rapporterna på allvar...😶

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

De passar inte mig heller. Har aldrig betalat för Spotify och kommer troligen aldrig att göra det heller. Var över 10 år sedan jag loggade in med mitt gratiskonto för att se om de blivit intressantare sedan start. Det hade de inte.

Skrivet av Dawelio:

En sak jag tycker är fruktansvärt är att jag aldrig lyckas lyssna på ett album i taget och att det blir tyst efteråt (när jag varit hos någon med Spotify installerat och med ett aktivt abonnemang). Jag lyssnar inte på musik för att höra vad andra gillar. Dvs jag hatar verkligen att hamna i en låtlista eller vad det heter istället för att Spotify håller sig till det album jag öppnat. Det är något av det värsta jag vet med musiktjänster överlag och varför jag köper min musik fysiskt eller för nedladdning istället. Då bestämmer JAG.

Och i all välmening: Det heter "vad har de gjort", inte "dem".

Skrivet av Lonian:

Jag har aldrig betalat för spotify och kommer aldrig att göra det. Men gratis musik är ju trevligt. Lite porr är väl inte helt fel.

Samma här, det är tråkigt att så många fortfarande köper Spotify-tjänsten och liknande. Utvecklingen står liksom still eftersom folk inte upphör att betala, så att det tvingar fram andra sorters tjänster som bl a kan vara lite mer humana.

Visa signatur

Kontor MacBook Pro 16" M4 Pro, 48GB, 512GB, Predator X38, TB4 dock
UHD ProArt 4070TiS, i5-13600K (U12A), 32GB 3200, Prime Z790 mATX, 2xNVMe, Prime 650 Platinum, Torrent Compact
QHD 1080Ti, i5-8400, ROG B360 mATX, 16GB, 2xSSD, 750W PSU, nåt Fractal-chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

En sak jag tycker är fruktansvärt är att jag aldrig lyckas lyssna på ett album i taget och att det blir tyst efteråt (när jag varit hos någon med Spotify installerat och med ett aktivt abonnemang).

Inga som helst problem! Det finns en tydlig inställning som gör att inget annat spelas efter att det DU valt har spelats klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

De passar inte mig heller. Har aldrig betalat för Spotify och kommer troligen aldrig att göra det heller. Var över 10 år sedan jag loggade in med mitt gratiskonto för att se om de blivit intressantare sedan start. Det hade de inte.

En sak jag tycker är fruktansvärt är att jag aldrig lyckas lyssna på ett album i taget och att det blir tyst efteråt (när jag varit hos någon med Spotify installerat och med ett aktivt abonnemang). Jag lyssnar inte på musik för att höra vad andra gillar. Dvs jag hatar verkligen att hamna i en låtlista eller vad det heter istället för att Spotify håller sig till det album jag öppnat. Det är något av det värsta jag vet med musiktjänster överlag och varför jag köper min musik fysiskt eller för nedladdning istället. Då bestämmer JAG.

Och i all välmening: Det heter "vad har de gjort", inte "dem".

Samma här, det är tråkigt att så många fortfarande köper Spotify-tjänsten och liknande. Utvecklingen står liksom still eftersom folk inte upphör att betala, så att det tvingar fram andra sorters tjänster som bl a kan vara lite mer humana.

Bruh!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro