Snabbkoll: Är du pepp på 2025?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Är du pepp på 2025?

Det nya året är bara några dagar bort. Ser du fram emot 2025?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag valde nej men är inte negativt inställd, men 2025 lär vara ett år precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

Ja, ser fram emot att se ytterligare utveckling hos mina barn. Riktigt kul att se.

Permalänk
Medlem

Planerar husköp och att göra käringen på smällen, så näe?

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Hedersmedlem

Har inga särskilda förväntningar på nya året i år, då slipper jag bli besviken.

Permalänk
Medlem

Det kommer nog bli ett av de mer händelserika åren i mitt liv. En par sak som kan innebära väldigt stor förändring i mitt liv och en gäng småsaker jag ser fram emot också.

Permalänk
Medlem

Nästa år kommer att bli illa. Med hänvisning till paragraf 1.7 i reglerna så väljer jag att inte utveckla, även om det även kommer att påverka IT och teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Jag valde nej men är inte negativt inställd, men 2025 lär vara ett år precis som alla andra.

Jo men lite så är det, ytterligare ett år har gått och inte mycket har har hänt, förutom att man är ett år äldre vilket inte är lika kul som för 10-20 år sedan Givetvis är det ju inte sant, massor har hänt, positivt som negativt men ju äldre man blir ju mer cementerat blir ens liv och man märker/tänker inte på det på samma sätt.

Gott nytt år alla!

Permalänk
Medlem

Kan bli ett riktigt bra år eller ett riktigt dåligt år.

Permalänk
Medlem

Spelåret 2024 var rätt svagt så ser fram emot på ett förhoppningsvis bättre, det bådar gott iaf

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot januari 2025 alldeles särskilt, tror saker kommer gå som tåget sen! Choo-choo! 🥳

Permalänk
Medlem

Alltid nyfiken på framtiden. Optimist till naturen.
Det var inte bättre förr™.
Come on 2025.

Permalänk
Medlem

Switch 2, hur pepp som helst!

Permalänk
Medlem

Slutet av 2024 har gradvis blivit bättre så är försiktigt optimistisk att 2025 kommer att bli ett bra år!

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Och av den anledningen valde jag "JA'😆 klart man är pepp på och ser fram emot livet🙂

Permalänk
Medlem

Blir ett väldigt stabilt nej från min och familjens sida.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Det finns omvärlden, privatlivet och teknikutvecklingen.
Mycket kan hända i omvärlden år 2025, men det är politik som vi ej får diskutera.
Privat så har jag lärt mig att man ej ska lita på folk som man trodde man kunde lita på. Har man t.ex. verktyg någonstans så kan bekanta ta dessa ifrån en och efteråt inte förstå att de ej fick göra detta. Det blir att köpa Airtags till den förbannelse.

Teknikutvecklingen så är det Ai som är på framfarten, även om folk på generella datorforum är lika anti emot detta som de en gång var emot dumheten internet.
3D skrivare kan bli bättre för flerfärgsutskrift, de nuvarande är lite omständliga, det blir för mycket spill vid flerfärgsutskrift och det tar för lång tid.
Drönare blir bättre, jag vill ha en drönare värmekamera för att se djur som har kommit bort. Men det är bara glömma av hur många anledningar som helst, inte bara pengar utan folk inte kan hålla tyst om man då har en sådan. Problemet med en sådan drönarna är att hundar och annat kommer bort, folk vill att man ska hjälpa en att leta med ens utrustning. Man är inte precis arbetslös, men om de fixar en person med min kompetens som kan göra mitt ordinariearbete under tiden så kan jag hjälpa dem och leta helt gratis. Men nej, man ska på något sätt lösa det själv med superkort varsel.
Det går då inte ha en sådan drönare utan att framstå som en skitstövel som ej bryr sig om deras hund eller vad det nu är bra för att man inte har tid att hjälpa till.

Permalänk
Medlem

"Mja" kanske skulle fått mest röster?

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Nästa år kommer att bli illa. Med hänvisning till paragraf 1.7 i reglerna så väljer jag att inte utveckla, även om det även kommer att påverka IT och teknik.

Håller med. Redigt illa.

Man får glädjas över personliga framgångar och muntras upp av positiva saker i sin närhet.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

Ser inte fram emot något på teknikmarknaden. Det börjar bli för dyrt för att det ska kännas som ens hobby har vikt och värde när så mycket annat också blivit dyrare. Hoppas på ett bättre år 2026, om det nu stämmer att SEK ska stärkas under 2025.

Permalänk

Vad är alternativet till 2025?

Permalänk
Medlem

Jag ser verkligen fram emot sommarens ljus och att slippa det här mörka skitvädret. År 2025 i övrigt, njäe...

Vissa tror att nu kan det väl ändå inte bli värre. Men låt oss vara optimistiska och säga, "Jo, det kan det visst!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Inget 2025 😬

Permalänk
Medlem

Lite. Jag står i valet och kvalet om att gå i förtida pension nästa år. Brottas med frågan om hur mycket pengar jag egentligen behöver när jag är 80 år

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: AMD 7800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag ser fram emot januari 2025 alldeles särskilt, tror saker kommer gå som tåget sen! Choo-choo! 🥳

Med andra ord, inte alls. För tågen går väldigt sakta.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Inget 2025 😬

Ser fram emot 2025 av denna anledning, alternativet skulle varit så mycket värre!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Icke!!! Jag är mer pepp på det förgångna. Problemet är att det redan har varit... 😖

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Jag bryr mig egentligen inte så jag kryssade i "nej" , men samtidigt så är anarko-nihilisten i mig extatisk över vilken kaos Trump kan orsaka under 2025 när han tillträder som president den 20:e Januari.

Permalänk
Medlem

Ännu ett skit år där allt kommer bli dyrare, vad har man att se fram emot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

2042?