Testpilot: Philips Evnia 32M2N8900 – QD-OLED för gaming med premium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

På vilken skärm?

På vilken skärm?

Philips

Mitt ex kom med alla oled care funktioner av. Påminnelsen för refresh var av och den hade bara två lägen on eller off. Den körs automatiskt vid power off läge efter 4h användning eller 16h annars.

Permalänk
Medlem

Då har man bestäölt denna då. Har väntat på en bra Oledskärm 27-32 tum i flera år. Priset var ju oslagbart och jag fick ta mig råd helt enkelt.
Preliminärt datum 2/1 2025 så jag får våndas ett par veckor till 😆😃

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Då har man bestäölt denna då. Har väntat på en bra Oledskärm 27-32 tum i flera år. Priset var ju oslagbart och jag fick ta mig råd helt enkelt.
Preliminärt datum 2/1 2025 så jag får våndas ett par veckor till 😆😃

Du kommer bli supernöjd!

Permalänk
Medlem

Valde häva mitt köp. Lång väntetid.

Fick tag på ett stycke C4 42" för samma kostnad. Kommer jag sakna 240hz? Kanske.
Kommer jag sakna QDOLED i hdr? Kanske, nog mest ljusstyrkan i färgerna som bara MLA och QDOLED kan få fram där färgglada neonskyltar och highlights verkligen poppar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wly:

Valde häva mitt köp. Lång väntetid.

Fick tag på ett stycke C4 42" för samma kostnad. Kommer jag sakna 240hz? Kanske.
Kommer jag sakna QDOLED i hdr? Kanske, nog mest ljusstyrkan i färgerna som bara MLA och QDOLED kan få fram där färgglada neonskyltar och highlights verkligen poppar.

Hur går det med det eventuella saknande av 240hz och QDOLED? Nöjd med bytet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifr:

Hur går det med det eventuella saknande av 240hz och QDOLED? Nöjd med bytet?

Tog emot den idag. Nöjd? Ja hittills.

Av någon anledning känns den mycket bättre för mig än 32an. Troligen för att den står en bra bit längre bak då den har 2 fötter istället för en stor pjäs som trycker upp skärmen i ansiktet på en. Mindre effekt av att displayen böjer sig bort från en när man läser saker på sidan av bilden.

Storleken gör att det känns lite som att ha 4st ca 20 tummare i 1080p utan kanter framför en.

För hdr är den helt klockren. Kör cinema för film och game optimiser för spel.

Känner inte av någon inputlag alls. Kör den i 120hz med vrr. Går att köra 144 men det verkar inte vara en bra ide enligt nätet?

Mer fiddligt än en skärm. Mycket inställningar och annat. Som game optimiser och sådant.

Såg också samma skumma vetikala linjer som såg ut som rader av döda pixlar som en i en tråd här på sweclockers. Men det visade sig vara skyddsfilmen man drar loss!

Enda negativa hittills är väl att på helvit så har den en aning grön eller rosa nyans beroende på ens vinkel det rör sig med ens egna rörelser. Lite som en modern samsung mobiltelefon. Kommer troligen inte störa mig.

Permalänk
Medlem

Uppdaterat till 1.2 av appen och 1.0.1 av firmware.

Follow Video verkar fortfarande inte funka med AmbiGlow.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Preliminärt i lager 14 Jan suck... ingen fara, har jag väntat i år på dennna innan så kan jag vänta 2 veckor till. 😃

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Nån mer som upplever powerknappen som lynnig i beteende? När jag stänger av skärmen vid läggdags genom att hålla knappen inne nån sekund så stängs den av. Under natten så ser jag att den slår på sig ibland (jag har datorn igång hela tiden). Ibland lyser powerleden, ibland blinkar den och ibland är den tyst. Några gånger har skärmen även stängt av sig helt på dagtid när jag inte suttit med datorn och den går i viloläge så att jag får slå på den med powerknappen.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Hur vit är skärmen på framsidan? Är den störigt vit så den inte passar in om resten av ens skrivbordsprylar är svarta?

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Skrivet av tsint:

Hur vit är skärmen på framsidan? Är den störigt vit så den inte passar in om resten av ens skrivbordsprylar är svarta?

Sticker ju ut en del så allt annat på mitt skrivbord är svart. dock inget jag tänker på när jag sitter vid datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrortommy:

Sticker ju ut en del så allt annat på mitt skrivbord är svart. dock inget jag tänker på när jag sitter vid datorn

<Uppladdad bildlänk>

Tack, jag har monitor-arm så jag kommer inte se foten. Tycker listen längst ner på skärmen ser ut att vara mer silver än vit på alla bilder

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Tack, jag har monitor-arm så jag kommer inte se foten. Tycker listen längst ner på skärmen ser ut att vara mer silver än vit på alla bilder

Jag har en äldre version av denna och den är mycket riktigt mer silver än vit.

Permalänk

Ja listen är silver och foten är vit med nån typ av marmor mönster