Permalänk
Medlem

Toppenmus till bottenpris :)

Ok, försökte var lite rolig..

Det är så här att jag har en Logitech Pro Superlight när jag spelar spel. Fungerar jättebra och är väldigt nöjd.

Till min bärbara (Som är MacBook Pro) använder jag en Plexgear som jag förmodar är någon lågprisvariant.

När jag är ute använder jag nästan bara plattan så den har fungerar mest som extramus.
Nu har jag börjat programmera mer för iOS hemma så använder musen mer.

Dock börjar den kännas irriterande.

Därför skulle jag vilja ha tips på en mus, kanske något fynd?

Då jag inte spelar på min MacBook är inte snabbhet så viktigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Kanske inte bottenpris, men kan starkt rekommendera en MX master 3/3s mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Kanske inte bottenpris, men kan starkt rekommendera en MX master 3/3s mus.

Ok, vad är det som gör den så bra?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Att den finns på närmsta elektroniklada, så att du kan gå och känna om den passar dig. Jag har tre av orginalmodellen MX Master, eftersom den helt enkelt är bekväm. Prisvärd för tusen spänn? Tveksamt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att en MX Master är för stor. Jag kör med MX Anywhere 3s, den är mindre, och smidigare för mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Att rekommendera mus för någon annan är nästan omöjligt då det handlar så mycket om personliga preferenser.

Men en deltaco kanske om man inte vill upp i Logitechs priser.

https://www.inet.se/produkt/6601686/deltaco-ergonomic-wireles...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Citat:

Att den finns på närmsta elektroniklada, så att du kan gå och känna om den passar dig.

Citat:

Jag tycker att en MX Master är för stor.

Jag tycker MX Master 3s är för liten. Det är värt mycket att gå och känna på en mus.

Varför tar du inte bara med dig din befintliga mus till laptopen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Jag tycker MX Master 3s är för liten. Det är värt mycket att gå och känna på en mus.

Håller med MX Master 3s är för liten, hade varit jävla fin om den var mycket (10-20%) större.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Jag tycker att en MX Master är för stor. Jag kör med MX Anywhere 3s, den är mindre, och smidigare för mig

Skrivet av Kamouflage:

Skrivet av BergEr:

Håller med MX Master 3s är för liten, hade varit jävla fin om den var mycket (10-20%) större.

är en otroligt individuellt fråga när det kommer till passform.

vissa har händer som dasslock medans andra har små futtiga händer som ligger i lä bakom en 5 årings.

vi kan ju börja med den simpla frågan vilken grepptyp TS använder på sin mus som denne tycker är en bra mus.

sen kanske handskstorlek eller handmått för att få ett hum om hur stora händer personen i fråga har.

och sen är det upp till TS att testa möss i närmsta elektroniklada som någon så fint kallade det.

personligen kör jag palm gripp med stl 8-9 i arbetshandskar aka ungefär normalstora händer om jag håller ihop alla fingrar så rakt utsträkta som möjligt

mäter min hand ~180x100m mätt med ett måttband.

jag kör en Logitech g502 Hero ~350:-

den är för mig något liten så handflatan släpar lite i musmattan bakom musen hade gärna sett nån cm till i alla riktningar storleksmässigt.

mx518 som var typ en 5mm högre, 10mm längre och ungefär lika bred passade bättre men tyvärr har den slutat säljas/tillverkas.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Jag sitter som sagt och kodar på laptoppen sitter då också med min stationära igång. Är jag på språng kan jag ju ta med den min huvudsakliga gamingmus.

Så vill ha en mus till min stationära och en till MacBook.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Jag sitter som sagt och kodar på laptoppen sitter då också med min stationära igång. Är jag på språng kan jag ju ta med den min huvudsakliga gamingmus.

Så vill ha en mus till min stationära och en till MacBook.

https://www.dustinhome.se/product/5011085316/g305

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh...

Permalänk
Medlem

Tack för alla råd! Körde på denna:

Logitech G305 LIGHTSPEED

Visa signatur