Permalänk
Medlem

Trådlös mus eller med sladd?

Hejsan!

Har inte köpt en mus för spelande på jag vet inte hur länge.
Sitter idag med en Logitech Master MX2 som daily driver och undrar lite om det är dags att alternera mellan den och en mus explicit för FPS.

Så, hur stor är skillnaden idag mellan en trådbunden och en trådlös gamingmus? Såg att webhallen hade lite reor på diverse Logitech, Pro X Superlight 2 och G Pro 2 Lightspeed. Vad nu den stora skillnaden mellan dessa är, har jag ingen aning om förutom att den ena går att köra med sladd?

Rubrik smått förtydligad. // MOD
Permalänk
Medlem

Well problemet med trådlöst är att när du väl är van vid det så kommer trådad mus inte längre va ett alternativ!

Har kört trådlöst i 5 år typ och är hämskt när man måste ladda musen och köra trådat några minuter när det behöver laddas medans man spelar.

Sätt till "prestanda" så är det ingen direkt skillnad, trådlösa kan till och med vara snabbare än trådad i vissa fall (logitech visade detta för flera år sen när dom lanserade lightspeed om jag minns rätt)

Kör själv med en g pro och dottern har en superlight och vi är båda extremt nöjda (förutom jag då det är logitech och längtar inte tills man måste ta kontakt med deras totalt inkompetenta support)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Hejsan!

Har inte köpt en mus för spelande på jag vet inte hur länge.
Sitter idag med en Logitech Master MX2 som daily driver och undrar lite om det är dags att alternera mellan den och en mus explicit för FPS.

Så, hur stor är skillnaden idag mellan en trådbunden och en trådlös gamingmus? Såg att webhallen hade lite reor på diverse Logitech, Pro X Superlight 2 och G Pro 2 Lightspeed. Vad nu den stora skillnaden mellan dessa är, har jag ingen aning om förutom att den ena går att köra med sladd?

Mindre kablar är den främsta anledningen annars så är en trådbunden mus bättre eller lika bra ifall man allt annat är jämförbart.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Trådlös med dondel alla dagar i veckan men köp en bra

Permalänk
Medlem

Logitech med lightspeed är mer eller mindre same shit som att köra med sladd om du jämför latensen. Skillnaden är väl att du behöver ladda - men det löser du enkelt med en Powerplay-laddare (platta du har under musmattan för trådlös laddning).

Kört G Pro med Powerplay-plattan i ett par år nu och kan inte tänka mig att köra något annat så länge dessa funkar

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Du kommer inte märka någon skillnad mellan en trådad och en vettig trådlös mus.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, då får det bli en Pro Lightspeed