Helgsnack: Vilket spel ser du fram emot i år?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vilket spel ser du fram emot i år?

Det är nytt år och det är dags att drömma om årets stora spellanseringar. Vad längtar du att få spela i år?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Half-life 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Half-life 3

Så, då är det bara att packa ihop tråden!

Permalänk
Medlem

Kingdom come deliverance 2. Alla shorts som Warhorse har lagt upp på youtube är ju bara för roliga. Kasta småstenar på folk tar höjden på jävlighet.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Discokungen

Jag vet inte riktigt om jag känner hype kring ett spelsläpp 2025? GTAVI kommer väl bli fräckt men det kommer säkert bara till konsol första vändan så det blir att vänta minst ett år till.

Nej, i så fall får det bli lite mer obskyra spel som Tempest Rising och Falling Frontier!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Ingen av vad jag sett hittills, men hoppas förstås bli överraskad av nån så som jag blev av BG3. Lösa rykten påstår att Exodus kanske kan släppas i år, inte särskilt troligt, men om mirakel skulle hända så skulle det bli det spelet i så fall.

Permalänk
Medlem

Nya seasons till Fortnite.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Doom the dark ages står nog högst upp på min lista.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

Superhajp på Civ 7!
Lite sugen på Awoved och Fable (om det nu inte blir försenat).

Permalänk
Medlem

Definitivt Doom Dark Ages

Men kommer också ändra lite i mitt sätt att spela. Kör mest single player spel, och när storyn är slut så går jag till nästa. Nu är jag sugen på att återbesöka många tidigare titlar och inte bara hetsa igenom till nästa spel pga fomo.

Några spel jag vill spela om:
Prey (2017)
Singularity
Ghost Recon Breakpoint
Prince of Persia - Trilogin som börjar med sands of time
Mfl

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Får se om det kommer någon trevlig remake. Annars får man väll se vad som kommer. I dessa tider väntar man spänt på reviews då spelen kan vara riktigt dåliga ibland dessvärre.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk

Då jag enbart spelar pc just nu så är väl death stranding 2 eventuellt, om jag hade mer tid även civ7.
Säkert missat en del, sen kommer hello kitty island adventure till pc some dottern verkligen vill spela
Gta är ju inte pc I år, så den har jag inget hype för.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Path of exile 2. Med allt content, 6 acter , alla klasser , all loot osv.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

FF7 rebirth den 23e!

Samt alyx 2,alla som säger half life 3 kan gå å lägga sig, kommer inte hända då Valve förlorar för mycket på det..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Spelar knappt längre men vill gärna testa Kingdom Come Deliverance 2 och så klart GTAVI om det släpps iår.

Permalänk
Medlem

Assetto Corsa EVO.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kingdom Come Deliverence 2 kommer bli grymmt!

Permalänk
Medlem

Kingdom Come Deliverance 2. Kanske gör en pre-order ännu, något jag aldrig skulle göra annars.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Metroid Prime 4

Permalänk
Medlem

Awoved kanske kan bli något.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Hittils är där inget nytt spel som jag känner någon hype för.

Re-release så är det Xenoblade Chronicles X Definitive Edition, mest av lathet för jag vill spela om det, men orkar inte packa upp mitt wiiu

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att VR-versionen av System Shock 2: Enhanced Edition dyker upp någon gång, men det kanske inte blir i år. Och att Valve har fler VR-spel på gång. Annars väntar jag mest på brädspel, som Nemesis: Retaliation.

Permalänk
Medlem

Awoved, Hades 2(hoppas jag?) och förhoppningsvis kommer även Hollow Knight Silksong. Har ganska dålig koll på vad som kommer i år faktiskt. Kommer Wolverine ut i år?

Permalänk
Medlem

Har en känsla av att Awoved och The Outer Worlds 2 (om det håller tidsplanen) kommer uppta majoriteten av min speltid i år. Möjligen också Oblivion-remaken som det ryktas om - har inte kör Oblivion men älskade Skyrim.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Half-life 3

Kan bara hålla med.
Som vi längtar....

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem

Monster Hunter Wilds och Elden Ring Nightreign. Möjligtvis också Slay the Spire 2.

Permalänk
Medlem

Nya Battlefield 6 hoppas jag ska bli
en bra efterföljare på trean och fyran.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Split Fiction blir säkert väldigt annorlunda och kul!

Permalänk
Medlem

Monster Hunter Wilds står extremt högt upp på listan!

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED