SweClockers klassiska musmattor återvänder!

Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Lägg till koden ROBOROCK för ytterligare 5% =0,05=> 2507,50:-

Det ska vara "ROBOROCKS" för att funka tror jag

---

Och tack för tipset @elp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Det ska vara "ROBOROCKS" för att funka tror jag

---

Och tack för tipset @elp

Eller RRSAPSVD5

Permalänk
Medlem

Ica har bra pris på tonfisk 2 för 30 så rensade hyllan på burkar som va runt 50 burkar och de håller enda in på mitten av 2027 så man har gott om tid att använda upp allt😁😁😁

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Eller RRSAPSVD5

Om jag förstår rätt så kommer denna utan Auto-Empty Dock Pure?

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Om jag förstår rätt så kommer denna utan Auto-Empty Dock Pure?

Det stämmer, Max-modellen har självtömning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Ica har bra pris på tonfisk 2 för 30 så rensade hyllan på burkar som va runt 50 burkar och de håller enda in på mitten av 2027 så man har gott om tid att använda upp allt😁😁😁

<Uppladdad bildlänk>

På Willys kostar en tonfiskburk 10,90. Dock finfördelad, men rätt mycket billigare ändå

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | 3x Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

På Willys kostar en tonfiskburk 10,90. Dock finfördelad, men rätt mycket billigare ändå

Och om du kollar närmare så innehåller Willys betydligt mindre protein 18g per 100g vs 24g per 100g d.v.s. 33% skillnad och omvandlar vi det till pris blir det Willys kostar 0,50kr/g, ICA kostar 0,52kr/g = knappt 3% prisskillnad för bättre kvalité

Visa signatur

G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Och om du kollar närmare så innehåller Willys betydligt mindre protein 18g per 100g vs 24g per 100g d.v.s. 33% skillnad och omvandlar vi det till pris blir det Willys kostar 0,50kr/g, ICA kostar 0,52kr/g = knappt 3% prisskillnad för bättre kvalité

På min burk ifrån Willys så står det 24g.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCrab:

På min burk ifrån Willys så står det 24g.

Det är väll tonfisk i bitar/filé som är 24g men personen hävdade att finfördelad va bra mycket billigare men i slutändan med Icas nuvarande priskampanj är priset detsamma

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Det är väll tonfisk i bitar/filé som är 24g men personen hävdade att finfördelad va bra mycket billigare men i slutändan med Icas nuvarande priskampanj är priset detsamma

Det beror ju på om det är proteinet man är ute efter, men vi lämnar diskussionen där.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | 3x Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

"Nästan gratis" VärmeVästarna nu skickade av amazon, beställde 2st, en L och en XL.

Leverans idag av värmevästarna, verkar vara bra kvalitet på textilerna, seriös förpackning och en tvättpåse inkluderad, plus enkel manual. Blir varm snabbt och har en kontrollpanel som tänds då en USB puck ansluts. se bild.

Västen drar ca. 2.1A/5V, har tre lägen: 1: Alltid på, Läge 2&3: Pulsar med 2.1A med några olika sekunders mellanrum på de två andra värmelägen. Jag testade med en TP-LINK puck på 10.000 mA snabbt - och det gick bra, men ju mer kraft, desto bättre.
42:- ett riktigt fynd.
630:- normalpris.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Leverans idag av värmevästarna, verkar vara bra kvalitet på textilerna, seriös förpackning och en tvättpåse inkluderad, plus enkel manual. Blir varm snabbt och har en kontrollpanel som tänds då en USB puck ansluts. se bild.

Västen drar ca. 2.1A/5V, har tre lägen: 1: Alltid på, Läge 2&3: Pulsar med 2.1A med några olika sekunders mellanrum på de två andra värmelägen. Jag testade med en TP-LINK puck på 10.000 mA snabbt - och det gick bra, men ju mer kraft, desto bättre.
https://i.postimg.cc/G3TDwfgk/image.png

Mycket bra pris men aldrig att den kan vara värd 630kr
Motsvarande på Alibaba går för 65-90kr + moms+frakt beroende på hur mycket som köps in. Efter en snabb koll bara, kanske finns billigare.
https://www.alibaba.com/product-detail/Custom-Unisex-Waterpro...

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av Murgatroyd:

https://i.postimg.cc/G3TDwfgk/image.png

Kostar den fortfarande 42 ? Länk ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av firmabilen:

Kostar den fortfarande 42 ? Länk ?

Nej, se tidigare inlägg, det var felprisat av amazon, bara storlek L och XL för 42:- då, försvann väldigt snabbt, men levererades

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Klippkungen kör bra pris på Cult Energy (sockerfria). 370 kr rabatt per flak

24 st 33cl burkar 99 kr + pant

5.1 kr/burk

https://klippkungen.se/catalog/groups/cult-energy

Flamingo Mango
Miami Ice
Peachblaster
Anananas

Ni som beställt var på er vakt, klippkungen verkar vara skumma.
Jag beställde 3st flak och blev lit orolig när jag inte fick någon bekräftelse på att det blivit skickat, så jag sökte på trustpilot och det såg inte bra ut där. Otrevlig support de som inte fått sina ordrar m.m

Dock så hade jag missat ett mail i spam så allt var frid och fröjd. Det står även på spårningslänken bruttovikt 16kg så det bör stämma. Jag hämtade ut paketet för en liten stund sedan men såg direkt att paketet omöjligt kunde innehålla 3st flak.
Jag tog det säkra för det osäkra och filmade noga innan jag öppnade, mycket riktigt så endast ett flak innehöll det.

Hoppas de gör rätt för sig nu och betalar tillbaka eller skickar det som saknas...

Innan ni gör en beställning råder jag er att kolla på deras trustpilot: https://se.trustpilot.com/review/klippkungen.se

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Jag beställde 3st flak och blev lit orolig när jag inte fick någon bekräftelse på att det blivit skickat, så jag sökte på trustpilot och det såg inte bra ut där. Otrevlig support de som inte fått sina ordrar m.m

Dock så hade jag missat ett mail i spam så allt var frid och fröjd. Det står även på spårningslänken bruttovikt 16kg så det bör stämma. Jag hämtade ut paketet för en liten stund sedan men såg direkt att paketet omöjligt kunde innehålla 3st flak.
Jag tog det säkra för det osäkra och filmade noga innan jag öppnade, mycket riktigt så endast ett flak innehöll det.

Hoppas de gör rätt för sig nu och betalar tillbaka eller skickar det som saknas...

Innan ni gör en beställning råder jag er att kolla på deras trustpilot: https://se.trustpilot.com/review/klippkungen.se

Fick mina två flak idag.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4 | Nvidia Geforce GTX 1080 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Fick mina 4 flak idag. Såg inget konstigt ut. Sen att smaken "Peachblaster" smakade flygbränsle är en annan femma

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Jag vet inte vad jag ska tro om trustpilot ärligt talat. Det verkar mest vara ett näste där alla onöjda kunder lägger upp sina dåliga recensioner. Jag har sett lokala butiker med urusla poäng som är hur bra som helst, även när det kan krångla. Det blir lätt en skev bild när 75% är där och skriver negativt i affekt.

Vad tycker folk te.x om Elgiganten överlag? https://se.trustpilot.com/review/www.elgiganten.se
Det ser ut som mega scam företag om man kollar trustpilot, där 9/10 kunder som går in känner sig lurade på vägen ut.
Sen jämför du med Power.se där man har superbetyg i jämförelse, även med många mängder fler recensioner överlag. Har Power helt enkelt 3x bättre kundservice än alla andra eller? https://se.trustpilot.com/review/power.se
Netonnet 1.5 / 5
Webhallen 3.1 / 5
Komplett 1.9 / 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Classe kör 20% om man köper tre varor (måste vara klubbmedlem).
https://www.clasohlson.com/se/

Som vanligt stort antal varumärken som inte omfattas av rabatten.

Jag passade på att uppgradera snöröjningsutrustningen här hemma istället för "plastaskiten" jag hade från biltema som gick sönder efter ett år. Köpte en snösläde och en snöskyffel från Fiskars.

edit: villkor

*Erbjudandet gäller enbart online för dig som är eller blir medlem, i inloggat läge, med koden CLASSTART20 t.o.m. 27/1 2025. Gäller ej redan prissänkta varor, klubbpriser, multibuy, presentkort, robotgräsklippare, robotdammsugare, Google, Starlink, Google Nest, DJI, Apple, Moccamaster, LEGO, Pax, Kärcher, AVA, TORMEK, Yale, PLEJD, GARMIN, Playstation, Nintendo, Xbox, Xiaomi, Ecoflow, Wiser, Philips Hue, Peltor, Seagate, Lacie, Netatmo, Begagnad elektronik och GoPro. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, leveransförseningar och slutförsäljning. Koden kan ej kombineras med andra rabattkoder.

Dold text

Tänker på citatet någon skrev gällande Clas Ohlson "Gäller på allt du inte vill ha"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Tänker på citatet någon skrev gällande Clas Ohlson "Gäller på allt du inte vill ha"

Ja listan är lång men det är ändå ett bra antal märkesvaror man får rabatt på Dock inte det som stor prispress på i vanliga fall.
15-20% dyker upp ganska ofta så jag handlar knappast något till full pris längre.
Spanade in en kaffefilterhållare i rostfritt sist jag var där före jul, sparade 20 kr nu och slapp köpa något jag inte behövde genom att vänta. Haha höjden av sparsamhet 😂

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Produkt: Rocoren USB C-laddare 60W, PD3.0 QC3.0 PPS 6-portars snabbladdare USB C och USB A-laddare strömadapter kompatibel med iPhone 16, 16 Pro, 15 Pro, iPad Pro/Air, Samsung, Huawei, Pixel
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0CQMXV9L6
Pris: 149 kr (-40% 249 kr)

Jag har använt 100W varianten i snart 1½ år helt utan problem, mycket tillförlitlig och blir inte överhettad.
https://www.amazon.se/gp/product/B0BN9YWKCT

Värt att notera att det är 60W totalt över tre portar, max 20W för varje enskild port. Så inte riktigt samma som en vanlig 60W adapter, ladda laptops osv går nog mindre bra. Fortfarande bra pris dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Värt att notera att det är 60W totalt över tre portar, max 20W för varje enskild port. Så inte riktigt samma som en vanlig 60W adapter, ladda laptops osv går nog mindre bra. Fortfarande bra pris dock.

Jovisst är det så, detta står också klart och tydligt i produktbeskrivningen:

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Philips Airfryer 3000 Series 6.2L med bakform HD9270/93

https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/koksap...

Kategori: Övrigt

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=10288805

Pris: 999:-

Blev ett köp då jag köpte en likvärdig till morsan i julklapp när vi var i stugan och den levererade bra mat. Så blev sugen att testa. Lagar man mat till sig själv är det smidigare att rengöra än ugnen också.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Rabatt idag hos Cervera. Antar medlemskap krävs.

"ENDAST IDAG! 200 kr EXTRA rabatt vid köp för 600 kr*, inkl. kampanjpriser

Gäller i butik & på www.cervera.se/sms (ej Bra Deal)"

Tack för tipset! Verkar fungera utan att vara medlem också... blev några champagneglas som jag har suktat efter en tid.

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Murgatroyd:

Produkt: WOLTU Trädgårdspaviljong vikbar pergola lusthus med tak utomhus tält i oxfordtyg, 3 x 6 m, med sidoväggar, camping och strand, 4 st tomma sandpåsar för tält, beige
Länk: https://www.amazon.se/r/dp/B0DB13VLHZ?
Pris: 218 kr (-92% 2600 kr)

Troligen valutafel från €.. säljs av 3:e part

Tack för tipset.
La en beställning på en, får vi se om de levererar, troligen inte

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Tack för tipset.

La också en beställning.. Går det så går det
Fick dock notis i Postnord-appen nästan direkt om ett kommande paket. Men vi får väl se...

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 5 7600 - Sapphire Radeon RX7700XT - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Tack för tipset.

Jag fick två kollinummer i PostNord-appen nu iaf 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Jag fick två kollinummer i PostNord-appen nu iaf 🙂

Samma här, blir bra med ett par till dubbel 40-årsfest till sommarn

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: i5 12400F | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Expertgissare

Fick också ganska direkt efter en notis i postnord appen, men ropar inte hej förens det är på väg

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Partytältet annulerad av säljaren, de satte stopp för partyt.

Visa signatur

▰ RTX 4070 Super ▰ Ryzen 5 7800X3D ▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32GB 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2 ▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK