Nu kan du spela Dino Crisis-spelen på moderna datorer

Permalänk
Melding Plague

Nu kan du spela Dino Crisis-spelen på moderna datorer

Spelen kan köpas i ett paket på GOG Store för 194 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat. Är de bra, eller endast för de med nostalgiglasögonen på sig?

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

För 194 kronor hoppas man ju att det är bra! Men jag förstår att det kostar när det verkar vara så mycket jobb från ett företag bakom.

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Ett av få spel jag fortfarande kommer ihåg från när jag var 10år och lirade det på ps1.
klarade det aldrig men fasen vad uppjagad man vart.

Om det är bra nu är en annan femma dock

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk

Jag spelade igenom detta på PS1 för några år sedan. Är en stor fan av Resident Evil (både originalen och remakes) och Dino Crisis påminner väldigt mycket om Resident Evil 1&2. Snarlik mix av pussel, utforskande, action och story-drivande scriptade sekvenser. Men dinosaurirer tillstället för zombies då Jag har inte några problem med att spela dessa idag.

Däremot Dino Crisis 2 som jag också spelat igenom i modern tid är klart sämre. Det är mer ren action och förlorar mycket av skräck/pussel-elementen. Det är även mycket lättare spel.

Visa signatur

[Raijintek Asterion | Aorus Z390 Master | Intel 9900K@4.6 GHz / PH-TC14PE | 64GB Corsair DDR4 | GTX 960 | M.2 960 EVO + 20TB mekanisk lagring | Corsair AX750 | Eizo ColorEdge CG243W / Eizo ColorEdge CG211 - kalibrerade med Spyder5]

Permalänk
Medlem

Sådant här är ju skitkul för de som spelade det förr.

Apropå dinosauriespel så var nog Turok det första jag hade till PC.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Tror mest det är nostalgi tbh.

Permalänk
Medlem

Okej...

Vet vad vi alla tycker om AI..
Men en nyhet, bara en hade lockat fler klick samt läsning.

DeepSeek

Dold text
Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Jag körde nyligen för första gången igenom 1an. Det är ett bra spel men det märks att det är gammalt.

Permalänk
Medlem

Var nära Jurrasic Park var då väldigt kul(spännande), blir defentivt en resa igenom 1an igen iaf. 2an tveksamt.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig betala för något som inte har ett samlarvärde och som kan säljas vidare i fysisk form. Moddingcommunityn har alltid gjort sånt här gratis och byggt på egen entusiasm snarare än vinstintresse. Samtidigt är väl GOG bättre än mycket annat för den som är lat och struntar i pengar. 9kr hade jag kunnat sträcka mig till att betala för att slippa besväret att leta upp en ISO och diverse AI-uppskalade förrenderade bakgrunder om jag hade velat prova ett obskyrt spel som detta. Men snart lär man väl med Nvidias nya kort kunna skala upp sånt här enkelt hemma? Eller rent av i realtid? Har för mig jag såg nån video om det. Snacka om att spelbranschen kommer få det tufft om man plötsligt kan lira allt gammalt, uppskalat till att passa moderna TV-apparater "on the fly" och på så sätt slippa på tvingade "micro transactions" och ofullständiga utgåvor mm. som moderna spel kommer med. Och inte minst slippa den grå/disig hinna som täcker hela bilden i syfte att dölja de imperfektioner som kommer när man försöker simulera verkligheten men samtidigt misslyckas fatalt. Jääävlar va bitter man blir av sånt skit.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Skulle aldrig betala för något som inte har ett samlarvärde och som kan säljas vidare i fysisk form. Moddingcommunityn har alltid gjort sånt här gratis och byggt på egen entusiasm snarare än vinstintresse. Samtidigt är väl GOG bättre än mycket annat för den som är lat och struntar i pengar. 9kr hade jag kunnat sträcka mig till att betala för att slippa besväret att leta upp en ISO och diverse AI-uppskalade förrenderade bakgrunder om jag hade velat prova ett obskyrt spel som detta. Men snart lär man väl med Nvidias nya kort kunna skala upp sånt här enkelt hemma? Eller rent av i realtid? Har för mig jag såg nån video om det. Snacka om att spelbranschen kommer få det tufft om man plötsligt kan lira allt gammalt, uppskalat till att passa moderna TV-apparater "on the fly" och på så sätt slippa på tvingade "micro transactions" och ofullständiga utgåvor mm. som moderna spel kommer med. Och inte minst slippa den grå/disig hinna som täcker hela bilden i syfte att dölja de imperfektioner som kommer när man försöker simulera verkligheten men samtidigt misslyckas fatalt. Jääävlar va bitter man blir av sånt skit.

Du måste ha det rätt tråkigt när så mycket är helt digitalt idag och saknar samlarvärde.
Är man lat och struntar i pengar om man värderar alla timmar det kan krävas för att fixa till detta själv? Min tid är dyr och fixar jag inte detta på ca en kvart själv med moddar och allt vad det innebär är 194kr rätt billigt.
Har nog inget spel som är gammalt som inte går att spela på modern hårdvara.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem

194kr är ju för 2 spel, DC1 och DC2. Fattar inte hur folk kan tycka det är dyrt idag i synnerhet som det inte bara en enkel uppladdning, men med högre upplösningar och andra fixar. O_o

Har man kört Resident Evil 1 så vet man precis vad man får, men med dinosaurer.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Kung-lir! Röstskådespelet känner man till viss del av att det är föråldrat, men jag diggar det, spelade igenom det igen för typ 2 år sedan.
Väntat på remake sedan första RE-remaken till gamecube!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)