Discord portat till Windows 98

Permalänk
Melding Plague

Discord portat till Windows 98

Den populära chattplattformen går nu att använda på datorer som aldrig borde vara på internet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skönt då kan man börja använda Windows 98 igen

Permalänk
Medlem

Fett ju! Kommer jag byta skinn?? naaa... = )

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Nu behöver jag bara en klient till AmigaOS också.

Permalänk

Nån som har tips på webbläsare? Försökt många ggr men gav upp sist.

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av broderick:

Nån som har tips på webbläsare? Försökt många ggr men gav upp sist.

Internet explorer 5.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Hedersmedlem

Wow... gränssnittet är ju faktiskt riktigt stilrent och användarvänligt i denna versionen. Jag använder Discord nästan dagligen men användargränssnittet är oerhört plottrigt och stundtals förvirrande.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem

Om man nu vill låta Windows 98-användare prata i sin Discord-kanal så känns det som en mycket smartare idé att sätta upp en brygga mellan Discord och IRC (finns färdiga bryggor för detta), och sedan låta användarna ansluta till IRC-servern med valfri lämplig IRC-klient för Windows 98. Då slipper man bryta mot Discords TOS också.

Men visst, kul projekt.

Permalänk
Medlem

Faktiskt något jag velat ha då jag pillat med retroburkar samtidigt som jag snackat i retrokanaler på discord, men behövt förflytta mig mellan datorer.

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem

Rent och fint gränssnitt där man ser alla delar bra. Önskar verkligen att inte Discord blivit stort utan ett mer öppet chatsystem. Men nu sitter vi där med Discord där man har små möjligheter att få välja klient själv. Tänk att få ha gråa fina fönster, eller som i mirc där man kunde ha flera kanaler i ett rutnät!

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. Få tillbaka Arial-fonten, ändra tema, m.m.
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Medlem

jättenice, skulle kunna tänka mig att installera på en gammal eeebook och köra. fast den lär väl stoppad fort om den blir poppis.

Permalänk
Medlem

Sånt här gillar jag. Spelar ingen roll att det kanske inget jag själv ser någon använd för just nu, men vem vet? Hursomhelst så får det att retronörd-hjärtat att slå lite extra för sånt här.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag kopplade upp min 486a med Windows 98 mot bredband (10mbit bredbandsbolaget) - kändes så jäkla overkill. Hade vart ballt att rota fram den och dra igång discord

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berduf:

Skönt då kan man börja använda Windows 98 igen

Hur säkert/osäkert hade det varit att ha en Windows 98 dator på nätverket bakom en NATad router/brandvägg och använda ut mot Internet ?

För jag antar att en Windows 98 dator med modem eller något annat som ger den ett direkt IP utan någon form av brandvägg hade varit a big No no.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Hur säkert/osäkert hade det varit att ha en Windows 98 dator på nätverket bakom en NATad router/brandvägg och använda ut mot Internet ?

För jag antar att en Windows 98 dator med modem eller något annat som ger den ett direkt IP utan någon form av brandvägg hade varit a big No no.

Hehe inte en aning. Det skulle väl vara surfandet antar jag, att webbläsaren skulle vara den svaga punkten. Har du inga övriga portar öppna så är inte Windows 98 någon större säkerhetsrisk än en glödlampa med wifi eller övriga IoT.