RX 7900XT/XTX Owners Club

Permalänk
Medlem

Jahapp då får man väl sälla sig till denna klubb efter många år med det gröna laget. Fick hem mitt Hellhound 7900XTX igår. Senaste gången jag körde AMD hette de ATI och kortet i fråga var ett Radeon X850 XT PE.

Naturligtvis satte man igång med oc direkt men har inte stenkoll på adrenaline. Försöker köra core clock på 3000Mhz men den vill bara upp mot 2800Mhz även fast tempsen ser riktigt bra ut, i 3D mark vill den inte ens gå över stock clock. Vet inte om det är jag som gör nåt fel eller om det är nån hard limit i 3D mark?

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Jahapp då får man väl sälla sig till denna klubb efter många år med det gröna laget. Fick hem mitt Hellhound 7900XTX igår. Senaste gången jag körde AMD hette de ATI och kortet i fråga var ett Radeon X850 XT PE.

Naturligtvis satte man igång med oc direkt men har inte stenkoll på adrenaline. Försöker köra core clock på 3000Mhz men den vill bara upp mot 2800Mhz även fast tempsen ser riktigt bra ut, i 3D mark vill den inte ens gå över stock clock. Vet inte om det är jag som gör nåt fel eller om det är nån hard limit i 3D mark?

Det räcker inte med att temperaturen är bra, du måste också manipulera kortet så att där finns mer utrymme innan det slår i effekttaket, detta gör du genom att öka power limit och sedan sänka spänningen. Hur låg spänning du kan köra varierar och du får testa dig fram tills det inte är stabilt längre. De flesta använder AMDs egna Adrenalin för att fixa detta.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D CO -15 FCLK 2133MHz 1,25VSoC | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill 2x16GB 6000MT/s@6400MT/s 1:1 CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Skrivet av Kibbo:

Det räcker inte med att temperaturen är bra, du måste också manipulera kortet så att där finns mer utrymme innan det slår i effekttaket, detta gör du genom att öka power limit och sedan sänka spänningen. Hur låg spänning du kan köra varierar och du får testa dig fram tills det inte är stabilt längre. De flesta använder AMDs egna Adrenalin för att fixa detta.

Grattis till ett grymt kort Äger exakt samma!
Finns även en OC slider på kortet. Ändra så den är ställt på OC.
Fick lite mer kräm ur kortet när jag ändrade ifrån Silent till OC.
Tyckte jag, kan också vara bara inbillning.

Har inte siffrorna i huvudet just nu.
Men vet att powerlimit är på Max.
1060 ström. 1055 så blir den lite ostabil.

Kurvan för fläkten har jag inte brytt mig ändra.
Kortet är tyst och svalt. Exakt så jag vill ha det.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | ASUS Chakram X Ori | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Kul att du vågade! Jag tog det säkra före det osäkra och köpte 4070 Ti Super. Men helt klart så sneglar man åt AMD's håll inför nästa köp, man hoppas på ett priskrig. Hoppas startskottet kommer med 9070 korten, men även till nästa generation.

Visa signatur

AMD 9800X3D | ASUS TUF B650 WIFI | MSI RTX 4070 Ti Super
CORSAIR 6000MHZ CL30 | ASUS ROG Strix 1000W | 2TB Gen3
Fractal Design Meshify 2 Compact | Alienware AW2725DF 360 Hz OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kibbo:

Power limit är maxad men ska kika mer på undervolt då kanske. Switchen står på OC också så det ska vara rätt.

Väldigt nöjd annars med kortet 👍

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem

En uppdatering av min PTM 7950 repaste. Hotspot har sjunkit till ca 86 från 105 men jag klantade mig så mycket när jag skulle sätta ihop allt så har VRAM gått upp mot 98 från föregående 86 och den hamnar där runt 100 grader hela tiden.

Jag måste nog sätta in nya pads för VRAM, har ett Sapphire Nitro 7900XTX, vet ni hur tjock det ska vara? Jag köpte 1,5 mm tjock men det finns ju både 1 mm, 1,2 mm och 3 mm. ?

GPU tempsen har också gått upp från ca 64 grader till 74, men det sk*ter jag i, det får bli så. Också det här för att jag antagligen har klantat till det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Skrivet av Sub:

Nu börjar jag närma mig vad man kommer på luft... blev en deshroud för att slippa vibrationerna som orginalfläktarna gav i vissa varvtal. Lät ibland som coilwhine men var rackliga orginalfläktarna som levde om. 55C 78C hotspot som högst i 3dmark. Störande att timespy buggar ur när man får 17k+ i CPU score

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt jobbat! Väldigt bra score för att vara luftkylt. Vad körde du för inställningar?

Har också ett hellhoud. Jag har vattenkylt kortet med LM och bios-moddat kortet att dra 550w (peak). Sett att man bör kunna få upp kortet till 38 000+ gpu score. Min bästa körning var på 36 983. Mitt minne bottleneckar och vill ej gå över 2600.
https://www.3dmark.com/spy/50939696

Visa signatur

14900KF (57/46/50) / AsRock Z790i Lightning / 2x16 A-die G.Skill 6800c34 OCad till 8000c36 / 7900XTX Hellhound med flashad vbios till Aqua bios (552w) / 011 Air Mini / Custom loop with SCC DD CPU block + SCC DD RAM block + GPU block + massa radiatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokanevad:

Snyggt jobbat! Väldigt bra score för att vara luftkylt. Vad körde du för inställningar?

Har också ett hellhoud. Jag har vattenkylt kortet med LM och bios-moddat kortet att dra 550w (peak). Sett att man bör kunna få upp kortet till 38 000+ gpu score. Min bästa körning var på 36 983. Mitt minne bottleneckar och vill ej gå över 2600.
https://www.3dmark.com/spy/50939696

Tackar, men det var bra fräs i ditt kort... hade varit roligt med vattenkylt igen, men deshrouden hjälper definitivt med ljudet vilket är det viktigaste. Men nu har man nya fläktkurvor att laborera med.

Jag har ett Taichi. Gårdagens bästa 35819... 36k kanske går på luft och stock-bios. Kan hämta 1000rpm mer ur fläktarna, men jag tror det är mer effekt som måste till. Inget fel på temperaturerna. Jag har sett några som lyckas med det men deras minnen går att köra i 2700-2800, ibland fast timings också. Så är ev. kört. Mina gillar inget ovanför 2644. Har dom i 2614 dagligen.

3150-3200 core, 1040-1045mv, 2634-2444men var settings på detta. Minns inte exakt, ibland ger det inget att höja clock utan att sänka mem osv. Det krigas vilt om dom där 464W 😂

Visa signatur

I7-4790K - GTX970 - Asus ROG Swift PG278Q >
I7-8700K - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q >
9800x3d - 7900XTX - LG 38WR85QC-W

Permalänk

Nu har jag hämtat mitt 7900XTX Asus TUF Gaming men jag känner mig inte så redo att behöva installera om hela Windows 10 och alla dussintals appar jag har installerade... (och sen all återkonfigurering igen!😱)

Frågan är hur mycket drivrutinstok som kan uppstå om jag bara avinstallerar alla GeForce-program och sedan drivrutinerna via Device Manager och sedan plockar ur och stoppar i AMD-kortet och sedan installerar dess drivrutiner?

Finns det någon sannolik risk att Windows 10 skulle råka försöka "prata" med icke-existerande NVIDIA-kort pga. spökande drivrutinsrester från NVIDIA - och därmed BSODa - trots avinstallationerna av GeForce-programmen plus drivrutinerna via Device Manager?🤔

Finns väl bara en sak kvar att göra: testa och gråta senare!😂

Mvh,
WKF.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"
"Visste du förresten att det är ett mångmiljardbolag?"
"Jag lever inte för att koda utan kodar för att sen kunna leva"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

Nu har jag hämtat mitt 7900XTX Asus TUF Gaming men jag känner mig inte så redo att behöva installera om hela Windows 10 och alla dussintals appar jag har installerade... (och sen all återkonfigurering igen!😱)

Frågan är hur mycket drivrutinstok som kan uppstå om jag bara avinstallerar alla GeForce-program och sedan drivrutinerna via Device Manager och sedan plockar ur och stoppar i AMD-kortet och sedan installerar dess drivrutiner?

Finns det någon sannolik risk att Windows 10 skulle råka försöka "prata" med icke-existerande NVIDIA-kort pga. spökande drivrutinsrester från NVIDIA - och därmed BSODa - trots avinstallationerna av GeForce-programmen plus drivrutinerna via Device Manager?🤔

Finns väl bara en sak kvar att göra: testa och gråta senare!😂

Mvh,
WKF.

Kör DDU för att ta bort Nvidia-drivers så ska det vara lugnt

Permalänk
Skrivet av anden55:

Kör DDU för att ta bort Nvidia-drivers så ska det vara lugnt

Är detta https://www.wagnardsoft.com/display-driver-uninstaller-DDU- den officiella webbplatsen för DDU eller finns det flera olika varianter av det programmet?

Mvh,
WKF.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"
"Visste du förresten att det är ett mångmiljardbolag?"
"Jag lever inte för att koda utan kodar för att sen kunna leva"

Permalänk
Medlem

Är detta https://www.wagnardsoft.com/display-driver-uninstaller-DDU- den officiella webbplatsen för DDU eller finns det flera olika varianter av det programmet?

Mvh,
WKF.

Jag har kört denna: https://www.revouninstaller.com/sv/

Effektiv och rensar bort registret också, som ofta är det som spökar. Klagar lite på trial men du får iaf 30 dagar gratis

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mvh,
WKF.

Yes bara ladda ner senaste och köra
Finns en guide här: https://www.wagnardsoft.com/content/How-use-Display-Driver-Un...

Permalänk
Medlem

Trixade lite nu ikväll och fick till det lite ändå.

34380 GPU-score i Time Spy känns ändå rätt okej Inte för att jag förmodligen kommer köra det så men alltid kul att se vad kortet går för.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Sub:

Tackar, men det var bra fräs i ditt kort... hade varit roligt med vattenkylt igen, men deshrouden hjälper definitivt med ljudet vilket är det viktigaste. Men nu har man nya fläktkurvor att laborera med.

Jag har ett Taichi. Gårdagens bästa 35819... 36k kanske går på luft och stock-bios. Kan hämta 1000rpm mer ur fläktarna, men jag tror det är mer effekt som måste till. Inget fel på temperaturerna. Jag har sett några som lyckas med det men deras minnen går att köra i 2700-2800, ibland fast timings också. Så är ev. kört. Mina gillar inget ovanför 2644. Har dom i 2614 dagligen.

3150-3200 core, 1040-1045mv, 2634-2444men var settings på detta. Minns inte exakt, ibland ger det inget att höja clock utan att sänka mem osv. Det krigas vilt om dom där 464W 😂

Ja men det är fina siffror på luft! Du måste ha bra silikon tänker jag. Ju mer jag överklockar kortet desto mindre förstår jag avseende hur den fördelar strömbudget mellan core och mem haha... Vart lite sugen att prova igen så körde några runs och prova med högre minnesfrekvens och lite lägre core än jag brukar - det blev bra resultat. 500-3200 core, 1040mv, 2714 mem (ej fast timing) och 15%+ ström gav 37 147 gpu score (https://www.3dmark.com/spy/53058584). Men så snart jag försöker ändra de inställningarna upp eller ner på någon slider så ballar det ur haha. Ger nog upp nu efter att ha nått 37k. Hade varit kul att prova en session med väldigt kallt vatten men osäker på hur stor skillnad det blir. Kanske skulle köpa en EVC2...

Visa signatur

14900KF (57/46/50) / AsRock Z790i Lightning / 2x16 A-die G.Skill 6800c34 OCad till 8000c36 / 7900XTX Hellhound med flashad vbios till Aqua bios (552w) / 011 Air Mini / Custom loop with SCC DD CPU block + SCC DD RAM block + GPU block + massa radiatorer

Permalänk
Medlem

Hej alla! Har sett att de flesta kör olika märken här inne och inget som direkt sticker ut vad jag kan se några sidor tillbaka?

Jag har sålt mitt RTX4090 då det egentligen varit overkill för mig hela tiden och har nu börjat snegla på 7900 XTX. Men jag blir förvirrad, vilket märke ska man ha?

Vissa säger XFX och Nitro+ är de bästa, men de är svåra att få tag på / lång leveranstid.

Vad säger gruppen om övriga märken så som Gigabyte, powercolor, asrock & asus? Snälla hjälp en förvirrad medel ålders man att välja rätt.

Jag har inte tänkt att överklocka själv direkt, så ett fabriksöverklockat kort kanske är bättre att köpa då? Eller ska man köpa ett billigare och klocka upp själv och hoppas man vunnit lotteriet?

Nätdelen och övriga komponenter är inget hinder vad kommer till plats eller strömförbrukning.

Visa signatur

||Fractal North XL||
Main system: Asus ROG Crosshair x670E Hero, AMD 9800X3D, 64GB DDR5 CL30, ASUS RX 7900 XTX TUF||
Sekundär system: Asus ROG STRIX B760-I, Intel i5 12600k, 32GB DDR5 5600MHz, Asrock Intel B580||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6|| 105 z macro f2.8||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vivace:

Hej alla! Har sett att de flesta kör olika märken här inne och inget som direkt sticker ut vad jag kan se några sidor tillbaka?

Jag har sålt mitt RTX4090 då det egentligen varit overkill för mig hela tiden och har nu börjat snegla på 7900 XTX. Men jag blir förvirrad, vilket märke ska man ha?

Vissa säger XFX och Nitro+ är de bästa, men de är svåra att få tag på / lång leveranstid.

Vad säger gruppen om övriga märken så som Gigabyte, powercolor, asrock & asus? Snälla hjälp en förvirrad medel ålders man att välja rätt.

Jag har inte tänkt att överklocka själv direkt, så ett fabriksöverklockat kort kanske är bättre att köpa då? Eller ska man köpa ett billigare och klocka upp själv och hoppas man vunnit lotteriet?

Nätdelen och övriga komponenter är inget hinder vad kommer till plats eller strömförbrukning.

För 7000-serien skulle jag säga att de flesta har gjort bra varianter av 7900XTX, men de som "sticker ut" är Nitro+, Asus TUF, och Taichi OC.
Jag är lite osäker kring Powercolors varianter, men de brukar vara bra

Jag kör själv med Taichi OC i silent-läget, och är grymt nöjd

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vivace:

För mig vad ljudet det viktigaste så jag sökte och hade bestämt mig för Sapphire Nitro + eller ett ASUS TUF. TUF var "större" och platsade inte i burken så det blev ett Nitro + istället.

Checkade massa reviews den tiden men som sagt, min kriterium var tyst GPU.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Ett av de tystaste är Sapphire med sitt Nitro+
Gillar verkligen att de sätter en 4-pin PWM-kontakt så du kan ansluta en separat fläkt också.

Trots det valde jag att behålla mitt Asrock Taichi. Men det var mest av lathet då när jag fick tillbaka nytt kort som ersättare av det Nitro+ som reklamerades och då inte orkade byta ut kort i datorn.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokanevad:

Ja men det är fina siffror på luft! Du måste ha bra silikon tänker jag. Ju mer jag överklockar kortet desto mindre förstår jag avseende hur den fördelar strömbudget mellan core och mem haha... Vart lite sugen att prova igen så körde några runs och prova med högre minnesfrekvens och lite lägre core än jag brukar - det blev bra resultat. 500-3200 core, 1040mv, 2714 mem (ej fast timing) och 15%+ ström gav 37 147 gpu score (https://www.3dmark.com/spy/53058584). Men så snart jag försöker ändra de inställningarna upp eller ner på någon slider så ballar det ur haha. Ger nog upp nu efter att ha nått 37k. Hade varit kul att prova en session med väldigt kallt vatten men osäker på hur stor skillnad det blir. Kanske skulle köpa en EVC2...

Undra hur det påverkar med 550W-bioset... kan du boosta över 3200? Du kanske kan göra det och samtidigt höja UV lite tänker jag.
Min core har som bestämt sig för att den vill kunna dra mer kraft för att boosta mer än ~3020mhz vad jag än ställer maxklock på. Visad i adrenaline då, inte världens bästa visning av klock...

Körde du bara mjukvara för att få över 550W-bioset? Läste lite om det men det kändes inte helt enkelt.. men då man har två bios kanske man vågar testa. Får offra "tyst" bioset

Iom att man har bra temperaturer på 464W tror jag 550W inte hade varit något problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Ett av de tystaste är Sapphire med sitt Nitro+
Gillar verkligen att de sätter en 4-pin PWM-kontakt så du kan ansluta en separat fläkt också.

Trots det valde jag att behålla mitt Asrock Taichi. Men det var mest av lathet då när jag fick tillbaka nytt kort som ersättare av det Nitro+ som reklamerades och då inte orkade byta ut kort i datorn.

Köper man Sapphire rekommenderar iaf jag att man öppnar kortet och byter pasta direkt. Båda mina Nitor+ kort har haft stenhård kylpasta direkt vid köp. Både 7900XT och XTX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Köper man Sapphire rekommenderar iaf jag att man öppnar kortet och byter pasta direkt. Båda mina Nitor+ kort har haft stenhård kylpasta direkt vid köp. Både 7900XT och XTX.

Då förlorar du garanti.
Reklamationsrätten förlorar du inte så länge du kan påvisa skruva av kylning inte gjort skada på kort.

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Skrivet av iller:

Då förlorar du garanti.
Reklamationsrätten förlorar du inte så länge du kan påvisa skruva av kylning inte gjort skada på kort.

Nej du förlorar ingen garanti av att göra det... Right to repair act trumfar allt I EU

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Nej du förlorar ingen garanti av att göra det... Right to repair act trumfar allt I EU

Är du säker på att fallet när du själv försökt skruva i dina grejer faller under den. Mest ställer den krav på producenten att ta emot sina produkter och reparera? Även i vissa fall när garantitiden löpt ut, och om du orsakat det själv genom att bryta något klistermärke så kanske man kan trixa in den under denna?

I USA är klistermärket däremot i praktiken värdelöst, men sitter ändå på mycket...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Sub:

Är du säker på att fallet när du själv försökt skruva i dina grejer faller under den. Mest ställer den krav på producenten att ta emot sina produkter och reparera? Även i vissa fall när garantitiden löpt ut, och om du orsakat det själv genom att bryta något klistermärke så kanske man kan trixa in den under denna?

I USA är klistermärket däremot i praktiken värdelöst, men sitter ändå på mycket...

Ja du har rätt att laga själv i EU

Edit
https://www.ifixit.com/News/74736/warranty-void-stickers-are-...

"In the EU, all member states have codified guarantees for a minimum of two years. And while two years is the minimum threshold, longer terms can be implemented; Sweden, for example, offers a three-year window. The two-year counter begins when you receive the item, rather than when it is purchased, so don’t worry about shipping, and hang onto your receipts. This guarantee applies to nearly all goods and all means of purchasing, with exceptions made for buying second-hand from a private individual. "

" Regardless, self-repair can never outright void the legal guarantee in the EU. And “warranty void” stickers probably aren’t enforceable—though to our knowledge, nobody has tested it in the courts. "

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Ja du har rätt att laga själv i EU

Edit
https://www.ifixit.com/News/74736/warranty-void-stickers-are-...

"In the EU, all member states have codified guarantees for a minimum of two years. And while two years is the minimum threshold, longer terms can be implemented; Sweden, for example, offers a three-year window. The two-year counter begins when you receive the item, rather than when it is purchased, so don’t worry about shipping, and hang onto your receipts. This guarantee applies to nearly all goods and all means of purchasing, with exceptions made for buying second-hand from a private individual. "

" Regardless, self-repair can never outright void the legal guarantee in the EU. And “warranty void” stickers probably aren’t enforceable—though to our knowledge, nobody has tested it in the courts. "

Det som talas om är fortfarande konsumentköplag och inte garanti.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av iller:

Det som talas om är fortfarande konsumentköplag och inte garanti.

Det talar om warranty void stickers I artikeln.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det blev ett Asus TUF 7900 XTX samt ett kontrollerkort för m.2 diskar. Blev aningen trångt, men förhoppningsvis så går det bra ändå 😁 Har trots allt 17 fläktar exkluderat grafikkorten så bör räcka.

Visa signatur

||Fractal North XL||
Main system: Asus ROG Crosshair x670E Hero, AMD 9800X3D, 64GB DDR5 CL30, ASUS RX 7900 XTX TUF||
Sekundär system: Asus ROG STRIX B760-I, Intel i5 12600k, 32GB DDR5 5600MHz, Asrock Intel B580||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6|| 105 z macro f2.8||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vivace:

Det blev ett Asus TUF 7900 XTX samt ett kontrollerkort för m.2 diskar. Blev aningen trångt, men förhoppningsvis så går det bra ändå 😁 Har trots allt 17 fläktar exkluderat grafikkorten så bör räcka.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Det där har jag aldrig sett förr. Intressant om du testar med och utan det där m.2-kortet lite. Om inte annat får kontrollerkortet bra kylning... får jag fråga varför man behöver ett sådant? Antar att det är om man vill köra fler diskar än t.ex 2 som de flesta brädor har stöd för?

Jag är sugen på det där chassit, verkar inte finnas någon annat rimligt om man vill 3+ radiatorer och inte stöta på problem med antingen för högt positivt eller negativt tryck samt varmluft genom radiator osv...

Visa signatur

Permalänk

Väldans va snyggt dehär kortet va🙂
Ska vi se om jag förstår mig på amd denna gång 🤣