Äger du några kryptovalutor eller NFT:er?

Permalänk
Medlem

Äger du några kryptovalutor eller NFT:er?

Tänkte på att det ändå verkar vara många som handlar med krypto och NFT:er så det vore intressant att se hur många som faktiskt äger det på forumet.

Själv så äger jag en NFT. Inte för att jag någonsin skulle betala för det utan för att Reddit bara slumpmässigt gav mig en NFT.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

2012 hade jag 2 BTC som jag minade ihop med 4st HD7790s på nån månad, var då värda typ 600kr styck men fick en elräkning på 1200kr så jag casha ut. Mår dåligt över det idag när jag tänker på det hahahaha

För övrigt tror jag att jag har några alt-coins på Coinbase av ett värde på ca 10kr?

Permalänk
Medlem

Beror på hur man ser på saken.. har kvar BTC på NiceHash från ca 2014-2015 som jag inte kan ta ut, och NiceHash tar varje månad ut en inaktivitets-avgift på 100kr-ish som jag får mail om

NiceHash tvingar mig till att skicka bild på mitt pass/körkort (och MYCKET mer) för att jag ö.h.t. ska kunna röra kontot. Och eftersom NiceHash blev hackat förut och släppte en j*vla massa uppgifter så rent av vägrar jag ge dem mina uppgifter så enkelt.

Så ja.. eller nej?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Jag har en 8 år gammal crypto kitty, men jag minns inte att dessa pratades om som "NFTs" på den tiden.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Jag äger hundratals NFT:s utspridda över ett gäng olika blockkedjor. Men som många andra har jag alltså inte lagt en förmögenhet på detta utan den absoluta majoriteten har jag fått helt gratis eller endast betalat i storleksordningen några ören för. Har aldrig köpt en NFT i syfte att sälja den vidare

Permalänk
Medlem
Skrivet av elixyr:

2012 hade jag 2 BTC som jag minade ihop med 4st HD7790s på nån månad, var då värda typ 600kr styck men fick en elräkning på 1200kr så jag casha ut. Mår dåligt över det idag när jag tänker på det hahahaha

För övrigt tror jag att jag har några alt-coins på Coinbase av ett värde på ca 10kr?

när jag googlar står det att det tar ca 4500 dagar att mina 1 bitcoin. hur kommer man fram till beräkningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

när jag googlar står det att det tar ca 4500 dagar att mina 1 bitcoin. hur kommer man fram till beräkningen?

Därför att det gick snabbare på den tiden han gjorde det.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

minade lite etherium på ett 3090 samt ett 1080 kort för 5 år sen ca.
fick väl ihop 1 ETH som mest.
Den är idag såld samt en del konverterat till bitcoin.
bitcoin-plånboken innehåller hela 0,017 BTC

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 64GB | Asus PG32UCDM 32" 4K , Acer Predator X34S 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Man minade i grupp och fick delar.

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag har några Vertcoin och Zcash som jag mineade när de var i ropet för snart tio år sedan. Dock oklart om jag har kvar alla uppgifter som behövs för att komma åt dem. (Gjorde misstaget att köra lokal mjukvaru-plånbok i tron att jag skulle orka hålla koll på alla lösenord och skit, vilket förstås inte höll i längden.) Tack och lov tror jag att de är fullkomligt värdelösa idag

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Nej, digitala siffror har inget värde för mig, det är guld och silver som gäller om nåt.

Permalänk
Medlem

Kryptovalutor har inget inneboende värde i sig – deras pris bestäms enbart av tillgång och efterfrågan. De som redan äger krypto har ett incitament att tala gott om det, eftersom dess värde beror på att nya köpare fortsätter att investera. Om ingen längre vill köpa, blir kryptovalutor i praktiken värdelösa.

Permalänk
Medlem

Nix, och jag är inte med i andra bluffverksamheter eller pyramidspel heller. Komplett jävla vansinne sånt där.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Kontot avslutas

Nej, men väl guld och silver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Nej, digitala siffror har inget värde för mig, det är guld och silver som gäller om nåt.

Absolut, har du dom begravda i trädgården eller är det digitala siffror?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hundmat:

Kryptovalutor har inget inneboende värde i sig – deras pris bestäms enbart av tillgång och efterfrågan. De som redan äger krypto har ett incitament att tala gott om det, eftersom dess värde beror på att nya köpare fortsätter att investera. Om ingen längre vill köpa, blir kryptovalutor i praktiken värdelösa.

Att prata underliggande värde blir snabbt väldigt svårt med alla investeringar, och är väldigt sällan något som skyddar din pengar. Om ingen längre vill köpa aktie x av anledning z så blir aktien i praktiken värdelös också. Med det sagt så håller jag med om att 99.999% av alla kryptovalutor bara är luft som ingen bör lägga några pengar på.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED