Hur återskapa raderade bilder på telefonen?

Permalänk
Medlem

Hur återskapa raderade bilder på telefonen?

Sitter lite i skiten.

Använde telefonen för att fota vårbilresa utomlands förra sommaren och hade nog säkert över 4000 bilder knäppta.
Nu till det jobbiga.
Flyttade över bilder från telefonen till en Windowsdator, och sedan flyttades det över andra bilder från en annan mapp från samma telefon, till samma mapp på datorn.
Vilket resulterar i att många av de bilder som först flyttades över raderades/skrevs över.
Flyttade över den mappen med alla bilder sedan till min NAS.

Insåg mitt misstag efter ett par dagar sedan och undrar nu vad det absolut smartaste kan vara för att återskapa alla dessa bilder/klipp.

Har ni några tips på bra mjukvara som kan rädda mig?

Permalänk

Skicka den direkt till ibas och öppna plånboken.

Har du tur kan de återställa filerna.

Flashlagring brukar va svåra att återställa iom att minnescellerna "nollas" direkt vid radering och speciellt i enheter som använder lagringen aktivt som på en telefon så sanolikheten för överskrivning är hög.

Och varje försök du testar själv och ju mer du använder telefonen kommer datan bli mer och mer korrupt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men har du inte någon form av molnlagring av bilderna, både Google och ifåne har väl det som standard?

Permalänk
Medlem

Det kanske går att återställa dom på datorn eftersom det var där dom raderades?

Permalänk
Medlem
Skrivet av No_Jah:

Dum fråga kanske, men har du inte någon form av molnlagring av bilderna, både Google och ifåne har väl det som standard?

Det är inte påslaget som standard på Android i alla fall. Tvivlar på att det är det på Iphone heller.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag tror inte det finns någon rimlig nivå för oss dödliga att ens försöka utvinna bilder ur krypterad flash utan det är hosta upp stålar. Om systemen fungerar som det ska så ska det inte ens gå att återskapa bilderna för IBAS eller liknande.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det är inte påslaget som standard på Android i alla fall. Tvivlar på att det är det på Iphone heller.

IPhone har iClouds bilder funktion aktiverad som standard. På Android får man frågan första gången man öppnar Google Foto appen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Många verkar fokusera på mobilen, jag tänker att du kan möjligen få tillbaka bilderna via något unerase-progrsm till datorn. Finns flera bra freeware som förhoppningsvis ka hjälpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Sitter lite i skiten.

Använde telefonen för att fota vårbilresa utomlands förra sommaren och hade nog säkert över 4000 bilder knäppta.
Nu till det jobbiga.
Flyttade över bilder från telefonen till en Windowsdator, och sedan flyttades det över andra bilder från en annan mapp från samma telefon, till samma mapp på datorn.
Vilket resulterar i att många av de bilder som först flyttades över raderades/skrevs över.
Flyttade över den mappen med alla bilder sedan till min NAS.

Insåg mitt misstag efter ett par dagar sedan och undrar nu vad det absolut smartaste kan vara för att återskapa alla dessa bilder/klipp.

Har ni några tips på bra mjukvara som kan rädda mig?

Jag ställer mig lite fundersam till hur dom kunde raderas/skrivas över bara sådär? Det borde ju ha kommit en varningsruta som frågade om att ersätta bilderna eller döpa om eller liknande, för det brukar ju inte bara skriva över sådär, och om du har raderat dom bara så borde dom kunna finnas i papperskorgen om du inte körde "Shift + delete"

Men för att kanske tillföra något iaf så tror jag det är större chans att kanske hitta dom på datorn än på mobilen igen.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Testa att använda PhotoRec från Windows burken, alternativt Recuva

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------