Permalänk
Medlem

Pop-up meddelande

Jag får, i min mobil, hela tiden ett meddelande som poppar upp där det står: vnd.android.nfc://ext/pilet.ee:ekaart:2 Vad är detta och hur får man bort den?

Permalänk
Hedersmedlem

Har du en estnisk bussbiljett i fickan tillsammans med telefonen?

vnd.android.nfc är NFC systemet i din telefon och pilet.ee är nåt Estniskt resebolag.

Det låter som att den läser av en tagg eller kort.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Har du ett plånboksfodral med ditt estniska, kontaktlösa busskort i?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Nej jag har inget med Estland, dess busskort eller resebolag att göra. Finns det något sätt att få detta meddelande borttaget eller inaktiverat?

Permalänk
Hedersmedlem

Håll ner fingret på notifikationen en stund, så får du möjlighet att blockera den.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Stäng av NFC och se om det försvinner. Om du använder NFC i andra sammanhang så är det bara att börja leta efter källor.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Tack. Det fanns ett busskort i fodralet som nog spökade. Stängde av NFC-funktionen då det behövs ändå inte i dagsläget.

Permalänk
Hedersmedlem

Var det estniskt?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Virus!!!

Jag får, i min mobil, hela tiden ett meddelande som poppar upp där det står: vnd.android.nfc://ext/pilet.ee:ekaart:2 Vad är detta och hur får man bort den?

Permalänk
Skrivet av sayaaskungen:

Du har ju lösningen här ovanför?

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass