SweClockers-profil vann Postkodmiljonären

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Lät lite, så tänkte först att de inte räknade in de som vann i "Vem vill bli miljonär" som i princip var en föregångare som programmet övergick i. Och att de faktiskt hann med fler tävlande då inte allt lotterier tog en stor del av programmet. Men det höll visst bara på i typ tre år, inte evigheter som jag mindes det. Tidn..

Tydligen var dock toppvinsten från början tio miljoner. Så det känns kanske trots allt relativt fattigt om hälften går bort på en tiondel över tjugo år senare.

Det där hade jag också tänkt skriva om! Det jag kan tillägga är att det som gjorde slut på programmet i sin ursprungliga form var bråk med försäkringsbolaget som skulle täcka en stor del av storvinsten om den fall ut. Och det gjorde den men försäkringsbolaget var inte nöjd med svårighetsgraden på frågorna så de vägrade betala och det slutade med att TV4 fick stå för fiolerna, det blev dödsstöten och detta gjorde också att det blev en förändring i Bingolotto som hade ett spelhjul där det tekniskt inte fanns nått maxtak på vinsten ifall man lyckades få nya spinn på rad, de vågade inte köra med detta igen.

Förövrigt är man ju lite nyfiken på hur länge efter inspelningen man ha vunnit som man får in vinsten oå sitt konto? Och är det så att all skatt redan är dragen vid utbetalningen? Kanske Alling kan svara på?🤓😎

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Så kul! Grattis!

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

Antar att det blir ett 5090 nu då

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Det där hade jag också tänkt skriva om! Det jag kan tillägga är att det som gjorde slut på programmet i sin ursprungliga form var bråk med försäkringsbolaget som skulle täcka en stor del av storvinsten om den fall ut. Och det gjorde den men försäkringsbolaget var inte nöjd med svårighetsgraden på frågorna så de vägrade betala och det slutade med att TV4 fick stå för fiolerna, det blev dödsstöten och detta gjorde också att det blev en förändring i Bingolotto som hade ett spelhjul där det tekniskt inte fanns nått maxtak på vinsten ifall man lyckades få nya spinn på rad, de vågade inte köra med detta igen.

Förövrigt är man ju lite nyfiken på hur länge efter inspelningen man ha vunnit som man får in vinsten oå sitt konto? Och är det så att all skatt redan är dragen vid utbetalningen? Kanske Alling kan svara på?🤓😎

Det där stämmer ju inte. Ingen vann tio miljoner i den svenska versionen, men däremot sänktes summan till tre miljoner hösten 2001, enligt uppgift för att man tyckte att det blev för dyrt med tio. Även om ingen vinner max så hamnar hela stegen högre. Då hade folk vunnit runt 30 miljoner, hette det. Knappast något som skulle välta dåtidens TV4.

Permalänk
Medlem

Stort grattis! Köp inte en massa 5090 för pengarna bara. 😅

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk

Snyggt! Grattis!

Permalänk
Medlem

Mäktigt! Grattis!

Visa signatur

Its not about power, its about balance

Permalänk
Medlem

Är dock inte bara Alling som dragit hem storkovan. Själv så vann man ca 3600 på Lotto i Lördags.

Grattis till halvmillen Alling.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Stort grattis! Lite avis är man helt klart

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Mäktigt, grattis! Nu kan du köpa några RTX 5090 😂😎

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Lärde mig alla flaggor och huvudstäder någon gång i låg eller mellanstadiet.

Problemet är ju att saker händer, och håller man inte informationen uppdaterad så blir det fel.

Ekvatorialguinea, landet i frågan, håller ju på att bygga en ny huvudstad, Ciudad de la Paz:

https://en.wikipedia.org/wiki/Ciudad_de_la_Paz

Så är det absolut saker ändras såklart, nya länder skapas, huvudstäder flyttas i Egypten också till exempel

Skrivet av kaimor:

När jag gick på mellanstadiet så fanns inte internet 😊

Seterra var ett vanligt spel på skiva på den tiden, det fanns redan på tidigt nittiotal i alla fall

Permalänk

Wow, fasen vad häftigt! Stort grattis och bra kämpat!

Permalänk

Stort grattis till en miljon grymt jobbat 🎇🎇🎇

Permalänk
Medlem

Snyggt, bra jobbat!

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Kan inte göra annat än att stämma in till kören, stort grattis! Och välförtjänt!

Permalänk

Fick mig att regga gratis konto på tv4 play. Bara för att se. Grymt jobbat. Hade själv 4 frågor som skulle gjort att det skulle bli fel. Men sista frågan, tumme upp.

För de som vill se.
https://www.tv4play.se/video/ce101e3a6bef31d3b0fd/avsnitt-11

https://www.tv4play.se/video/21ef54eacc12fd0406f7/avsnitt-12

https://www.tv4play.se/video/79b9ef827432c805a143/avsnitt-13

Kräver. Regga tv4play gratis konto. Inte promotion från min sida.

Permalänk
Medlem

Snyggt och framför allt skickligt och kunnande

Visa signatur

ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac Mini ITX / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS GeForce GTX 1660 SUPER DUAL EVO OC 6gb / Asus VG248

Permalänk
Medlem

"under vinnar-intervjun fick han frågan vad han skulle spendera pengarna på."

"- Det blir nog ett RTX 6090" Svarade han.

Permalänk
Medlem

Grattis Alling! 🥳 Riktigt snyggt jobbat och det blev bra TV-underhållning att se dig resonera dig fram till rätt svar på flera frågor.

Permalänk
Medlem

Grattis! en vän till mig som är både välutbildad (ind ek.) och allmänbildad åkte redan på typ 100.000 nivån för nåt år sedan. Det är svårare än det ser ut hemifrån

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

Stort grattis Simon! Så kul!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, PNY 1TB m2, Samsung 960 EVO 500Gb, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Philips Envia 49" OLED 144hz,
Galleri Ancalagon The Black

Permalänk
Officiell jultomte

Sjukt coolt.

Stort grattis!

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av AndreaX:

Lät lite, så tänkte först att de inte räknade in de som vann i "Vem vill bli miljonär" som i princip var en föregångare som programmet övergick i.

Jag frågade exakt vad de menade med 15, och de bekräftade för mig att det inte inkluderar Vem vill bli miljonär, utan bara Postkodmiljonären. Därtill är det nämnvärt att det alltså är 15 miljonfrågor som besvarats korrekt, varav en av två tävlande i par, som givetvis hade fått dela vinsten mellan sig om de inte hade tävlat till förmån för en organisation.

Skrivet av Joakim Ågren:

Det där hade jag också tänkt skriva om! Det jag kan tillägga är att det som gjorde slut på programmet i sin ursprungliga form var bråk med försäkringsbolaget som skulle täcka en stor del av storvinsten om den fall ut. Och det gjorde den men försäkringsbolaget var inte nöjd med svårighetsgraden på frågorna så de vägrade betala och det slutade med att TV4 fick stå för fiolerna, det blev dödsstöten […].

Nåja, det där får du nog allt ha en källa på.

Citat:

Vinsten betalas ut den 25:e i månaden efter inspelning, och det dras 30 % preliminärskatt. Detta framgår bland annat av en helt vanlig, kruttorr lönespecifikation som damp ner i brevlådan igår.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Jagers:

"under vinnar-intervjun fick han frågan vad han skulle spendera pengarna på."

"- Det blir nog ett RTX 6090" Svarade han.

Kontantinsats till ett RTX 6090, menar du väl?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Äntligen någon här på forumet som har råd med 5090 utan att tveka!

Om du läser i början av tråden så svarade han så här:

Citat " Tänkte först tanken att bygga en ny dator, men kom fram till att jag är nöjd med den jag har (5700X3D, 4060 Ti) och att priserna på framförallt grafikkort är så horribla att det inte ens vore roligt att bygga nytt i nuläget."

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Grattis!!

Permalänk
Skrivet av shelter:

katamorfism ... är det ens ett ord, får knappt några träffar på det?

Det är min översättning av catamorphism.

Visa signatur

Permalänk

Gratulationer!