AMD Ryzen 9 9950X3D sägs lanseras den 12 mars

Permalänk
Melding Plague

AMD Ryzen 9 9950X3D sägs lanseras den 12 mars

De nya X3D-processorerna kan göra debut några dagar efter RDNA 4-korten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ja jeg skal ha 9 9900X3D :), skifter cpu 1 gang i året.

Permalänk
Medlem

Finfint, då får jag äntligen pensionera min 5800X3D.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Incoming monster!!!

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av racerNorge:

Ja jeg skal ha 9 9900X3D :), skifter cpu 1 gang i året.

Så sällan, blir inte kylpastan väldigt snuskig på 12 månader? /s
Du kanske menar att du byter kylpasta oftare än så, men med samma CPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Vad pratar du om?

Permalänk
Medlem

Så denna ska man inte ha om man vill ha bästa processorn för spel från AMD? Är det 9800X3D som gäller?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av mc68000:

Takk for svar, jeg burde skrevet bedre, mente bygger ny pc hvert år😊 pga pc bygging er min hobby.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Så denna ska man inte ha om man vill ha bästa processorn för spel från AMD? Är det 9800X3D som gäller?

Om du inte vill kasta pengar i sjön så ja, 9800x3d är bättre om spel är fokus. Vill du betala 3000 extra (gissar här) för 5-10 fps (pga högre clock på cpu) extra förutsatt att du har ett 4090-5090 så är det helt upp till dig men det är väl det du får av att välja 9950x3d över 9800x3d i sammanhanget spel. Om du gör produktivitetslaster så kan de där extra pengarna vara värda för det är ju det som är den stora skillnaden mellan dessa cpuer.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Om du inte vill kasta pengar i sjön så ja, 9800x3d är bättre om spel är fokus. Vill du betala 3000 extra (gissar här) för 5-10 fps (pga högre clock på cpu) extra förutsatt att du har ett 4090-5090 så är det helt upp till dig men det är väl det du får av att välja 9950x3d över 9800x3d i sammanhanget spel. Om du gör produktivitetslaster så kan de där extra pengarna vara värda för det är ju det som är den stora skillnaden mellan dessa cpuer.

Ja precis, fokus på spel enbart. Tack för info!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Vad pratar du om?

Verkar som att de norsk-språkiga är betydligt bättre på att förstå skojsiga kommentarer än svenskarna. Speciellt när man för tydlighetens skull använder både "/s" och en emoji. (Väl medveten om att ironiska kommentarer kan vara svåra att förstå utan interaktion av kroppsspråket.)

Skrivet av racerNorge:

Takk for svar, jeg burde skrevet bedre, mente bygger ny pc hvert år😊 pga pc bygging er min hobby.

Trevligt, är du intresserad av överklockning också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Verkar som att de norsk-språkiga är betydligt bättre på att förstå skojsiga kommentarer än svenskarna. Speciellt när man för tydlighetens skull använder både "/s" och en emoji. (Väl medveten om att ironiska kommentarer kan vara svåra att förstå utan interaktion av kroppsspråket.)

Jag har ketchup och senap på min varmkorv /s

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Skrivet av mc68000:

Trevligt, är du intresserad av överklockning också?

jeg har ingen kunnskap om överklockning!