Max nedgraderar abonnemang för kunder med livet ut-rabatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

84 kr för 4k är ändå inte helt tokigt.

Fan vad du är förstörd av dagens alla prishöjningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Man får redan idag 4k med halva priset. Man skulle få behålla alla funktioner som man hade när man tecknade det.
Men nu får du betala ytterligare 20kr/mån för något man inte behöver (om man nu inte vill se 5an).
Nästa år kan de hitta på premium plus för 250kr/mån med någon ny ursäkt och alla kan säga.... ja men det är det värt.

Rätt så säker på att jag inte hade 4k på mitt halva priset-abonnemang som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoiKoo:

Man kan lägga 15K+ på ett grafikkort utan problem, men när ens HBO abonnemang höjs med 20 kr i månaden då blir det för mycket för vissa..

Så klart, prioriteringar! Samt engångsbelopp vs månatlig fast kostnad. Fasta kostnader = bad!

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk

Det står däremot... och detta är också i mailet.
Vad händer med min livet ut-rabatt?
Dessa ändringar påverkar inte din rabatt på 50 % livet ut som kommer att fortsätta att gälla för det då gällande månadspriset för Standard-abonnemanget (för närvarande 129 kr per månad, men med din rabatt tillämpad 64,50 kr per månad), så länge du håller ditt abonnemang aktivt och följer reglerna och villkoren för kampanjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Det finns en länk i mailet. Det står även att om du gör någon ändring utöver hur det strikt står i erbjudandet kommer den tidigare rabatten upphöra.

finns ingen länk hos mig. Står bara För att lösa in din nya 50 % livet ut-rabatt på månadsabonnemanget Premium, vänligen kontakta kundtjänst.

Jag har mailat kundtjänst

Permalänk
Medlem

Jag har också fått e-brevet och kommer att uppgradera. 20 kronor mer per månad är inte oöverkomligt.

Permalänk
Medlem

Trodde de skulle vara nåt sånt som skulle hända eventuellt. Så när de byte till Max och höjde priset sa jag upp det omeddelbart. Svedde inte särskillt eftersom varken jag eller frugan hade använt det mer än att se en tv serie var.

Permalänk
Medlem

All olycka till Warner Brothers och deras Max

Permalänk

Jag har velat skaffa Premium ett tag, men då jag skulle tappa 50%-dealen har jag stått över.
Så det här var helt perfekt för mig. 20kr extra i månaden för fulla utbudet. 🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monolithic:

Jag har velat skaffa Premium ett tag, men då jag skulle tappa 50%-dealen har jag stått över.

Vad är fördelen med premium?

Uppgraderade iaf, 20 kronor för att behålla 4k känns värt det

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Säger upp direkt. Vem vill ha 1080p på 4k tv?

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem
Skrivet av wa:

Säger upp direkt. Vem vill ha 1080p på 4k tv?

Har du missat det hela tråden i princip handlat om? De erbjuder ju oss en uppgradering till Premium (4K/Atmos) med dealen intakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Har du missat det hela tråden i princip handlat om? De erbjuder ju oss en uppgradering till Premium (4K/Atmos) med dealen intakt.

Nej inte samma deal. 59kr kostade min deal.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monolithic:

Varför? 4k och HDR och Atmos ingår ju redan i vanliga abonnemanget för oss som hakade på livet ut från start. Det var ju liv om detta för ett år sedan när de ändrade sist gång, och Max försäkrade alla att dessa funktioner skulle fortsätta ingå och det hardrtgjort för mig.

Så enda skillnaden nu är du får betala mer för det du redan har i ditt avtal eller tappa tillgången.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk

Har använt min mail men la till plus. Allan.+andersson@gmail.com. Så får inte mailet. Inte bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Varför? 4k och HDR och Atmos ingår ju redan i vanliga abonnemanget för oss som hakade på livet ut från start. Det var ju liv om detta för ett år sedan när de ändrade sist gång, och Max försäkrade alla att dessa funktioner skulle fortsätta ingå och det hardrtgjort för mig.

Så enda skillnaden nu är du får betala mer för det du redan har i ditt avtal eller tappa tillgången.

Exakt detta. Många av oss försökte få klarhet i vad som skulle hända när HBO blev Max men det var högst oklart. När det väl blev Max försvann HDR/4K för vissa, som t.ex. för oss som kör med LG OS. Då var det en bugg i deras app på LG tv, oklart när det skulle fixas. Vet fortfarande inte om det är fixat eftersom jag sa upp mitt i samband med detta. Appen på LG är extrem buggig, så jag kör hellre Nextflix då och då när det finns något sevärt. Just nu känns ingen streamingtjänst (förutom Spotify), prisvärd att abonnera på rullande.

Permalänk
Medlem

"Max" är skräp, rakt igenom. Har den gratis via familjemedlem och har verkligen försökt gilla tjänsten, men går inte. Omöjligt.
Över lag riktigt kasst utbud, svårnavigerat och fult interface i appen, allt är på engelska (?) Nä, skulle aldrig betala för något dylikt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D - Moderkort: ASUS ProArt B650-Creator - CPU: AMD Ryzen 7800X3D - CPU-kylning: EK-AIO Elite 360 D-RGB - GPU: ASUS Prime, RTX 4070 Super. Minnen: Kingston Fury Beast 32GB @ 6000 MT/s - Lagring: Kingston Fury Renegade 2 TB. PSU: Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Mööööget är skrotat sen flera år tillbaka.

Ska ha betalt för att titta på skiten å det är mer än 84 kr i månaden, slitage på TV:n, slitage på hemmabio förstärkaren, högtalare, HDMI kablar, banankontakter, högtalarkabelarna, elräkningen m.m.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wa:

Nej inte samma deal. 59kr kostade min deal.

Dealen är inte en fast summa. Dealen är halva priset vilket man nu blir erbjuden på Premium.

Permalänk
Medlem

Bojkotta MAX. Varken bra streamingtjänst eller hamburgare 😉

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

CNN verkar tyvärr ha försvunnit. Det var någon tillfällig special dom körde inför presidentvalet. Synd då svenska nyheter kan vara väldigt onyanserade. Vettiga i sin helhet men tunna.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

CNN verkar tyvärr ha försvunnit. Det var någon tillfällig special dom körde inför presidentvalet. Synd då svenska nyheter kan vara väldigt onyanserade. Vettiga i sin helhet men tunna.

Nja, jag har CNN bland mina kanaler på Max.

Visa signatur

Cosbyness is next to Godliness - Robert Jebediah Freeman, A.K.A. Granddad

Permalänk
Medlem

Jag fick det mejlet också. Och valde att ta premium till halva priset.
Förstår inte att en del tror att priserna skulle vara samma hela livet ut? Inget i hela världen har samma pris från start. Det är ologiskt att tro annat. Inte direkt någon jätteökning heller, från 65kr till 85kr. Det är fortfarande en riktigt bra deal.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem

Jag bytte bankkort och glömde att uppdatera uppgifterna, helvete vad snabba de var på att stänga ner... Tjänsterna är inte alls lika snabba när man har standardpris, många påminnelse hinner de skicka. 🙂

85 kr är väl fortsatt bra om man nyttjar tjänsten? För mig var det ingen större förlust att bli av med det eftersom jag sett det jag vill se och det kommer något nytt jag eventuellt vill se max en gång om året. Oftast kan jag lika gärna skita i det också.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

20:- för en öl var?

Precis min tanke också. Dit vill jag gå 😅

Permalänk
Medlem

Lätt värt höjningen

Visa signatur

Tack och bock!

Permalänk
Medlem

Livstidserbjudandet gick ju senast över till Standardabonnemanget nyligen vid ihopslagningen, dvs 1080p utan möjlighet att uppgradera med bibehållen rabatt? Hur kan det då nedgraderas från 4k till 1080p nu igen? Har jag missat nåt?

Permalänk
Medlem

Bra mellanmjölkslösning.

Permalänk
Medlem

Försämrad tjänst (trots gällande avtal) eller prishöjning: no bueno.

Permalänk
Medlem

Det var ju bara en tidsfråga innan Livestidsrabatt-standard skulle sänkas från 4k, så att de faktiskt även släpper 50% rabatt på Premium tycker i alla fall jag var helt ok. Hoppade på det nyss med en fin "lös in" knapp i mailet. Får ändå ses som ett ganska prisvärt alternativ gällande streamingtjänster för material i 4k. Uppgraderade även SkyShowTime när det erbjudandet kom, men det kändes mindre värt det då de lägger till väldigt få saker har jag märkt... samt har väldigt lite material i just 4k.

Kan säga att jag inte hade fått någon notis om ett nytt mail, så var helt ovetandes om detta innan jag såg denna tråd ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal