Aldrig mer Webhallen - Hur kan jag eskalera?
Hej,
Som en (tidigare) trogen konsument på Webhallen tynger det mig att behöva skriva detta inlägg. Här kommer en liten tidslinje över det som har hänt.
1. Den 2 februari lämnar jag in min datorskärm (SAMSUNG LS32BG700EUXEN) i deras butik för reperation, jag har problem med att skärmen sporadiskt stänger av sig samt att den kommer upp streck över hela skärmen ibland. Skärmen köptes av Webhallen för under ett år sedan vilket gör det till ett garantiärende. Tjejen butiken uppger att det brukar ta 3-5 veckor för dessa typer av reperationer.
2. 4-5 Veckor passerar, jag har till och från skickat in mitt ärende via Reclaimit med den länk jag fick utskickad. Jag märker att det i cirka 2 veckor har stått "Utlämnad från verkstad", ingen annan information eller liknande har gått ut till mig. Skumt.
3. Jag kontaktar självmant deras chatt support (jag får förövrigt vänta en halv dag i "chatt-kön" innan jag kan prata med någon). Konversation gick något i stil med detta:
JAG:
- "Hej jag skulle vilja få information om min service, Från vad jag kan se via Reclaimit repair så verkar status ha varit "Utlämnad från verkstad i snart två veckor."
SVAR:
- "Det verkar som att paketet har levererat med Bring, jag vet inte vart det befinner sig."
- "Jag vet inte riktigt hur det sköts i Servicen, det är ett annat företag som skötte service & leveransen"
"- Jag får ta detta vidare med vår Service & return och försöka återkoppla"
4. Ytterligare en vecka passerar sedan jag pratade med deras chatt-support utan någon som helst återkoppling. Jag väljer då att skicka ett mail till deras support som beskriver händelseflödet.
Det har nu gått YTTERLIGARE en vecka sedan jag skickade mailet till deras support och har inte fått något som helst svar.
Det börjar kännas så oerhört frustrerande att antingen få så oerhört oprofessionella svar (via chatten) i eller att inte få någon information eller svar alls (via mail). Speciellt när det handlar om en så pass dyr produkt som det tar på sig ansvaret att sköta servicen för.
Jag skriver nog detta inlägg dels i ett försök att få ner frustrationen men även för att rådfråga om vilka steg jag bör ta härnäst? Kan man eskalera detta på något sätt?
Trevlig Söndag,
Noah Lissner