Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag deklarerade i går kväll. Skönt att ha det avklarat tidigt.

Samma här.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Deklarationen är Inskickad d.v.s. Deklarerat & Klart... 📄

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

If you see Rainbows and Unicorns 🦄 in the room, it's changed...You see 'em? 🤣 🤣 Absolutely Vodka. 😊

Permalänk
Medlem

Fixat imorse innan jobb. Då jag har f-skatt dock med nolltaxering då företaget är vilande så blir det väl inte förrän augusti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Inser du kostnaden att sätta upp en infrastruktur som ska hantera miljoner inloggningar/användare under en eller ett fåtal dagar?
Även med skalbar infrastruktur kostar såna lösningar multum.
Och man får inte pengarna tidigare bara för att man skickar in den tidigare.

Personligen ser jag hellre att skattepengarna går till vettigare saker och att man helt enkelt lugnar sig och försöker igen efter en stund.

Går att lösa med A/B/C grupper så deklarationen börjar olika dagar för varje grupp... Då behövs ingen mer infrastruktur

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Deklarerat!

Permalänk
Medlem

Deklarerat. Inga prestandaproblem alls hos Skatteverket nu.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Tror också många missar att det fungerar bra bara man loggar in med säkerhetskod istället för bank-id.

Funkade även att logga in på "mina sidor" och sen i inloggat läge välja inkomstdeklarationen.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Går att lösa med A/B/C grupper så deklarationen börjar olika dagar för varje grupp... Då behövs ingen mer infrastruktur

Känns som det lite är tanken med att det kommer digitalt i Kivra och liknande distribuerat under en vecka.
Så alla har beskedet innan, så trycket på att komma in i tjänsten på öppningsdagen borde minska.
Fungerar ju uppenbarligen sådär dock, men ligger ju tex på BankId och integrerande system också.

Permalänk
Medlem

Allt klart, betala hela 332kr denna gång, inswishat och klart det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Känns som det lite är tanken med att det kommer digitalt i Kivra och liknande distribuerat under en vecka.
Så alla har beskedet innan, så trycket på att komma in i tjänsten på öppningsdagen borde minska.
Fungerar ju uppenbarligen sådär dock, men ligger ju tex på BankId och integrerande system också.

Jo utskicket är så men inte deklarationen, kanske bättre med X antal dagar efter mottagande kan man deklarera så blir det lite förskjutet iaf

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Får väl vara glad att man får tillbaka men hade dock räknat med betydligt mer.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Deklarerat nu. Efter reseavdrag blev det !7 tusen att betala in.

Permalänk
Musikälskare

Har företag så måste fylla i en K10'a innan jag kan deklarera... Fixar det i veckan

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ser ut att landa på ca 60 000kr tillbaka i år pga flera större engångsbelopp. (Behöver räkna klart K4 först, det blir lagom komplicerat med utländsk valuta i utländsk bank och försäljning där kapitalet "under transaktionstiden" från försäljning till överföring genererat utdelning)

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

55 tusen tillbaka. Kommer väl framåt sommaren då jag ändrat i deklarationen och inte bara godkände rakt av.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddan4:

Tror jag vann lotteriet, hela 4kr tillbaka i Sverige, bara invänta skattebeskedet från vårt kära grannland, Norge, som kommer i veckan.

Då har norska skattebeskedet kommit, Skatt til gode 17 299 kroner

Visa signatur

Data: Ryzen 7 5800x, Corsair DDR4 2x16GB 3600MT/s, PNY RTX 3070Ti, 1x1TB nvme, 1x2TB nvme.
Laptop: Apple MacBook Air m2 - 512GB+16GB
Spelkonsoler - Nintendo Switch OLED, Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Deklarerat samt betalat kvarskatten.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Jag fick betala tillbaka 2700 kr.