Amazon lanserar sin speltjänst i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Amazon lanserar sin speltjänst i Sverige

Om du prenumererar på Prime kan du strömma vissa spel via Amazon Luna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Praktiskt att den funkar med BT direkt. Då behöver de inte ordnas med en konverteringskampanj för det när tjänsten lägger ner.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Oh låter smidigt att köra direkt på sin tv, måste man köpa en luna kontroll? vore najs om man kunde köra med Ps5/Xbox kontroll man redan äger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Oh låter smidigt att köra direkt på sin tv, måste man köpa en luna kontroll? vore najs om man kunde köra med Ps5/Xbox kontroll man redan äger.

Jag provade precis med en stadia-kontroller på min Samsung-tv. Funkade finfint!

Permalänk
Medlem

Är det här en variant av Stadia 2.0?
Bra där om man kan spela befintliga spel man äger från andra bibliotek.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Bra att man kan spela spel från andra tjänster. Speciellt bra att de har de största som Ubisoft och GOG. Inte småttingen steam liksom.

Gillar dock GOG.

Tänk som valve hade släppt en liknande tjänst,. Hellre pengar till dem än till Amazon eller Nvidia.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Får bara felmeddelande att Luna inte stöder min regionkonfiguration.

Edit: Fick det att funka till slut. Testade Overcooked 2, och det funkade faktiskt rätt bra. Inte mycket till lagg.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Jag provade precis med en stadia-kontroller på min Samsung-tv. Funkade finfint!

De som har en LG bör däremot möjligen ställa in sig på att pröva en annan kontroll.

Möjligen gäller det bara i kombination med GFN iof. Har inte testat Luna på TV.

Skrivet av bärplockaren:

Är det här en variant av Stadia 2.0?
Bra där om man kan spela befintliga spel man äger från andra bibliotek.

De började bara aningen senare. Så Luna är nog mer att betrakta ungefär samma som Stadia.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Om jag har LG tv, Amazon Prime medlemskap och massa spel på GOG (witcher 3 exempelvis) kommer jag kunna spela detta på min TV? Med vilken kontroll som helst, eller bara med Luna?
Vad är skillnaden (fördelar/nackdelar) mellan Luna, Xbox trådlös och dualshock?

Om man har två kontroller, kommer man kunna spela "splitscreen" i typ bil-racing spel, eller andra co-op med familjemedlemmar?

Frågar allt detta eftersom har aldrig ägt en konsol och har aldrig spelat spel på TV. Bara dator, mus och tangentbord.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Provade lite snabbt med DualSense med min LG C1, det funkar. Men inte värt 120kr/mån (för mig iaf).

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, Focal Chorus CC 700, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Är ju lätt värt att kolla in vad som ingår i Prime i alla fall, även om det försvinner och/eller roterar efter någon månad så kan det ju faktiskt råka poppa upp något spel man faktiskt är lite sugen på... och när det ändå ingår i vanliga Prime har man ju inget att förlora på att testa det

Edit:
Samt kunna lira sina Ubisoft/GoG spel direkt i tv'n utan någon konsol alls

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Skrivet av Savage_Gray:

Om jag har LG tv, Amazon Prime medlemskap och massa spel på GOG (witcher 3 exempelvis) kommer jag kunna spela detta på min TV? Med vilken kontroll som helst, eller bara med Luna?
Vad är skillnaden (fördelar/nackdelar) mellan Luna, Xbox trådlös och dualshock?

Om man har två kontroller, kommer man kunna spela "splitscreen" i typ bil-racing spel, eller andra co-op med familjemedlemmar?

Frågar allt detta eftersom har aldrig ägt en konsol och har aldrig spelat spel på TV. Bara dator, mus och tangentbord.

Du kommer att kunna spela de spel du äger utav dessa:
https://www.gog.com/en/games/tags/amazon-luna

Med dessa kontroller:
https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=G...

Skillnaden mellan Lunas egen och de andra kontrollerna är att Luna likt Stadia ansluter via WiFi och därför bör ge lägre latens än blåtand. Annars är det väl en smaksak vilken man tycker är skönast att spela med.

Permalänk
Medlem

Lg c9

Hej!

Jag hittar inte lunaappen på min lgc9. Ska den finnas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toronaga:

Hej!

Jag hittar inte lunaappen på min lgc9. Ska den finnas?

Hittar inte heller på min CX så antar att brytpunkten för stödet går vid C1? 🤷‍♂️

Edit:

LG smart TVs
2023 LG smart TVs (WebOS TV Version: 6.3.2-423 or higher) Software version: 03.34.55 or higher
2022 LG smart TVs (WebOS TV Version: 7.3.0-16 or higher) Software version: 03.30.16 or higher
2021 LG smart TVs (WebOS TV Version: 6.3.2-423 or higher) Software version: 03.34.55 or higher

La till info om LG kompatibilitet
Permalänk
Medlem

Någon som fått dual sense att fungera okej?
Testade med app telefon via blåtand - > fire stick till star wars outlaws
fel knapp layout och fick xbox layout i spelet, och där var även layouten fel och kunde inte ändra med Edit.

Skall testa med kabel direkt till telefonen om det nu hjälper...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Stödjer inte Amazon av princip så kommer inte skaffa detta

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]