Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Blir väl 1500 dyrare? Tror de flesta har betydligt bättre saker att spendera 1500:- istället för att stoppa det i webhallens ficka, som ex två extra spel eller varför inte en pro controller/extra spel.

Visst är det roligt att ha den dag 1, men inget jag själv skulle betala 1500:- för.

Så är det, beroende på vad man köpt osv.
Ja man får en pro kontroll för dom pengarna också. Det är också beställt så det är ju inte så man måste va utan bara för man gett mer pengar på nått annat.
Har även jag jagat priser men som sagt med åren har man lärt sig att det är skönt att beställa där man vet är störst chans att få den day1 för sista tiden blir man jäkligt sugen att spela och då har man ångrat sig där o då.
Alla gör såklart som dom vill. Givetvis vi som köper dyrt som är mer ”korkade” kanske att gå med på vilka priser som helst, men det finns annat att värdesätta än pengar med. Alla har sina förutsättningar.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av megaman01:

Ja man får en pro kontroll för dom pengarna också. Det är också beställt så det är ju inte så man måste va utan bara för man gett mer pengar på nått annat.
Har även jag jagat priser men som sagt med åren har man lärt sig att det är skönt att beställa där man vet är störst chans att få den day1 för sista tiden blir man jäkligt sugen att spela och då har man ångrat sig där o då.
Alla gör såklart som dom vill. Givetvis vi som köper dyrt som är mer ”korkade” kanske att gå med på vilka priser som helst, men det finns annat att värdesätta än pengar med. Alla har sina förutsättningar.

Tid är också pengar. Hur många timmar är det värt att sitta och trycka f5 för 1500kr?

Permalänk
Medlem

Spanska Amazon har just nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Sitter och kollar på denna delen av forumet med ro varje dag. Jag är väldigt nöjd och belåten med en preorder på webhallen och dom har alltid levererat på releasedagen. I detta fallet dyrare med marginal men vafan. 1000kr är inte så mycket pengar om man är sugen dag 1. Jobba nån timme extra nån dag innan release så är det fixat! Och med lite tur så kanske dom vaknar och inser att det är för dyrt och sänker innan den släpps. Vi får se.

Byggt upp ett stadig lager med switch 1 spel nu som ska spelas i sommar. Ca 15st. Först ut botw och uppföljaren och sen kanske Xenoblade serien beroende på vilka som finns uppgrade och uppdateringar på. Det finns att göra.

Tror nog det mer är en principsak för de flesta än att det rent praktiskt sätter stop på kontot med de extra slantarna det går på att inte importera själv, de där kronorna kan man göra annat roligt för.

Det behövs väl knappast någon förklaring varför folk inte gillar att den är över 1000kr dyrare än den hade behövt vara oss svenska återförsäljare, i jämförelse mot priset man kan få om man importerar själv inifrån EU, inklusive svensk moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Tid är också pengar. Hur många timmar är det värt att sitta och trycka f5 för 1500kr?

Ja det är detta jag menar. För mig är det värt 1500 extra, självklart.

Skrivet av xealo:

Tror nog det mer är en principsak för de flesta än att det rent praktiskt sätter stop på kontot med de extra slantarna det går på att inte importera själv, de där kronorna kan man göra annat roligt för.

Det behövs väl knappast någon förklaring varför folk inte gillar att den är över 1000kr dyrare än den hade behövt vara oss svenska återförsäljare, i jämförelse mot priset man kan få om man importerar själv inifrån EU, inklusive svensk moms.

Jag förstår 100%!

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Skulle mer säga att i mitt fall så har åldern gjort att jag slutat jaga day 1, om det inte handlar om saker som kan bli svåra att få tag på annars, typ PS5. Day 1 och nyhetens behag är något företag utnyttjar för att det är en svaghet hos oss människor. Men i verkligheten ger det ju noll att ha en konsol fem dagar före någon annan. Konsolreleaser betyder oftast ett rätt dåligt utbud av nya spel också, så det finns inte "så mycket att göra" som ett par månader/år in i livscykeln.

Tror mer det handlar om att rättfärdiga sina egna köp(dåliga?). Att man kan jobba över och tjäna igen skillnaden på 1500kr kan ju även någon som köpte den för 1500kr mindre göra. Men alla väljer vad man gör med sina pengar.

Permalänk
Skrivet av megaman01:

Sitter och kollar på denna delen av forumet med ro varje dag. Jag är väldigt nöjd och belåten med en preorder på webhallen och dom har alltid levererat på releasedagen. I detta fallet dyrare med marginal men vafan. 1000kr är inte så mycket pengar om man är sugen dag 1. Jobba nån timme extra nån dag innan release så är det fixat! Och med lite tur så kanske dom vaknar och inser att det är för dyrt och sänker innan den släpps. Vi får se.

Byggt upp ett stadig lager med switch 1 spel nu som ska spelas i sommar. Ca 15st. Först ut botw och uppföljaren och sen kanske Xenoblade serien beroende på vilka som finns uppgrade och uppdateringar på. Det finns att göra.

Du har en poäng, men alla kan inte jobba över 1h och tjäna det där lilla extra.

Nu har jag beställt via flera elektronikkedjor och betalar fullt pris, och jag har möjligheten att betala det, inte alla har det. Det betyder dock inte att jag tycker priserna är dyra och att man skulle gärna kunna spendera dom där 1500kr på något annat av värde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av billyskate:

Sorry för att citera dig igen, men efter lite efterforskning så kostar frakten från Nintendo själva ingenting, därav blir ändå jämförelsen rätt, eftersom de har samma pris som Trader games och Fnac. Vilket mot retrospelbutiken blir 737kr, vilket jag nästan hade kunnat överväga, men då är de ju bra mycket billigare än ex Webhallen.

Det fick bli en beställning från Trader Games. Tack för hjälpen och att du förtydliga hur man beställer.

Ser fram emot lanseringen, har redan köpt 9st Switch spel för att ta igen för spel som jag missat när jag hoppade över WiiU och Switch. Det ska bli kul att lira Mario kart igen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fellowtech:

Jag hade gärna också varit på!

Gött! 4 till då. Sambons bror är också på

Nintendo online + expansion pack family:

Sw1ftly
Sambons bror
SittingDuck99
Fellowtech

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Gött. 8 pers nu. Vill ni att vi köper det nu eller avvaktar? Jag kan ha koll på vilka vi är. Lista nedan.

Ni kan skapa DM med alla så kan tråden hållas lite ren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Haha nu vet jag vad problemet var... Hade Google translate på som översatte från tyska... Engelska sidan visade min rätta adress... Jag ber om ursäkt haha. Tack för hjälpen!

Försöker hinna läsa ikapp allting, och märker att du verkar ha beställt direkt från Nintendo. Ser att vissa kräv ställs, hur kunde du se att d faktiskt uppfyllde dessa och kunde lägga beställning direkt via dem? Känns ju skönast att beställa via dem vs. t ex. Trader Games.

Enormt tack till dig som lagt upp https://www.modda.se/switch-2/ - hjälte! 🥰

Permalänk
Medlem

Dåliga recensioner av butiken

Är det ingen som är orolig över:

https://se.trustpilot.com/review/tradergames.fr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Försöker hinna läsa ikapp allting, och märker att du verkar ha beställt direkt från Nintendo. Ser att vissa kräv ställs, hur kunde du se att d faktiskt uppfyllde dessa och kunde lägga beställning direkt via dem? Känns ju skönast att beställa via dem vs. t ex. Trader Games.

Håller med om modda - väldigt bra info. Önskade dock även pris för online fast inte familyvarianten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Precis vad jag såg med, 3 recensioner totalt där är väldigt lågt och suspekt imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Tror inte man kan se det, det skickas ut invites allteftersom till dom som uppfyller kraven så håll koll på din mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:
Skrivet av Smasher89:

Precis vad jag såg med, 3 recensioner totalt där är väldigt lågt och suspekt imo.

Antar att detta är samma?
Googles egna recension sida av butiken.
952 recensioner, betyg 4,6.

https://www.google.com/search?client=ms-android-google&sca_es...

Permalänk
Medlem

Ni får gärna skapa en egen tråd om familjekontot.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Finns nu hos franska Amazon!

Permalänk
Konsolgrävare

Nintendo Switch 2 Online app

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Hoppas verkigen den är snabbare än förra. Seg som sirap och känns som ps3/xbox360 eran. Väldigt omodern och appen till mobilen finns ingenting att göra som att se storen o ladda ner direkt till din konsol när du inte är hemma etc. Finns verkligen utvecklingspotential

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

Gjorde en tråd för er som vill diskutera Nintendo Switch Online Family Membership delning:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1737277-nintendo-switc...

Lättare för er att hålla koll och också gör så denna tråd inte blir så mycket snack om just family Membership 😀

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av tyvar1:

Gjorde en tråd för er som vill diskutera Nintendo Switch Online Family Membership delning:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1737277-nintendo-switc...

Lättare för er att hålla koll och också gör så denna tråd inte blir så mycket snack om just family Membership 😀

Bra initiativ, flyttade inläggen dit

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av NordhNet:

Bra initiativ, flyttade inläggen dit

Tackar 😀

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Attans, var snabb på bollen med ej bundle på .fr denna gång men vägrade låta mig beställa till min adress. Även när det sedan inte gav något felmeddelande på produktsidan, kanske blev något strul när jag lade in den när det inte gick till min adress och någon kaka som ställde till det? Synd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Attans, var snabb på bollen med ej bundle på .fr denna gång men vägrade låta mig beställa till min adress. Även när det sedan inte gav något felmeddelande på produktsidan, kanske blev något strul när jag lade in den när det inte gick till min adress och någon kaka som ställde till det? Synd

Fick det med ett tag! Det stämmer inte med adressen, utan det är att den är slut! Men det meddelandet kommer istället.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av esafesa:

Fick det med ett tag! Det stämmer inte med adressen, utan det är att den är slut! Men det meddelandet kommer istället.

Kanske, men nu tror jag att jag var sekunder mellan att den kom ut. Hade flera minuter på mig där den gick från unavailable men gick att lägga i korgen, till att den blev grön och fanns osv. Nästa gång ska jag ha lite is i magen och refresha tills det står att den kan skickas. Kanske du har rätt, men det är min arbetshypotes just nu.

Permalänk
Konsolgrävare

Vilka spel önskar ni få en Switch 2 patch?

Håller tummarna för Xenoblade spelserien och Astral Chain!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som importerat tidigare; om man kör från italien/spanien/tyskland/frankrike, är strömadaptern kompatibel? Antar att språket på lådan motsvarar landet där man beställer ifrån, men allt annat går att snurra på engelska precis som med en svensk konsol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punkfrog:

Ni som importerat tidigare; om man kör från italien/spanien/tyskland/frankrike, är strömadaptern kompatibel? Antar att språket på lådan motsvarar landet där man beställer ifrån, men allt annat går att snurra på engelska precis som med en svensk konsol?

Alla de länderna har kompatibel strömkabel för Sverige. Däremot har inte Storbritannien och Irland det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Vilka spel önskar ni få en Switch 2 patch?

Håller tummarna för Xenoblade spelserien och Astral Chain!

Age of calamity, Mario kart 8 med fler såklart🙂

MK8 i 120FPS eller hög fps för 4 spelare och sedan bättre flyt i Calamity vore guld värt.