Javascript som skickar dig vidare

Permalänk
Medlem

Javascript som skickar dig vidare

Hejsan,

Jag använder mig av ett javascript som skickar en vidare efter att man skrivit i min shoutbox :

code:--------------------------------------------------------------------------------
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
meta_time=0
page="shoutbox.php"
function meta()
{
parent.location=page
}
setTimeout("meta()",meta_time)
//-->
</SCRIPT>

--------------------------------------------------------------------------------

Problemet är att jag vill att den ska ladda sidan i en iframe. Hur gör jag då?

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen aning om hur de olika sidorna ligger i förhållande till varandra, men du får stega dig fram med frames['namnet'] (där namnet står för namnet på din frame eller iframe) och bakåt med parent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dectgap
Nu har jag ingen aning om hur de olika sidorna ligger i förhållande till varandra, men du får stega dig fram med frames['namnet'] (där namnet står för namnet på din frame eller iframe) och bakåt med parent.

Hejsan Dectgap

Jag hänger inte riktigt med, kan du visa mig med ett kod-exempel?

Permalänk
Medlem

kega... har du shoutboxen i typ asp/php ? då kan man ju bara köra en Header("Location: shoutbox.php"); när infon har fyllts i!

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

Tror det fungerar om du skriver iframens namn istället för "parent" i "parent.location=page".

Visa signatur

Schemer: "Buddha is small, clean, and serious."
Lispnik: "Buddha is big, has hairy armpits, and laughs."

Permalänk
Medlem

Nu fungerar det som det ska. Ändrade koden till:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> <!-- meta_time=0 page="kontakta.php" frames['iframe'] function meta() { frames.location=page } setTimeout("meta()",meta_time) //--> </SCRIPT>

Tack för svaren