Permalänk
Medlem

Maximerat eller många fönster?

Brukar du köra de flesta program i maximerat läge eller ändrar du storlek hejvilt och lägger brevid/på/under varandra?
Nuförtiden sitter jag mest och jobbar i många fönster, inget maximerat. Jag tycker det blir skönare känsla när man ser bakgrunden på skrivbordet, samtidigt som texten på forumet blir lättare att läsa då raderna bryts oftare. Det är bara när Paint Shop Pro dyker upp som det maximeras för största möjliga arbetsyta.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

klart man kör fönster annars är ju windows heltvärdelsöt om man kör allt maximerat. Då känns det inte multitasking

Permalänk
Medlem

Klart man kör maximerat och så fingrarna på alt och tab.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

gör som FLAGEL

Permalänk
Medlem

har maximerat men på på olika skrivbord

Permalänk

Maximerat, dock 3 skärmar så MSN o winamp o annat mög på den högra. Sen diverse på den vänstra och huvudaktiviten på den i mitten. Brukar ofta bli att typ kungen är ingång på den och swec i mitten

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom man har något sånär riktigt fingersättning så är Alt-tab rätt nära till hands, bara att flytta tummen lite och sträcka ut ringfingret så byter man fönster. Alltså, maximerat.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Massa olika fönster, Linux och fluxbox med tabs. Det går snabbare att arbeta för mig då.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

beror på... surfar jag, Fönster.
Programmerar: Helskärm
Film: helskärm
Photoshoppar: helskärm

Testade köra Dualdisplay eller Twinview eller va det nu heter.... Satan.. Grymmt. aldrig testat det tidigare. Guld som fan att köra så o bara dra över ett fönster till en annan skärm om det blir fullt på ena.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

I windows: fullskärm.
I ett multitaskande OS: fönster

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
beror på... surfar jag, Fönster.
Programmerar: Helskärm
Film: helskärm
Photoshoppar: helskärm

Surfa/IRC/övriga chattprogram och liknande: Fönster (firebird 50%, putty 25%, ett MSN-fönster 25% )
Programmera: Helskärm, helt klart.
Film: Fönster, så att man slipper flytta sig 3 meter från skärmen och försöka ligga i stolen...
Photoshop: Helskärm, samma anledning som programmering, så att man får plats med något.

Edit: Spela EVE: Fönster + browser + chatfönster får plats bra om man kör windowed i 1024x768 (kör 1280x960 i windows).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Sitter med maximerat Opera-fönster och maximerat PuTTy, surfar med opera och göra allt annat via putty (irc, icq, ftp, downloads osv. osv.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Klart man kör maximerat och så fingrarna på alt och tab.

Det enda rätta

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anior
I windows: fullskärm.
I ett multitaskande OS: fönster

Kör du fortfarande Windows 2.0 eller har du uppgraderat till 3.0?

OnT: Jag kör FLAGEL-style.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

SS

Som ni kan se på min SS så kör jag mina fönster inte maximerade, men det händer att jag gör det när jag behöver se mer. Anledningen till att jag har två skärmar är för strörre arbets yta. Just på SSet så har jag inte så mycket uppe...

Visa signatur

ya rly!

Permalänk
Medlem

kör med två skärmar, så det blir WinAmp och Msn på höger. och msn är givetvis "Fönstrat"

sen IE på vänster skärm, den brukar jag köra på Maximerat. fast inte jämt

Visa signatur

[color="blue"]"Farfar är så gammal att han inte ens tillhör däggdjurssläktet, han föddes i ett ägg nånstans" R Gustavsson[/color]

Permalänk

Kör Litestep och maximerade fönster, switchar fönster med 4:e musknappen.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Vissa program kör jag maximerat.. Visual Studio är ett av dom.. annars kör jag massa fönster.. är lite av en multitask kung

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.