Permalänk
Medlem

"launching steam"

är det verkligen meningen att Steam inte ska gå att använda på en 1.5ghz amdprocessor med 1024 i ram!?

"launching steam" har stått i fem(5) minuter nu, så ska INTE ett spel bete sig... sådeså! *spy galla över steam*

Edit : och NEJ jag ska inte spela CS 1.6, det är bajs, jag ska spela TFC, som en riktig man

Edit2 : Nu står det "Updating Steam platform files"

så det kanske bara var en seg första start...

MEN FORTFARANDE, jag har precis installerat steam, bör man då inte ha en 100% uppdaterad klient? samt att den redan har uppdaterat steamklienten

vilket skräp, steam är nog det sämsta jag har stött i...

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk

ladda hem en uppdaterad version då!
Finns nog toligen inte men man skam inte klaga.

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

jag ladda på deras hemsida!?

Edit : det va självklart den nyaste som fanns att tillgå på deras sida, inget annat

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk

hehe jo jag förstår det (tycker själv att uppdatera steam går hemskt segt).

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk

Ladda hem Steam, antingen 500kb eller 700MB installen. Om du tankar hem 500kb så måste du först uppdatera själva Steam och sedan tanka hem TFC. Det tar cirkus 5-20 minuter att uppdatera Steam första gången och ska man sedan tanka hem hela TFC tar det nog en timme till.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Stananr uppdaten så är det bara att stänga av, starta igen och fortsätta så tills den har uppdaterat färdigt.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Verkar inte finnas någon lösning direkt, restarta steam ett par gånger så kanske det går... Förövrigt är nog steam det uslaste på länge och det verkar inte som om det försöker fixa sina sega skitservrar

Permalänk
Medlem

Jag kollade upp villken server steam tankade från när jag uppdaterade första gången jag tyckte att det gick extremt segt, såg då att det var en rumänsk server. Startade om Steam och gjorde så tills den anslöt till en amerikansk server som hade lite schysstare speed

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som inte kan lira DOD via Steam? Jag kan lira CS,Hl mm helt smärtfritt, men när jag försöker connecta till en server på DOD, så blir det alltid "Connection timeout" efter ca 1min

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Men tänk såhär...Det finns ganska många som använder Steam. Tänk då Onsdag-kväll när det kommer en uppdate. Överbelastat?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q