Permalänk

100% CPU användning

Hej!
Jag har konstant mellan 95-100% CPU användning. Det
är svchost.exe som snor allt. Jag vet att jag har blaster och
har använt både symantec fixblast och adaware för att bli av
med det, dock utan reslutat. Microsofts stänger bara ner sig utan att funka, så jag undrar om nån har förslag på vad jag kan göra...
Jag har letat i forum utan reslutat...

Datan är JÄVLIGT seg...

Tack för ett annars grymt forum!

Permalänk

Låter som om den formatering skulle göra susen

Permalänk

Mmm, men jag har precis lagt in allt efter att jag formaterade den
förra veckan.... SÅ det känns så segt att göra om allt..

Permalänk
Medlem

Om ja vore dig skulle inte jag formatera Hdd, tanka hem följande filer;

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

och

http://download.microsoft.com/download/8/0/f/80f8af27-8a7b-4b...

Efter att du tankat hem dessa filer så dra ut internet och starta "FixBlast.exe"
och när den har sökt igenom allt då får du en förfrågan att uppdatera windows... svara NEJ och Installera
"WindowsXP-KB823980-x86-SVE.exe" de brukar göra susen! / men du moste ha svensk Windows Xp
och efter att du har fixat de ovan är de dags att tanka hem Ad-aware och ta bort lite annat gojs som Blaster och hans kupaner har lagt i din data,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dojjanboy
Mmm, men jag har precis lagt in allt efter att jag formaterade den
förra veckan.... SÅ det känns så segt att göra om allt..

Efter du har ominstallerat din dator ska du innan du ens kopplar in något Internet installera:

1. WindowsXP-KB823980-x86-ENU.exe
(WindowsXP-KB823980-x86-SVE.exe)

2. WindowsXP-KB824146-x86-ENU.exe
(WindowsXP-KB824146-x86-SVE.exe)

Sedan är det idé att installera ServicePack 1 också.

SEDAN kan du gå ut på nätet.
Du kan ladda ner filerna här ifrån:
http://ftp.sweclockers.com/index.php?action=list&dir=S%E4kerh...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Hur kommer det sig att varje gång nån har problem så kommer det alltid en idiot och säger att man ska formatera om, sånna kloka förslag ska man skita i...

Visa signatur

________________________
>>>Oderint dum metuant<<<
^^^^**************^^^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_searcher
Hur kommer det sig att varje gång nån har problem så kommer det alltid en idiot och säger att man ska formatera om, sånna kloka förslag ska man skita i...

Då kan du väl komma med ett bättre föslag på en lösning? En formatering fungerar i 99% av fallen, och är oftast både enklast och snabbast.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_searcher
Hur kommer det sig att varje gång nån har problem så kommer det alltid en idiot och säger att man ska formatera om, sånna kloka förslag ska man skita i...

Men oftast så hjälper det, har man ordnat det så att alla filer ligger på andra diskar så är fomatering oftast det bästa valet....

Permalänk

Men är det någon som kan förklar varför inte symantecs fixblaster hittar blaster viruset när den söker igenom? Jag vet ju att jag har det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dojjanboy
Men är det någon som kan förklar varför inte symantecs fixblaster hittar blaster viruset när den söker igenom? Jag vet ju att jag har det...

Därför det är inte ett virus som gör att din dator stänger av sig.
Det är en "kod" som skickas till din IP adress som genererar en "felkod" i din dator så den stänger av sig.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Kör i felsäkert läge (utan nätverk, givetvis) och installera windows-fixen som alla snackat om ovan.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Tack. det löste sig när jag körde i felsäkert läge. så himla skönt.....