Permalänk
Medlem

Stabilisera sin bandbredd?

Finns det något sätt att konfiguera sin bandbredd på hur mycket varje dator i vilken maxhastighet man kan ladda ner och ladda upp?

Jag som driver en CS-server dygnet runt skulle verkligen behöva det. Händer ofta att jag tittar in på DC-hubbar och när någon då börjar ladda hem ifrån mig så tar den all min bandbredd uppströms och allas ping blir skyhöga för de som spelar på min server.

Finns det inget program som kan göra att jag exemeplvis max laddar upp i 25 kb/s, eller liknande?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

En varning till ditt förslag är att folk kommer bli sura på dig samt det finns stor risk att du bannad från hubbarna eftersom det inte är tillåtet med några program liknande netlimiter.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Stabilisera sin bandbredd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poison
Finns det något sätt att konfiguera sin bandbredd på hur mycket varje dator i vilken maxhastighet man kan ladda ner och ladda upp?

Jag som driver en CS-server dygnet runt skulle verkligen behöva det. Händer ofta att jag tittar in på DC-hubbar och när någon då börjar ladda hem ifrån mig så tar den all min bandbredd uppströms och allas ping blir skyhöga för de som spelar på min server.

Finns det inget program som kan göra att jag exemeplvis max laddar upp i 25 kb/s, eller liknande?

Skulle du vilja att du inte kunde ladda hem med respektabel fart av folk? Välj, cs-server eller använd din bandbredd till annat.