Bästa sidan att beställa ifrån?!

Permalänk
Avstängd

Bästa sidan att beställa ifrån?!

Vilken sida har snabbast leverans tid mm.?!

jag har beställt ifrån datorbutiken.com någon som har beställt därifrån någongång??

Hmm hur får jag tag på mitt kundnummer mm?!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Komplett har väldigt snabb leveranser! 1-3 dagar! Finns de som har beställr på kvällen och fått det dagen efter!

Visa signatur

amd tvåtusenetthundra || femhundratolv mb RAM ||Gf fyra Ti fyratusenfyrahundra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartiNx8
Komplett har väldigt snabb leveranser! 1-3 dagar! Finns de som har beställr på kvällen och fått det dagen efter!

Låter bra, jag beställde ett pci-grafikkort där igår :). Dustin är snabba, tog ca 3 dagar när jag beställde hårddisk där. Itbutikken är slöa, tog 3 veckor när jag beställde där.

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Avstängd

men datorbutiken då???

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det absolut värsta jag varit med om är nog Dustin. En gång beställde jag lite (små) prylar för runt 10000 kr sent en torsdagkväll (runt 21:30), fatta vad förvånad jag blev när en gubbe dök upp nästa dag strax efter 12 med grejerna.
Men det var bara den gången de var så snabba, annars brukar det ta en dag om de har varorna i lager.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Avstängd

hmm.....men jag fattar inte en sak...jag beställde nyss ifrån datorbutiken.com, men nu vill jag ta bort min vara..men jag har inte de där ordernummret! hur får jag det? ska inte de skicka ett email me det? jag har inte heller fårr mitt kundnr.
var hittar jag information om mi porfil där inne på datorbutiken...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

offtp: hahahhahhaahahha ...porfil....hahhahhahahaaa..... oj.... sorry...

ONtp: ehh... du kan inte hitta det på sidan tyvär, har du inte fått orderbekräftelsen? maila kuntjänst om du inte fått den idag... '

jag har sagt upp kontakten med db.com för deras extremt dåliga service, och informatin, och man kan aldrig få hjälp när man vill ha det, men måste vänta 30min i telefonkö eller 2dagar på mail.....aeeghh.... ne, jag bojkottar db....

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem

dustin brukar leverera mina grejer nästa dag.

komplett är snabba också

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Avstängd

ok, ja har beställt ifrån db å de verkar snabba !
jag mailade dem och fick svar efter 30min!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Gtek beställde några småprylar, fick sakerna dagen efter jag hade beställt. datorbutiken o komplett o jmedata brukar ju ha snabba leveranser också.

Permalänk
Avstängd

Hmm men de säljer ju bara småsaker...inga hårddiskar eller dylikt.

Visa signatur

Permalänk

humms.. komplett brukar va sega.. men det beror ju på vad man beställer oxå.. när jag bestälde en hel dator därifrån tog det ca en vecka.. har precis bestält ny hdd därifrån men den fanns inte i lager när jag bestälde.. skickade en cpu i retur till komplett oxå och det tog oxå ca en vecka för dom att kolla den och skicka tillbaka.. bestälde två sunbeam rör och en inverter från gtek för ett tag sen och det tog ca 4-5 dagar.. allt jag vet.. bra svenska det vart.. haha

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk
Medlem

När jag beställt hårddiskar o dylikt från db så brukar det ta 2-3 dagar innan man har diskarna i handen, underbart.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Att datorbutiken skulle ha snabb leverans är lögn. Måhända att orderbekräftelsen kommer omedelbart, men varorna får man vänta på. När jag beställt har själva packningen tagit över 3 dagar...

Jag har surat om detta tidigare:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=14149...

Permalänk
Medlem

Jag har bra erfarenheter av
www.itbutikken.dk snabb leverans och bra priser, trevlig kundtjänst
www.konplett.se Jäkligt snabba på att leverera
zebramedia.biz Nog den snabbaste leveransen jag fått nån gång. Beställde i torsdags, fick det idag... Och då har det ju avarit helg och tjafs...

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

Väntade på ett ram-minne från datorbutiken som fanns i lager. efter 7 dagar så avbeställde jag. då hade de inte ens packat det. beställde ifrån komplett samma dag. fick det dagen efter.

Permalänk
Avstängd

Jag beställde igår ifrån datorbutiken.com igår samma dag gick den in för packning å så..idag lär den skickas...så imorrn är den nog vid posten nära mig....?!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Både datorbutiken och komplett skickar snabbt så länge sakerna finns i lager. Annars tar det ju obv längre tid.

Angående returer så senast så tog datorbutiken 2,5 vecka på sig att flasha mitt trasiga bios på mitt NF7-s. Och komplett tog 2 veckor och 1 dag på sig att konstatera att min wlan-kort var trasigt. Så imho är dom ganska lika.
Har även beställt från gtek, jmedata, eksitdata, overclockers, kylning.com. Har aldrig varit några problem hos nån.

Permalänk
Avstängd

Det var lugnande sagt mafnus!!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirjut
Att datorbutiken skulle ha snabb leverans är lögn. Måhända att orderbekräftelsen kommer omedelbart, men varorna får man vänta på. När jag beställt har själva packningen tagit över 3 dagar...

Som notis kan jag berätta att innan de var stora hade mycket bra rykte och även levde upp till det. Gjorde två beställningar under denna period när de var relativt nya, båda beställningarna lades ~13:00 på dagen och nästa dag ~11:00 kom en postgubbe och plingade på dörren och tog betalt.

Dock ger jag inte mycket för varken deras kundeservice eller leveranser numera, väljer tyvärr helst bort dem när jag ska beställa något. Jag tycker det är synd att en butik kan gå ner sig såpass mycket under en relativt kort period. Innan var ett köp hos dem givet framför andra butiker.