Permalänk
Medlem

Se filerna

Hej! Jag visste inte riktigt var jag skulle lägga denna.

Finns det något program som man kan skriva in adressen (tex. gaming-assault.com) och sen se vad dom har för några filer. Alltså hela katalogen, som gaming-assault.com/spel.html och allt sånt. Finns det?

Visa signatur

[Stationär] Intel Core 2 Duo E6600 | 2x1024Mb RAM | 8800GTS 640MB | 1230GB HDD | Samsung 206BW @ 1650x1080 | Windows XP x64 - Ubuntu 7.10
[Bärbar 1] Intel Core Duo T2300 | 2GB RAM | ATI X1400 | 80GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800
[Bärbar 2] AMD Sempron 3300+ | 1024MB RAM | ATI X200 | 60GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800

Permalänk
Medlem

Det finns sådana program. Men du kan ju bara få de filer som finns länkade runt om på sidan. Kommer inte på nåt namn just nu, men det är bara söka. Har för mig wget är bra, finns för linux och nån port till windows.

Permalänk
Medlem

hmm, jag vet bara att det fungerar på ftp. vet inte om det går på html.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det borde inte gå om inte servern är konfigurerad för att tillåta browsning av filer, det är en konfigureringsfråga.
Som Phnom sade tidigare borde det går sammanställa de länkar som finns och genom det lista ut en del filer som finns. Dock är detta inte alls säkert att detta är alla filer. En del filer kan finnas olänkade

Permalänk
Medlem

Finns ett prog som heter "Teleport Pro", det tankar ned en hel webbsida med katalogstruktur och allt.

Permalänk
Medlem

hade ett skit bra sådannt program. Men har ej kvar det =(
Ska se om jag hittar det. Men sådanna program kan bara som sagt söka genom sidor/filer som är länkade. Efter att man hade sökt så ordnade den så att man fick en katalog struktur med alla mappar och filer.

En sådann här tråd har varit uppe innan, då skrev jag till och med ut namnet på programet. Sök genom forumet och se om du hittar det.

Ska leta genom min hd och se om jag hittar namnet till dig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns program som tankar ner hela kataloger oavsett om man kan browsa eller inte.
Eftersom den går efter sidans länkar kan man inte hindra programmet från att ladda hem filerna.

Däremot kan man inte ladda hem server-sidor eftersom de går igenom "webbläsaren" först och då inte funkar efter.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Webstripper har Jag för mig att det finns nåt program som heter...

Det funkade hyfsat har Jag för mig... på länkar som folk sagt ovan.

kolla på download.com eller vad dom nu heter

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem

En webserver fungerar så att när du requestar "/" (som t ex http://www.google.com/) så letar webservern efter filer i stil med "index.html" osv som den är configurerad för. Om denna fil inte finns har webservern två alternativ. Antingen att skicka en felsida till webläsaren, eller att skicka en lista på filer. Detta är nåt som konfigureras i webservern och jag tror inte det finns något kommando för att lista filer.
Men man kan göra som i övriga svar så får man hem hela sidan med bilder och allt...fast inte de filer som inte finns länkade.

Hoppas du fattar det jag skriver...det är sent

Permalänk
Medlem

tack för alla svar! Men jag tänkte ett program så man kan se även dom sidor som inte är länkade, vet någon om någon sånt program?

Visa signatur

[Stationär] Intel Core 2 Duo E6600 | 2x1024Mb RAM | 8800GTS 640MB | 1230GB HDD | Samsung 206BW @ 1650x1080 | Windows XP x64 - Ubuntu 7.10
[Bärbar 1] Intel Core Duo T2300 | 2GB RAM | ATI X1400 | 80GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800
[Bärbar 2] AMD Sempron 3300+ | 1024MB RAM | ATI X200 | 60GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800

Permalänk
Medlem

Om det finns nåt sånt program, tror jag det måste utnyttja nån bugg och vara allmänt skumt och haxxigt. Förmodligen har du bättre lycka på Flashbacks forum.