Permalänk

ostabil buffert

hjälp mej snälla nån!

jag har stora problem med min buffert nivå när jag bränner.. bränner jag i 2gr speed (dvdr-) så har jag konstant 93-91% buffert men bränner jag 2.4(dvdr+) så flyger bufferten upp o ner från 96-11% eller nåt sånt.. självklart så har jag aktiverat dma, bytt kablar, ominstallerat, bytt brännare, har nu en tdk dvw+a040212n , hade en lg gsa-4040 vad har jag för problem, min burk ska duga jag har p4 2.26 gb 120g hd 7200rpm 512ram, vad händer jag blir snart ett psykfall om jag inte får bukt med det här!!!!! hjälp

använder förövrigt: dvdshrink+nero 6 ultra edition

Visa signatur

evil

Permalänk
Medlem

har samma problem nån som har nåt tips?

Permalänk
Permalänk

buffert

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Kör ni Norton kanske?

nej norton är avstängt... har snart uppgraderat allt som går dessutom .

Visa signatur

evil

Permalänk
Medlem

Buffring sker väl i 3 nivåer: Disken, RAM och buffertminnet ute i brännaren.

Har du ont om RAM eller diskutrymme (fragmenterat?) så kan det möjligen hacka sig. Annars kan det vara nåt AV-progg som avlusar det du bränner vilket stjäl CPU-kraft.

Möjligen kan du ha problem med ATAPI/ASPI drivrutiner?!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Buffring sker väl i 3 nivåer: Disken, RAM och buffertminnet ute i brännaren.

Har du ont om RAM eller diskutrymme (fragmenterat?) så kan det möjligen hacka sig. Annars kan det vara nåt AV-progg som avlusar det du bränner vilket stjäl CPU-kraft.

Möjligen kan du ha problem med ATAPI/ASPI drivrutiner?!

har defraggat o har 512ram i ursprung sen kanske e det som du säger att det är nåt av-program som avlusar sej men jag vill minnas att det varit så här tom efter att jag ominstallerat burken, har nu ominstall igen... om det fortfarande inte funkar har du nåt annat förslag vad det kan vara??????(har köpt en extern hårdisk nu men den vill bete sej på samma sätt) ska kolla ikväll när jag kommer hem från jobbet om det funkar, men jag har tappat hoppet om att det nånsin kommer att funka.............tack för ditt svar/kenta

Visa signatur

evil

Permalänk
Medlem

Har samma problem.
Fungerade perfekt inna byte av MKortet o CPUn och HDen.
Har du kommit på felet?

Visa signatur

Christer
www.varmlandsfynd.com¨

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christer
Har samma problem.
Fungerade perfekt inna byte av MKortet o CPUn och HDen.
Har du kommit på felet?

tyvärr inte. men antar att du satt allt på dma i enhetshanteraren.. jag har jobbat hårt på detta problem dag o natt o pratat med olika data hackers . men tyvärr så kan det vara så att antingen så är det nero (6) om du nu använder det eller så kan du uppdatera chipsets.. eller så sitter brännaren fel (master slave) osv kolla om hd sitter på master . ja som sagt det finns mycket att hålla koll på ...men nåt man blir sur över e att folk som har skräp datorer så bara funkar allt... skriv gärna om du får bukt med problemet/kekko..

Visa signatur

evil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thedontcares
tyvärr inte. men antar att du satt allt på dma i enhetshanteraren.. jag har jobbat hårt på detta problem dag o natt o pratat med olika data hackers . men tyvärr så kan det vara så att antingen så är det nero (6) om du nu använder det eller så kan du uppdatera chipsets.. eller så sitter brännaren fel (master slave) osv kolla om hd sitter på master . ja som sagt det finns mycket att hålla koll på ...men nåt man blir sur över e att folk som har skräp datorer så bara funkar allt... skriv gärna om du får bukt med problemet/kekko..

Hej!
Det är ju konstigt att det fungerade perfekt innan jag bytte Moderkort och CPU
och formaterade om HD och la in W2000 på nytt
Jag kör Nero 5.5 som tidigare. och har inte ändrat någotting.
Hör av dig om det löser sig, jag hör av mig om jag hittar lösningen.

Visa signatur

Christer
www.varmlandsfynd.com¨