Permalänk

Tv-out ptoblem

Har sökt o kollat igenom en massa trådar men inte hittat något som hjälper.

Jag hade en Geforce 3 innan mitt PC Radeon 9800pro. Tv-outen fungerade perfekt då. Men nu med det nya kortet så är det liksom regnbågsfärger lite här o där. Främst på vita texter och ögon. På mitt förra kort kunde jag ställa in på komposit istället för S-Video men inte på mitt nya.

Någon som har lösningen?

Permalänk
Medlem

En kompis har ett liknande problem med ett av sina Radeon 9800pro kort. Skulle också behöva lite förslag på vad man skulle kunna testa för att få en bättre bild.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

kolla om ni kan växla mellan komposit och s-video på tv:n, det kan jag på min Panasonic, sen verkar 9800 korten vara känsligare för störningar än tex 9700 korten.
Mitt gamla 9700 fungerade perfekt på min tv men när jag bytte till 9800 så blev det en massa oacceptabla störningar på bilden, jag löste det genom att dra ut antennsladden ur väggen pga antennsignalen som tydligen störde en hel del, sen upptäckte jag att jag var tvungen att stänga dator nr2 som är i samma rum som tv:n för att få bort det allra sista av störningarna.
Med dessa åtgärder har jag en perfekt bild nu

Visa signatur

Asus TUF B450-Plus Gaming. AMD Ryzen 5 3600. Powercolor 5700xt.
Samsung SSD 970 EVO Plus 500Gb.

Permalänk

Jag drog ut antennsladden från teven men det vart ingen skillnad. Vågar fan inte dra i den som sitter på väggen, måste dra som in i helvete isf. Men det spelar väl ingen roll vilken av de jag drar ut för teven får ändå ingen kontakt med sladden.

Sen så kollade jag i manualen om det gick att ändra till komposit där men det verkar som att det inte går. Har en philips, en widescreen som är rätt ny.